Srbija

12.02.2015. 10:33

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Koridori Srbije: Nismo proćerdali 23 miliona, čak smo i uštedeli

Srbija

12.02.2015. 10:33

Koridori Srbije nisu potrošili 23 miliona dinara za sanaciju tunela na Obilaznici oko Beograda, već su, kako tvrde, čak ostvarili značajnu uštedu.
Koridori su saopštili da „ne da nisu potrošili pomenutih 23 miliona dinara, nego su ostvarili i značajnu uštedu, a pritom obezbedili sigurne uslove za bezbedno odvijanje saobraćaja i time smanjili rizik koji je postojao dok su tuneli bili pušteni u saobraćaj bez rasvete, protivpožarnog i bezbednosnog sistema“.
Član Fiskalnog saveta Vladimir Vučković izjavio je u sredu da su „Koridori Srbije za sanaciju jednog tunela potrošili 23 miliona dinara više, jer je analiza za taj projekat rađena u mraku“.
Koridori Srbije su u saopštenju naveli da su tokom 2008. i 2009. godine bili završeni radovi na izgradnji i opremanju tunela „Lipak“ i „Železnik“ i tada su bili pušteni u probni rad i eksploataciju svi sistemi, ali zbog nedostatka uslova za priključenje na javnu elektroenergetsku mrežu oni su isključeni i od tada do danas mnogo te opreme i prateće opreme i instalacija je nestalo, oštećeno i uništeno. 
Pregled i procena oštećenja na osnovu kojih je izrađen predmer i konkursna dokumentacija za javnu nabavku i sklopljen ugovor za sanaciju tih tunela rađeni su 2011. godine, „pri čemu su tuneli bili bez struje, u mraku i pod punim saobraćajnim opterećenjem“. 
„U momentu pregleda nije bilo moguće adekvatno sagledati i analizirati sve neophodne količine i vrste radova, s obzirom na činjenicu da je pregled od strane stručnog osoblja vršen pri izuzetno nebezbednim okolnostima odnosno u apsolutnom mraku i pod saobraćajem“, navodi se u saopštenju Koridora Srbije. 
Određene vrste radova, kako se dodaje, moguće je bilo adekvatno sagledati tek posle zatvaranja saobraćaja i preusmeravanja privremenom saobraćajnom signalizacijom, za šta su se stekli uslovi tek nakon započinjanja radova na sanaciji i pribavljanjem odgovarajućih dozvola od strane Ministarstva saobraćaja. 
U junu 2012. godine, kao investitor i naručilac posla, Koridori Srbije zaključili su ugovor o izvodjenju radova na sanaciji tunela „Lipak“ i tunela „Železnik“ i priključenju objekata na elektroenergetsku mrežu. 
Predmet ovog ugovora je izvođenje radova na sanaciji oštećene i otuđene opreme tunela „Lipak“ i „Železnik“. 
Radovi koji su predmet ovog ugovora pretežno su: sanacija elektroenergetskih i telekomunikacionih instalacija, ugradnja i sanacija elektroenergetske opreme, ugradnja i sanacija opreme za svetlosnu signalizaciju, sistem svetlosnog obeležavanja, detekciju i kontrolu saobraćaja i prateće sigurnosne opreme za bezbednost saobraćaja, koja podrazumeva izmedju ostalog i protivprovalne sisteme, protivpožarne sisteme, kontrolu vidljivosti, kontrolu vetra i hidrantsku mrežu, precizira se u saopštenju.
Koridori Srbije su tokom 2013. i 2014. godine organizovali izvođenje tih radova na sanaciji tunela i nakon toga su oni bezbedno pušteni u saobraćaj. 
Ocenjujući da se „gospodin Vučković nije dobro informisao o predmetnoj problematici“, Koridori Srbije su naveli u saopštenju da su „na taj način izveli sve neophodne radove pri čemu su ostvarili uštedu u odnosu na ugovorene radove i veću od pomenutih 23 miliona dinara“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Opozicija je u Srbiji mrtva. Bila je kilava i pala je za samo par godina. Zato što su isti, glupi, korumpirani, neobrazovani, arogantni, bez ideje osim kako da se smeste, isti, samo je Vučiću veći.
    Ovo jprebijanje je poruka narodu da se nikakvo talasanje više neće tolerisati.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.