Iako su trenutno dva najveća i najpoznatija brenda na globalnom tržištu Samsung i Apple, u poslednje vreme sve su popularnije kineske kompanije i njihovi pametni telefoni koji su puno jeftiniji u odnosu na konkurenciju.
Samo u Kini tokom drugog ovogodišnjeg kvartala prodato je više od sto miliona pametnih telefona, što je skoro trećina svih prodatih telefona na svetu, pa je tako Kina najveće svetsko mobilno tržište.
Tokom tog tromesečnog razdoblja, među deset najprodavanijih mobilnih proizvođača u ovoj zemlji, samo dve kompanije nisu bile kineske – naravno, to su Apple i Samsung, dok je prvo mesto na ovom tržištu, prestigavši Samsung, zauzeo „kineski Apple”, odnosno Xiaomi.
Ova još relativno mlada kompanija u drugom je kvartalu prodala 15,4 miliona telefona i njen šef veruje da će ove godine prodati više od 60 miliona smartfona, dok su planovi za sledeću godinu puno ambiciozniji i planiraju da prodaju više od sto miliona pametnih telefona.
Međutim, pored kineskog tržišta, ove kompanije sada žele da naprave korak dalje i zauzmu što veći deo globalnog mobilnog tržišta – Xiaomi je tako nedavno počeo s prodajom svojih telefona u Indiji, planiraju širenje na brazilsko tržište, a njihovi su mobilni uređaji već dostupni u velikom broju zemalja jugoistočne Azije.
Još jedna kineska kompanija u pohodu na globalno tržište je i OnePlus, a njen direktor kaže kako im u odličnoj prodaji pomaže činjenica što veliki broj ljudi uopšte ne zna kako je reč o kineskoj kompaniji.
Njihov poslednji smartfon može se pohvaliti naprednim hardverom i odličnim performansama po ceni od oko 300 dolara, bez potpisivanja ugovora s mobilnim operatorima. Ne treba zaboraviti ni Huawei i njihove telefone, odnosno Lenovo koji je nedavno potrošio 2,9 milijardi dolara za kupovinu Motorole Mobility, a dugo se povezuje i sa potencijalnim preuzimanjem jednog od bivših mobilnih velikana BlackBerrya.
Business Insider napominje kako su jedan od problema s globalnim širenjem kineskih kompanija potencijalne tužbe jer neki analitičari za kineske tehnološke kompanije kažu kako „besramno kopiraju i nisu sposobni za inovacije” i da iskorišćavaju pravni sistem koji domaćim kompanijama omogućava kršenje patenata.
Nedavno je i glavni Appleov dizajner Džoni Ajv prozvao Xiaomi zbog kopiranja i rekao kako su njihovi dizajneri lenji i kradu tuđe ideje. Ipak, s obzirom da je Xiaomi već zaposlio brojne bivše Googleove direktore, ova se kompanija priprema za potencijalne pravne bitke i tužbe zbog kršenja patenata tako da im potencijalne tužbe verovatno neće biti velika prepreka u daljjem širenju na globalna tržišta.
Lenovo je već potrošio veliku količinu novca na kupovinu patenata od NEC-a, Motorole i patentnih trolova, dok su Huawei i ZTE prijavili mnoštvo sopstvenih novih patenata.
Business Insider veruje da su kineske kompanije, naučene na veliko tržište, konkurenciju i korisnike koji traže kvalitetne, ali i što jeftinije uređaje, sada napokon spremne za osvajanje globalnog mobilnog tržišta.
Кредит пружа поверење и озбиљност. Ја сам физичка особа која нуди зајам између појединаца и компанија, за све остале информације, молимо вас да нас контактирате на: elenanino0007@gmail.com