Rusko tržište automobila koje je pre samo nekoliko godina bilo na putu da postane najveće u Evropi, potonulo je januara ove godine za 24 odsto na godišnjem nivou.
To je posledica lošeg stanja ukupne ruske privrede koja je ušla u recesiju, a inflacija je sada najviša za 16 godina.
Udruženje evropskih auto-kompanija u saopštenju od ponedeljka kaže da je godišnji pad prodaje u Rusiji došao posle velikog rasta potražnje na kraju 2014. godine, kada su klijenti žurili da pre poskupjenja kupe automobile strane proizvodnje.
Ruska rublja je izgubila više od polovine svoje vrednosti u poslednjih godinu dana, a većinu od toga tokom jeseni. Rusi su pohrlili da novac koji je brzo gubio vrednost, ulože u kupovinu skupih trajnih dobara i automobila pre no što trgovci podignu cene da bi ih uskladili sa opdajućim kursom rublje.
„Ako je decembar za mnoge na tržištu bio kao velika zabava, onda je januar ekvivalent teškom mamurluku“, rekao je Jerg Ssrajber, predsednik odbora udruženja proizvođača automobila.
Među najvećim gubitnicima su Opel koji ima pad prodaje od 75 odsto u Rusiji, i Sitroen čija prodaja je opala za 72 odsto.
Prodaja automobila je bila slaba čitave prošle godine dok je ruska privreda ulazila u recesiju, ali se za 2,4 odsto oporavila u decembru.
Sve mi se čini da ih nije briga za najsiromašnije, neće napraviti ni jedan dnevni i noćni boravak za beskućnike i javno kupatilo. Imaju milijardu a ne verujem da boravak za 100 beskućnika košta više od milion evra. Na zapadu, svaka opština ima boravak, dakle, grad kao Beograd ima 15 boravka. A da ne govorim o GSP, promeniš 3 vozila i sva tri nemaju grejanje a napolju minus 5 stepeni. Novinari treba da provere imovinu direktora GSP, podrpisao pare.