U okviru projekta „Imam ideju” predstavljamo vam T-Rex, vozilo napravljeno u Srbiji. O ovom zanimljivom projektu razgovaramo sa kreatorom Darkom Radosavčevim.
Prevozno sredstvo na tri točka proizvodi porodična firma iz Kikinde, koja se bavi izradom trajkova, vozila koja predstavljaju hibrid između automobila i motocikla.
Proizvođači navode da je ovo vozilo drugačije od 99 procenata drugih, koja se mogu naći u saobraćaju. Performanse su slične sportskin automobilima:
- Do 100 km/h ubrzava za 5.5 sekundi
- Maksimalna brzina je 230 km/h
- Težina oko 500 kg i ima 150 konjskih snaga
Što se bezbednosti tiče, vozilo je drugačije od motocikla i ne može se pasti sa njega, jer ima tri točka, vozač sedi u čeličnom kavezu i vezuje se pojasevima u četiri tačke. T-Rex je pogodan i za vožnju na duža putovanja, jer je udobniji od motora i trajkova na kojima se sedi.
Darko Radosavčev, koji je napravio T-Rex kaže da se ovim projektom bavi već pet godina. Inspiraciju je dobio od sličnih vozila, koja se proizvode u Americi, a ideja mu je da njegova kreacija postane srpski brend, koji će se masovno proizvoditi.
UKOLIKO ŽELITE DA SAZNATE VIŠE O PROJEKTU „IMAM IDEJU“ ILI DA SE PRIJAVITE:
Darko se prijavio za projekat „Imam ideju” i dostavio nam prezentaciju i slike proizvoda, evo šta nam je rekao u razgovoru za portal Nove ekonomije:
Kako ste došli na ideju da napravite ovo vozilo?
Slična vozila već postoje u Americi, pa sam na taj način dobio inspiraciju. Originalni američki modeli koštaju oko 60.000 dolara, smatrao sam da je to apsurdna cena i odlučio sam da pokušam da napravim repliku. Dobili smo jako dobre performanse u pogledu brzine i upravljanja.
Koliko ste ih proizveli do sada?
Pored ovog koji već imamo, trenutno pravim još jedan, stigao sam negde do pola, ali ide mnogo brže nego prvi put. Model je sličan kao prvi, sa nekim sitnim izmenama. Malo sam proširio kabinu, tu sam uvažio sugestiju Mladena Alvirovića, koju mi je dao kada sam gostovao u njegovoj emisiji. Čovek ima iskustva, pa mi je značila ta sugestija.
Čemu služi ovo vozilo, može li se koristiti u saobraćaju ili je više za sport i rekreaciju?
U Americi i nekim drugim zemljama se koristi normalno u saobraćaju, često ljudi voze u grupama, po njih 50, kao bajkeri. Kod nas nažalost ne postoji ta varijanta. Prvo, kod nas ne prihvataju samoproizvodnju kao pojam kada su u pitanju vozila, ne priznaje se da čovek sam može napraviti auto, nego moraš da otvoriš fabriku, da ispuniš sve uslove. Postoje zemlje u kojim se to može regularno registrovati u saobraćaju, ali ne i kod nas.
Bili ste na sajmu automobila u Budimpešti, kako ste dospeli tamo?
Organizator iz Mađarske mi je poslao pismo i pozvao me, stvarno sam prezadovoljan sa njihovom organizacijom, plaćen je bio i put i smeštaj, imao sam i štand gde sam izlagao. Ljudi su bili prilično zaiteresovani, imao sam i ponude, da neko hoće da kupi, ali oni bi da odmah sednu i odvezu, kao da su kupili bilo koji auto na sajmu, što nažalost nije bila mogućnost, pa su odustajali.
Da li trenutno tražite investitore, šta je sledeći korak?
Planiram da dalje proizvodim i izvozim za SAD. Pregovaram sa investitorima iz Amerike da pokrenemo saradnju. Ovde bih proizvodio ali izvozio tamo, tako da bi tamo radili na registraciji i ostaloj papirologiji da bude legalno za voznju, ovde sam digao ruke od toga, suviše je komplikovana papirologija koju mi traži Agencija za bezbednost saobraćaja.
Trenutno sam u pregovorima sa firmama, treba da dođu u posetu kod mene tokom avgusta, kako bi sve videli uživo. Inače su vrlo zadovoljni sa materijalima koje sam im poslao.
Čime se bavite osim ovim, imate li neku radionicu?
Moj otac je limar, imamo svoju radnju i alate. To smo sve nasledili. Ja sam odrastao u toj kući gde je i radnja. Nismo morali da plaćamo zakup ili da iznajmljujemo alat, tako da smo počeli da radimo na ovome u našoj radnji, a inače se bavimo poljoprivredom pored ovoga.
Od ovoga ne bi mogli da živimo, ovo je više kao hobi, nije izvor prihoda, bar ne za sada.
Slike izrade možete pogledati ispod teksta u galeriji ili na SRBTREX INSTAGRAM nalogu. PROČITAJTE JOŠ: