Konsultantska kuća Brand Finance objavila je istraživanje vezano za sponzorstva fudbalskih klubova od strane velikih svetskih kompanija, rezultat je da se najviše isplati onima koji najviše ulože.
Fudbalska sponzorstva donose benefite brendovima, koji žele da se probiju na nova tržišta, pa su zato mnoge kompanije velikodušne kada izdvajaju sredstva u ove svrhe. Sa druge strane uvek se postavlja pitanje da li su ulaganja opravdana i da li se na ovaj način zaista podiže svest o brendu.
Kompanija Emirates, koja je četvrta svetska aviokompanija, sponzoriše veliki broj fudbalskih klubova, a najbolju stopu prepoznatljivosti brenda imaju tamo gde ulažu najviše, piše u istraživanju.
Foto: Pixabay
Emirates je dobar primer uloženog novca kada su u pitanju ugovori sa Real Madridom, Arsenalom i Pari Sen Žermenom. Stopa prepoznatljivost brenda, kada je u pitanju Real Madrid je 48%, a kada su u pitanju Arsenal i Pari Sent Žermen 39%.
PROČITAJTE JOŠ:
300 MILIONA ZA POJAČANJA – Da li Real sprema nove galaktikose?
Srpski reprezentativac u top 10 najskuplje plaćenih igrača Reala iz Madrida
Još jedan dobar posao, ako se gleda stopa prepoznatljivosti, napravila je Japanska kompanija Rakuten, sponzor fudbalskog kluba Barselona. Do nedavno relativno nepoznata kompanija na teritoriji Evrope ima stopu prepoznatljivosti brenda 50%, a brendiranje dresa Barselone plaćaju 55 miliona evra godišnje.
Foto: Nicholas Gemini
U top tri brenda, kao najbolji brend iz automobilske industrije, nalazi se Ševrolet, generalni sponzor Mančester Junajteda. Ševrolet plaća Mančesteru 58 miliona evra godišnje, a stopa prepoznatljivosti brenda je 40%.
Foto: The Laird of Oldham
Od pre nekoliko godina popularna su i deljena sponzorstva, pa se neke kompanije mogu naći i na rukavima sportskih dresova.
Jedna takva kompanija iz Srbije je na taj način reklamirala svoj proizvod, naime Nordeus je 2017. godine preko kluba iz Engleske Premier lige Stouka, promovisao svoju igricu Top Eleven.