Srbija

25.03.2020. 06:24

IATA

Autor: Nova Ekonomija

Prihodi avio-kompanija prepolovljeni zbog koronavirusa

Prema novoj analizi Međunarodne asocijacije avio-prevoznika (IATA), aviokompanije će tokom 2020. godine izgubiti 252 milijarde dolara (oko 233 milijarde evra), što je dvostruko više od prethodne procene, saopštila je asocijacij...

Foto: Pixabay

Srbija

25.03.2020. 06:24

Prema novoj analizi Međunarodne asocijacije avio-prevoznika (IATA), aviokompanije će tokom 2020. godine izgubiti 252 milijarde dolara (oko 233 milijarde evra), što je dvostruko više od prethodne procene, saopštila je asocijacija.

Zbog strogih ograničenja putovanja i očekivanja globalne recesije, IATA sada predviđa da će prihodi od prevoza putnika pasti za 44% u odnosu na prošlu godinu. Taj pad predviđa se prema scenariju da stroga ograničenja putovanja traju do tri meseca, nakon čega bi usledio postepeni ekonomski oporavak kasnije u toku godine. Oporavak potražnje putovanja biće oslabljen zbog uticaja globalne recesije na poslove i poverenja.

“Avio-kompanijama je potrebno 200 milijardi dolara (185 milijardi evra) likvidnosti samo da bi preživele. Neke vlade su već napravile iskorak, ali mnoge druge treba da učine isto”, rekao je generalni direktor asocijacije Aleksandar de Žunijak. 

Prema prethodnoj analizi, čije je rezulatate IATA objavila 5. marta, predviđano je da će gubici iznositi 113 milijardi dolara (105 milijardi evra). Ona je urađena pre nego što si zemlje širom sveta uvele sveobuhvatna ograničenja na putovanja, koja su pretežno eliminisala međunarodno tržište avio putovanja.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.