Srbija

27.06.2014. 10:08

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Beograd na vodi: Do sada uklonjeno 23 kilometra šina

Srbija

27.06.2014. 10:08

Železnice Srbije su u prethodna tri i po meseca sa prostora stanice Beograd skinule oko 23 kilometara šina da bi mogao da se realizuje projekat Beograd na vodi.
Od 8. marta, kada su radovi započeli, do danas, srpske železnice su sa četiri lokacije na prostoru glavne železničke stanice „Beograd“ demontirale 11.378 metara koloseka, odnosno 22.756 metara starih šina, sa pripadajućim starim kolosečnim priborom raznih tipova, kao i 40 skretnica.
Iako su zbog opasnosti od velikih poplava u drugoj polovini maja mašine desetak dana bile sklonjene sa prostora železničke stanice „Beograd“, železničari su intenzivnim i požrtvovanim angažovanjem uspeli da to vreme nadoknade, pa se skidanje šina sada odvija efikasno, saopšteno je iz kompanije. 
U prvoj fazi treba da bude demontirano oko 50 km šina, a rok je šest do osam meseci, što znači da „Železnice Srbije“, i pored problema izazvanih poplavom, poštuju rokove. Radovi su 8. marta započeti na tzv. Zapadnoj ploči, zatim u aprilu na Severnoj ploči, a u maju na prostoru Blok Obala – Blok Prelaz i Beograd spoljna – carinski koloseci. 
Pored 23 km starih šina, demontirano je i 40 skretnica, od kojih su pet upotrebljive i biće korišćene na drugim prugama. 
Demontirano je, takođe, oko 5.000 starih kolosečnih pragova, skoro 12.500 komada raznog upotrebljivog sitnog kolosečnog pribora, 50 kubika stare skretničke građe, oko 400 upotrebljivih drvenih kolosečnih pragova, 1.840 kilograma starog bakra, 33 stubova kontaktne mreže, 788 starih betonskih pragova i slično. 
Materijali koji mogu da budu upotrebljeni već su na novim lokacijama, pa su tako betonski pragovi prevezeni u Vladičin Han, oko 1.200 metara kompletnih šinskih polja u Sremsku Mitrovicu, za remont pruge kod Petlovače, a drveni pragovi za Banju Koviljaču. 
U prvoj polovini juna firme koje su pobedile na javnoj licitaciji za otkup starog gvožđa demontiranog u stanici Beograd otpremile su ukupno 1,8 tona starog bakra i 425 kubnih metara starih kolosečnih i skretničkih pragova, navodi se u saopštenju „Železnica Srbije“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA?!

    Na postrojenju za proizvodnju sumporne kiseline u topionici RTB Bor se desio strašan požar 2015. g. Taj slučaj svojevremeno ga ocenio čelnik RTB Bor, partijski kadar svake vlasti, kao mala greška i sanacija veoma malo će koštati. Sada je izjavio da će tužiti firmu koja je ugovorila posao, kanadski SNC Lavalin, a pre požara je potpisana primopredaja sa kobajagi ostvarenih garancija, prema ugovoru. Prva nebuloza: za opravdanost arbitraže (zašto se čekalo dve godine) procenu će uraditi Građevinski fakultet i prof. Ivković, koji je kao građevinac, vršio nadzor nad ugradnjom opreme i sprovođenjem tehnologije, jer je angažovan nakon završetka građevinskih radova. Druga nebuloza: čelnik RTB Bor je izvestio medije da su stručnjaci kanadske EDC banke ocenili da su postignuti najbolji ekološki uslovi kvalitetan vazduh u Boru. Neće nas iznenaditi, ukoliko za poslove koji se obavljaju u RTB Bor za predviđanja i ocenu rezultata zatraži usluge neke vračke. Ovde stručnost nije bitna, bitno je da se potvrde želje menadžmenta RTB Bor i njegovog čelnika.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.