Dve trećine celokupne komunikacije prilikom kupovine će se najkasnije do 2030. godine obavljati uz pomoć pametnih uređaja. Iako današnji kupci žele instant uslugu, takođe očekuju i interakciju i empatiju koju dobijaju od prodavaca. Za desetak godina prikupljanje i obrada podataka, mašinsko učenje i veštačka inteligencija će im to i omogućiti, navodi se u globalnom istraživanju Futurum Research. Istraživanje je predstavljeno na konferenciji
Analytics Experience 2019 softverske kompanije SAS, a ukazuje da će se 2030. godine desiti ogroman pomak u interakciji s kupcima, zato što kompanije sada strateški ulažu u napredne tehnologije, razvoj veštačke inteligencije, virtuelne stvarnosti i upotrebu hologramskih projekcija prilikom reklamiranja i prodaje.
Analiza je obuhvatila više od 4.000 ljudi iz različitih sektora: potrošača, industrije i vlada trideset zemalja sveta. Istraživanje je otkrilo da skoro 80% ispitanih kompanija veruje da je potrošačima nelagodno da obavljaju kupovinu samo uz pomoć tehnologije bez asistencije prodavca, dok zapravo samo 35% kupaca to i priznaje.
„Nelagodu možemo videti na primeru redova u supermarketima, koji su i dalje znatno duži na kasama gde imamo prodavca, nego na onima koje su namenjene za samouslugu i samostalno plaćanje. Međutim, kompanije veruju da će sve više kupaca prigrliti nove tehnologije“, navodi se u saopštenju.
Čak 80% ispitanih potrošača izjasnilo se da bi volelo da im proizvod bude isporučen dronom ili autonomnim vozilom, 81% kaže da očekuju interakciju sa chatbotovima, 78% očekuje da će koristiti virtuelnu stvarnost da bi videlo kako će neki proizvod izgledati, poput toga kako komad nameštaja može izgledati u kući.
Takođe, 78% smatra da će kontrolisati druge uređaje svojim pametnim uređajima, 56% njih očekuje da će do 2025. godine uz pomoć virtuelne stvarnosti „posetiti“ udaljene lokacije i zabaviti se, a osam od deset korisnika misli da će pomoću pametnih aplikacija kao što su Google Home, Amazon Aleksa itd. kupovati online ili kontrolisati „pametnu“ kuću.
Rezultati studije pokazuju da 62% svetskih brendova ulaže u virtuelnog AI asistenta, uz obrazloženje da to može da im pomogne u kreiranju strategija i odnosu s kupcima. Još 58% ulaže u veštačku inteligenciju jer smatraju da je to dobro interno sredstvo u okviru marketinga i prodaje. U izmenjenu i virtuelnu stvarnost (AR i VR) ulaže čak 54% brendova, kako bi potrošačima pomogli da omoguće prikaz proizvoda ili usluge koju im nude.
Studija je takođe otkrila da 83% brendova ulaže ili planira da uloži u holografske projekcije za reklamiranje, koje će se koristiti u prodavnicama, interaktivnim igricama i na javnim događajima.