Nakon širenja pandemije COVID-19, kada je veliki broj ljudi počeo da radi od kuće, IT stručnjaci zapitali su se da li je Internet kadar da izdrži velika opeterećenja zbog masovnog prelaska na onlajn način rada.
Organizacija Thousandeyes je tako objavila Izveštaj o performansama glavnih provajdera internet usluga.
Izveštaj je rezultat ispitivanja mrežne infrastrukture ključnih za isporuku i sadržaj aplikacija koje pripadaju Internet provajderima (Internet Service Providers – ISPs), cloud-ima, Mreži za dostavu sadržaja (Content Delivery Network – CDN) i Sistemima internet domena (Domain Name System – DNS).
Podaci o njihovim performansama odnose se na period od januara do jula 2020. godine, pre i za vreme pandemije.
Cloud stabilniji od Internet provajdera (ISP)
Sa konstantno odličnim performansama tokom ispitivanog perioda, pružaoci cloud usluga pokazali su se visoko dostupnim u odnosu na ISP i pre i posle februara.
ISP-ovi su doživeli skoro deset puta više kvarova nego cloud opcije, uprkos sličnom pokrivenošću infrastrukture u čuvanju podataka.
Između januara i jula, cloud je imao oko 400 prekida rada u odnosu na preko 4,5 hiljada u ISP mrežama (isključujući Kinu).
Namenski izgrađene softverski zasnovane mreže koje koriste cloud provajderi mogu da budu barem jedan od razloga takvih rezultata.
Iako su cloud provajderi imali manje prekida u celini, njihov nasumični tajming doprineo je većim lokalnim prekidima u poređenju sa restrikcijama ISP-a.
Ovi drugi su imali prekide van radnog vremena, dok je cloud najčešće prekidao baš tada.
CDN i DNS provajderi uglavnom stabilni
CDN i DNS provajderi doživeli su nekoliko poremećaja u na mreži tokom prve polovine godine.
To se posebno desilo CDN-u, uglavnom zbog održavanja ili problema sa automatskim sistemima, a ređe zbog sistemskih zagušenja.
Za javne DNS servise bile su karakteristične duže ili kraće promenljive performanse, između radnih dana u nedelji i vikenda, kada se zaposleni odmaraju.
DNS provajderi su radili dosledno, sve je ostalo u razumnim granicama za pouzdan utisak kod korisnika.
Kao što je slučaj sa CDN provajderima, DNS provajderi imali su nekoliko kvarova unutar svojih mreža.
KAKO BIRATI DOBAVLJAČA USLUGA
Izveštaj ukazuje na znatne razlike u pogledu dostupnosti, na osnovu vrste provajdera, regiona, pa čak i određene lokacije.
Savetuje se da kod izbora provajdera treba imati u vidu da li do prekida na mreži dolazi zbog povećane aktivnosti korisnika, kao i u kom vremenu se to dešava.
Važno je da li se prekid desio tokom vikenda, usred noći ili radnog vremena, manje je bitan ukupan broj prekida.
Te razlike nisu zanemarljive kada se neka firma odlučuje za nekog od provajdera, odnosno dobavljača usluga na Intrenetu.
Dodaje se da predstavnici poslovnog sveta treba da razmotre regionalne i pojedinačne obrasce dostupnosti kao i performansi ključnih provajdera.
Zahvaljujući tome IT firme mogu da donesu efikasnije odluke i bolje isplaniraju upravljanje Internetom.