Britanski Tesko okreće novi list posle niza skandala, pada prodaje i pada vrednosti akcija, a deo strategije je restrukturiranje kompanije.
Mediji na Ostrvu čerupaju sve informacije do kojih mogu da dođu, a mnogima je posebno zapao za oko angažman „Goldman Saksa“ u poslu prodaje Teskove firme „Danhambi“.
Kompanija mahom nepoznata u javnosti već je privukla mnoga poznata imena iz sveta marketinga, a spekuliše se da je gigant WPP već pripremio ponudu tešku tri milijarde dolara.
Vredi istaći da u sklopu nove strategije Tesko prodaje svoj mnogo poznatiji onlajn video servis „Blinkboks“ sa samo pet miliona dolara.
Šta je onda to što čini „Danhambi“ tako vrednom? Odgovor je jednostavan – podaci o ljudima.
U pitanju je kompanija koja mnogo pre Fejsbuka i Gugla počela da skladišti podatke o potrošačima i njihovim navikama.
Od 1995. godine „Danhambi“ je za svoje klijente izrađivao „programe lojalnosti“ i govorio im gde, kada i u kojoj količini treba da isporuče robu, kako da rasporede rafove i kako da reklamiraju svoje proizvode kako bi uvećali profit.
Pre 20 godina to je bila revolucija, a Tesko je prvi prepoznao zlatnu koku i 2001. je postao većinski vlasnik.
U digitalnom dobu i sa novim rukovodstvom „Danhambi“ je proširio svoje delovanje i radi sa 20 velikih lanaca u skoro 50 svetskih zemalja, a u svojim bazama ima podatke od 350 miliona ljudi prikupljenih praćenjem ponašanja na internetu i u prodavnicama, kroz ankete, ali i preko piplmetara na TV aparatima.
Pre dve godine kompanija je imala prihode od milijardu dolara, od čega je 40 odsto stiglo od maloprodajnih lanaca, dok je 60 odsto stiglo od direktne prodaje podataka velikim kompanijama među kojima je i „Koka kola“.
Kada se stvari postave tako, nameće se pitanje zašto Tesko prodaje kompaniju koja je dokazana kao profitabilna i kao inovator u svojoj grani.
asdasdasdasdasd