Google je odlučio da zabrani reklame sa pornografskim sadržajem na svom servisu za pretragu.
Promene, koje su počele da se primenjuju 1. jula, sprečavaju pojavljivanje svih reklama koje prikazuju „eksplicitne seksualne prizore sa namerom da uzbude osobu uključujući tu i seksualna dela poput masturbacije“.
Portparol kompanije izjavio je da je Google poslao obaveštenje o tome da će uvesti određene restrikcije unutar svog AdWords servisa u martu, što je oglašivačima trebalo da ostavi dovoljno vremena da razmotre moguće alternative.
U mejlu koji je poslat oglašivačima u junu sopšteno je: „U narednim nedeljama više nećemo primati oglase koji promovišu grafičke prikaze seksualnih scena uključujući hardkor pornografiju ali i druge seksualne prizore. Nakon ove promene, Google neće odobriti sve one oglase i sajtove za koje se ispostavi da krše novu politiku nakon čega će te kompanije morati da promene svoje oglase u skladu sa novim pravilima“.
„Pornografija“ je jedna od najčešćih pretraga na Googleu, a samo u maju je bilo više od 351 miliona pretraga koje su uključivale reči kao što su „seks“, „pornografija“, „besplatna pornografija“ i „porno“.
Ove promene dovele su do spekulacija da će kompanija u potpunosti promeniti svoj odnos prema pornografiji.
Advokat Majkl Fatrosi je povodom ovih promena izjavio da je „u pitanju još jedan primer mejnstrim kompanije koja je okrenula leđa industriji koja ju je podržavala“.
„Sada se postavlja novo pitanje: Da li će blokirati i sadržaj za odrasle iz svojih rezultata pretrage?“, dodao je Fatrosi.