Najbolji menadžeri su oni koji zaposlenima postavljaju konkretne ciljeve, konstruktivne povratne informacije, kao i oni koji praktikuju saosećanu diektnost, piše Svetski ekonomski forum.
Ova tri koraka ocenjena su kao najefikasnija u upravljanju timom i tome kako da postanete dobar lider.
Započnite sastanak tako što ćete izložiti ciljeve
Svaki sastanak započinjite tako što ćete postaviti jasne ciljeve koji će biti delotvorni za vaš tim i koji će usmeriti vaše zaposlene. Važno je da na početku istaknete svrhu sastanka i da podstaknete osećaj jedinstva u timu, kako bi se lakše ostvarili postavljeni zadaci.
Pre sledećeg sastanka „jedan na jedan“, dobro promislite o davanju povratnih informacija
Razmatrane gledišta zaposlenog je ključni korak u procesu davanja povratne informacije, dok je, istovremeno važno i to na koji način obrađujete informaciju u odnosu na vaše trenutno stanje.
Ako ste pod stresom, žurite ili ste ljuti, veće su šanse da ćete povratnu informaciju dati bez empatije i saosećanja. Stoga, preporučjivo je da pre sastanka sagledate svoje trenutno emocionalno stanje, pre nego što ponudite bilo kakvu povratnu informaciju.
Svaki put kad imate konstruktivnu povratnu informaciju podelite je sa saosećanjem
Ključ za uspešno vođenje tima i jačenja odnosa između zaposlenih jeste praktikovanje saosećajne neposrednosti.
Saosećajna direktnost, odnosno podsticaj zaposlenima da otvoreno govore o stvarima, veoma je važna za osnaživanje zaposlenih da daju povratne informacije.
Na taj način neguje se zdravija i pouzdanija kultura kompanije. Čak i onda upućujete kritiku zaposlenima, važno je da to činite na jasan, ljubazan i razuman način, kako bi oni što efikasnije razvili svoje individualne potencijale.
Podsticanjem direktne i otvorene komunikacije koja se odvija na saosećajan način dovodi do boljih odnosa iz kojih mogu da se rode konstruktivne ideje.