Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd zatražiće u ovoj godini od gradskih vlasti povećanje cene gradskog prevoza, predviđeno je programom poslovanja ovog javnog preduzeća za 2021. godinu.
„U toku 2021. godine JKP GSP „Beograd“ će na osnovu analize cene prevoza tramvajskog i trolejbuskog podsistema i predložiti Osnivaču korekciju cene uzimajući u obzir poslove održavanja tramvajske i trolejbuske infrastrukture“, navodi se u dokumentu koji je Nadzorni odbor preduzeća usvojio krajem prethodne godine.
Formiranje cena transportne usluge je u nadležnosti Osnivača odnosno Grada Beograda i konačnu odluku o promeni cena donosi Grad.
Naknada za povlašćene proizvođače struje povećana pet putaGSP je odustao od svog strateškog cilja da nakon izgradnje prve linije Beogradskog metroa bude operater ovog šinskog podsistema jer ovaj cilj „nije održiv uzimajući u obzir formiranje novog JKP „Metro i voz“.
GSP Beograd samostalno organizuje prevoz na tramvajskim, trolejbuskim i e-bus linijama, dok su autobuske linije podeljene između GSP Beograd i privatnih prevoznika.
Na kraju 2020. godine, vozni park gradskog saobraćajnog preduzeća raspolaže sa 1.256 voznih jedinica: 239 tramvaja, 112 trolejbusa, 5 e-buseva, 4 “mini-e“ vozila i 896 autobusa.
Plan je da u ovoj godini GSP nabavi još 100 zglobnih autobusa, 10 solo elektobusa i tri električna vozila za pešačku zonu.
Prosečna plata u GSP 500 evra
Motori novih GSP autobusa isti kao sporni turski