Italijanski Fijat trenutno nema nameru da proizvodi bilo koji novi model u Srbiji, a novi model Fijat 500 X proizvodiće se u Italiji.
„Za sada nećemo menjati ništa. „Fijat 500 L“ kao okosnica i evropske i svetske prodaje, ostaje broj jedan u Kragujevcu. Planiramo da u 2015. oko 30.000 do 40.0000 tih automobila izvezemo van Evrope, najviše u SAD“, rekao je za RTS Đan Luka iz italijanskog Fijata.
U Kragujevcu se predviđa proizvodnja od 100.000 vozila, što donosi bruto devizni prihod od milijardu evra u narednoj godini, potvrđeno je ekipi RTS-a na sajmu automobila u Parizu, gde je promovisan model „Fijat 500 X“.
Model „fijat 500 X“ podseća na „fijat 500 L“, a u suštini je potpuno nov automobil koji se neće montirati u Kragujevcu, već u Italiji.
Đan Luka je rekao da će se čak 67 odsto automobila „fijat 500 L“ proizvodi u Kragujevcu i dodao da se bukvalo, od table lima do montaže automobila, sve radi u fabrici u Srbiji.
„Radi se veliki broj komponenti enterijera, veći deo plastike, samo se motori i menjači uvoze. Naš partner u ovom poslu Vlada Srbije, iskoristiće posetu predsednika Putina Beogardu i obnoviti sa Ruskom stranom razgovore o uvozu kontingenta od 10.000 autombila iz Kragujevca u Rusiju bez carine“, ističe Đan Luka.
Grcaćemo zbog dugovanja koja je ostvario RTB Bor prema grčkom Mitilineosu. Ovde se navodi dug od 40 miliona evra, a u štampi pojavljuju se dodatna dugovanja Mitilineosu od 60 miliona evra. Kada i taj dug stigne na naplatu, ne samo što će mo grcati, već ćemo se i zagrcnuti. Zbog ta dugovanja RTB Bor iz devedesetih godina, niko nije prozvan na odgovornost, a akteri su živi i zdravi i nemaju nikakve brige. Plejada tadašnjih rukovodioca RTB Bor su Blagoje Spaskovski, N. Cvetanović, N. Šainović, S. Savić i drugih. A koja je to para, kada je država otpisala dugovanja RTB Bor 900 miliona evra, finansira ga iz budžeta, godišnje po sto miliona evra, a s druge strane bajkolaži Spaskovskog i ministara Antića i Kneževića da RTB Bor posluje profitabilno, čak 2017. godine je pozitivan za 55 e@miliona evra bez amortizacije. Pretpostavljam da pomenuti znaju pravu istinu, a da li javnost naseda na te laži, nisam siguran. Zanima me kadaVučić sazna za ovu prevaru, ponovo će menjati Spaskovskog sa mesta čelnika RTB Bor?