Ambasador SAD u Srbiji Majkl Kirbi izjavio je prilikom posete kompaniji Zlatiborac da ta kompanija ima velike izglede za uspeh na tržištu EU, ali i Amerike.
Kirbi je to izjavio pošto se u zlatiborskom selu Mačkatu upoznao sa kapacitetima, tehnologijom i kvalitetom proizvodnje suvomesnatih proizvoda „Zlatiborca“.
„Većina stanovnika Zapadne Evrope i SAD jako vode računa da li jedu hranu sa aditivima. Ovde sam video proizvodnju suvomesnatih proizvoda bez aditiva, koji se prave na tradicionalan način sušenjem, uz dodatak samo soli i začina. To bi kupci u ovim zemljama prihvatili kao bezbedan i zdrav proizvod“, izjavio je Kirbi novinarima posle obilaska kompanije.
Ako „Zlatiborac“ održi ovaj kvalitet, rekao je Kirbi, mislim da imaju šansu i na američkom tržištu.
Kompanija „Zlatiborac“ 32 odsto ukupne proizvodnje već plasira na tržišta Makedonije, BIH, Crne Gore, Ruske federacije, Azerbejdžana, Belorusije, Kazahstana, a očekuju i odobrenje iz Brisela za izvoz na tržište Evropske unije.
„Početkom godine Evropska komisija vršila je ocenu spremnosti kapaciteta ‘Zlatiborca’ da izvozi na tržište EU i dobili smo visoke ocene za ispunjenost standarda proizvodnje i kvaliteta proizvoda. Očekujemo da se narednih 15 dana nađemo na listi mogućih izvoznika na ovo tržište“, izjavio je direktor kompanije Dušan Knežević.
Proširivanje tržišta dovelo bi i do novog zapošljavanja radnika, kojih trenutno ima 400, rekao je Knežević. „Većina zaposlenih su mladi ljudi iz Mačkata i okoline, tako da u ovom selu mladi ostaju“, naveo je Knežević.
Govoreći o sirovinama, direktor „Zlatiborca“ rekao je da je 95 odsto mesa iz zlatiborskog kraja i ostalih delova Srbije.
„Očekujemo da će Ministarstvo poljoprivrede u narednom periodu uraditi nešto po pitanju razvoja stočarstva u Srbiji. To bi dovelo do smanjenja uvoza mesa, koji je sada u našoj kompaniji pet odsto, na najmanju moguću meru“, istakao je Knežević.