Srbija

02.09.2014. 16:36

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Srbija mora da doplati 2,3 miliona dolara za most Zemun-Borča

Srbija

02.09.2014. 16:36

Vlada Srbije potpisala je danas aneks ugovora za izgradnju mosta Zemun-Borča, koji predviđa isplatu dodatnih 2,3 miliona dolara za izvršene radove.
Aneks 4 Ugovora su potpisali potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, gradonačelnik Beograda Siniša Mali i generalni direktor ogranka kompanije „Čajna roud and bridž korporejšn“ u Srbiji Džang Sjaojuen, u prisustvu ambasadora Kine u Srbiji Li Mančanga.
Mihajlović je posle potpisivanja aneksa ugovora izjavila da će most biti pušten u rad po planu, do kraja decembra ove godine, a celokupan projekat sa pristupnim saobraćajnicama biće gotov do oktobra 2015. godine. Ona je dodala da još ne može da kaže konačnu cenu izgradnje mosta, ali se kako je rekla, čini sve, da ta cena bude što realnija.
Ona je navela da je prvobitno procenjeno da će most koštati 260 miliona dolara, kao i da za eksproprijaciju treba isplatiti dodatnih 70 miliona dolara i najavila da se očekuje i početak razgovara o odštetnim zahtevima izvođača i podizvodjača, koji do sada iznose 32 miliona dolara. 
Mihajlović je objasnila da su Aneksom 4 ugovora o projektovanju i izgradnji mosta Zemun-Borča, sa pristupnim saobraćajnicama, napravljene ozbiljne uštede od nešto više od pola miliona dolara, tako da je konačan iznos novca koji država i grad treba da daju za te radove, umesto 2,9 miliona dolara, smanjen na 2,3 miliona dolara. 
Ona je precizirala, da će taj novac biti dat za radove koji nisu predviđeni projektom, a koji svakako postoje i naglasila da su uštede postignute zahvaljujući dodatnim pregovorima predstvnika resornog ministarstva i Grada Beograda sa kinsekim partnerima, pošto to prethodna Radna grupa Vlade Srbije nije uspela da uradi. 
„Ovo je samo jedan od primera infrastrukturnih projekata na kojima se prethodno ljudi nisu dovoljno zanimali za spopstveni posao“, kazala je ona i dodala da je na ovakvim projektima uočena nedovoljna zainteresovanost svih u u lancu, od projektanata, tehničkog nadzora do izvodjača radova, ali je naglasila da, u ovom slučaju, na mostu Zemun-Borča kineska kompanija, izvođač radova, nije ništa kriva. 
Ministarka je istakla da je problem nastao pre toga, kada se projekat radio i kada je biran tehnički nadzor koji je prihvatao sve dodatne troškove, kao i da je postojala loša koordinacija između tehničkog nadzora i projektanata, ali je dodala da „sada imamo jasno stanje.“ 
Ministarka je najavila da će, osim angažovanja posebnih mentora za nadzor, Ministarstvo ubuduće raditi na tome da dobijemo dodatne uštede u predstojećim poslovima na tom mostu, a gledaćemo, kako je rekla, i da platimo samo one odštetne zahteve koji zaista i postoje. 
Ministarka je dodala da je tim aneksom postignuto da imamo garancije za dobro izvršenje posla. 
Direktor ogranka CRBC u Srbiji potvrdio je da se radovi na mostu odvijaju najnormalnije i da će most biti završen u roku, kao i da je saradnja sa Vladom Srbije i Gradom Beogradom izuzetna. 
Kineski ambsador je istakao da postoji veliki prostor i za buduću saradnju između Srbije i Kine, na sličnim projektima i pohvalivši Vladu Srbije za, kako je rekao, efikasnost i trud u poslu, on je izrazio očekivanje da će ekonomska saradnja izmedju dve zemlje ubuduće imati još veći uspeh. 
Gradonačelnik Beograda je rekao da je most Zemun-Borča najvažniji infrastrukturni projekat za grad i ta razvoj opština Zemun i Borča, kao i da smo, potpisivanjem aneksa ugovora koji je na našu korist, sada još jedan korak bliže da završimo izgradnju mosta sa svim pristupnim saobraćajnicama i rasteretimo saobraćaj od Novosadskog i Zagrebačkog do Pančevačkog puta. 
Radovi na izgradnji mosta Zemun-Borča počeli su krajem oktobra 2011. godine. 
Novi most preko Dunava će biti dugačak 1.507 metara, širok 29,1 metara i visok 22,8 metara, sa ukupno šest kolovoznih traka i pešačko-biciklističkim stazama sa obe strane, a pristupne saobraćajnice biće dugačke 21,6 kilometara. Glavni raspon mosta je dugačak 362 metra. 
Ukupna vrednost mosta sa pristupnim saobraćajnicama projektovana je pr vobitno na oko 260 miliona dolara, a od tog iznosa 85 odsto kreditira kineska Eksim banka, dok preostalih 15 odsto obezbeđuju država Srbija i Grad Beograd. 
Izgradnjom mosta Zemun-Borča, teretni saobraćaj koji ide iz Banata biće izmešten iz Beograda i taj most biće veza sa putnim koridorima 10 i 11. To će biti drugi most na Dunavu u Beogradu, a urbanistickim planom predviđeno je da se u Beogradu gradi još jedan most na Dunavu kod Vinče, kao i most preko Ade Huje.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Radovi u Beogradu biće završeni za četiri do pet dana pre Nove Godine. Tad ćemo da slavimo dva praznika: jedan je Doček Nove Godine, a drugi je taj što su radovi konačno gotovi i što Beograd ima nove i lepe ulice. I što Beograd izgleda lepši.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.