2020

02.03.2021. 11:55

Delhaize

Autor: Nova Ekonomija

Društvena odgovornost i solidarnost su naši imperativi

Delhaize

2020

02.03.2021. 11:55

Odgovornost prema planeti Zemlji, kao i prema komšijama koje svakog dana dolaze u Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnice, oduvek su bili deo strateškog opredeljenja i održivog poslovanja kompanije

Pandemija virusa korona globalno je postavila prioritete, ubrzala proces digitalizacije na svim nivoima, a kompanijama još više učvrstila društveno odgovorne ciljeve. Više nego ikada postali smo svesni značaja solidarnosti i ujedinjenosti pred izazovima sa kojima se suočila cela planeta. Društvena odgovornost se nametnula kao neminovnost, a zajednički doprinos pojedinaca, kompanija i čitavog društva postao je imperativ. 

Kompanije su mesecima dovođene u situaciju da brzo reaguju, prilagođavaju se promenama navika kupaca i uslovima poslovanja, a one koje su i ranije bile prepoznate kao lideri društvene odgovornosti trudile su se da  pronađu način da održe i svoje dugoročne ciljeve. Kompanija Delez Srbija prepoznala je trenutak kada je posebno bilo važno pokazati pripadnost lokalnoj zajednici, i brojim aktivnostima u ovoj oblasti učvrstila svoje ranije postavljene planove.       

Odgovornost prema planeti Zemlji, kao i prema komšijama koje svakog dana dolaze u Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnice, oduvek su bili deo strateškog opredeljenja i održivog poslovanja kompanije. Period pandemije virusa korona zahtevao je istovremeno poštovanje dva principa koja su podrazumevala da ste i dalje dobar i odgovoran komšija koji je na usluzi kupcima svakog dana u radnjama širom Srbije, uz poštovanje svih mera prevencije i zaštite zdravlja zaposlenih i kupaca.

Doprinos zdravijem odrastanju budućih generacija
Odgovornim poslovanjem i strateškim pristupom temama važnim za društvo, kompanija Delez Srbija je i u prethodnoj godini postigla značajne rezultate uz brojne inicijative u oblasti održivog poslovanja – od projekata u oblasti zaštite životne sredine, preko podrške lokalnoj zajednici i donacija hrane, do upravljanja zdravijim asortimanom i akcijama koje su dovele do podizanja svesti kod kupaca o važnosti zdravije i izbalansirane ishrane. Kompanija Ahold Delez je globalno jedan od lidera održivog poslovanja i potpisnik brojnih ekoloških inicijativa koje svakodnevno uvode značajne promene u načinu obavljanja posla, a koje će dugoročno doprineti zdravijem odrastanju budućih generacija.
Prema rezultatima održivog poslovanja u 2019. godini, na nivou kompanije smanjena je ukupna emisija ugljen-dioksida za 2,4 odsto, potrošnja energije manja je za 2,55 odsto, a reciklirano je više od 12.000 tona ukupno generisanog otpada. Sa ciljem dalje zaštite životne sredine, otvorena su još četiri Maxi supermarketa sa ekološkim sistemom rashlade. 

Zaposleni su stub kompanije

„Rad sa rukavicama, nošenje zaštitnih maski, razgovor sa kupcima na kasama preko providnih pregrada, preporučena distanca, neophodno rastojanje – sve je to postalo deo svakodnevice naših kolega u prodavnicama. U takvom ambijentu, kada je zdravlje ljudi najvažnije, uključili smo se i u program podrške zdravstvenom sistemu i donirali šest miliona dinara Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje za neophodnu medicinsku opremu u borbi protiv virusa COVID-19. Pored toga, donacije su upućene i roditeljskoj kući Zvončica i bolnici u Kikindi, u tom trenutku jednom od gradova koji su pogođeni širenjem virusa“, kaže Milana Jević Gledović, potpredsednica pravnih poslova i zaštite resursa kompanije Delez Srbija, koja je u okviru kompanije i vodi tim za pandemiju. 

Maloprodaja je tokom vanrednog stanja bila jedna od industrija koje su radile 24 časa. I kada su zaposleni u prodavnicama radili po skraćenom režimu, procesi rada u Distributivnom centru i onlajn rad Službe podrške zahtevali su kontinuitet u poslovanju. Zaposleni su, ističe naša sagovornica, uvek bili stub kompanije, ali za vreme pandemije postaje posebno jasno koliko su važni svi, pojedinačno i timski. Od komšijskog osmeha prodavaca na kasi koji u tim momentima ulepšavaju dan, daju sigurnost i bude nadu, do odgovornosti svih kolega u sistemu. Solidarnost je u tom periodu prelazila sa pojedinca na pojedinca, na kompaniju, pa i na celo društvo.

Trenuci koji motivišu na solidarnost, upućuju na važnost podrške i podsećaju koliko je važna briga, osetili su se i na globalnom nivou, u okviru kompanije Ahold Delez, koja je za pomoć svim zemljama u kojima posluje uložila više od 170 miliona evra za borbu protiv COVID-19. Sredstva su usmerena na zdravstvene i bezbednosne mere zaštite pri radu, unapređenje pogodnosti za zaposlene i podršku lokalnim zajednicama kroz donacije.

 Ipak, koliko god su se uslovi života i rada promenili, i koliko god smo se svi na njih blagovremeno prilagodili, važno je napomenuti i one društveno odgovorne aktivnosti koje kompanije sprovode svakodnevno i koje su deo strateški postavljenog plana društvene odgovornosti. 

Očuvanje planete Zemlje, stalni ispit odgovornosti
Sve je veća svest o neophodnosti promena u ponašanju da bismo očuvali planetu na kojoj živimo. Kompanija Ahold Delez je sa ciljem smanjenja upotrebe plastične ambalaže, na globalnom nivou potpisnik sporazuma New Plastic Economy Global Commitment, koji obavezuje da će do 2025. godine sva plastika u okviru privatne robne marke u potpunosti biti reciklabilna, kompostabilna ili ponovo upotrebljiva.
Tokom prethodne godine kompanija je lokalno reciklirala više od 10.000 tona ambalažnog otpada, a kroz različite aktivnosti kupcima skreće pažnju na važnost očuvanja ekosistema. U želji da dodatno smanji upotrebu plastične ambalaže i da našu okolinu učini čistijom, kompanija Delez Srbija je ponudila kupcima ekološke vrećice za voće i povrće na odeljenju pijace. Vrećice od recikliranog materijala su višekratno ekološko rešenje, a mogu da se koriste za odmeravanje, pranje i čuvanje voća i povrća. 
Poslovanje kompanije globalno, ali i lokalnih članica, biće prilagođeno ciljevima naučne zajednice za klimatske promene, a sve sa ciljem da se pruži odgovarajući doprinos da prosečna temperatura na Zemlji ne poraste više od 1,5 stepeni C. 

 

Donacije za više od 70 humanitarnih organizacija

„Već šestu godinu zaredom sa Bankom hrane Beograd realizujemo projekat ’Pomažemo da imaju i oni koji nemaju’, zahvaljujući kome 9.000 građana svakodnevno dobija voće i povrće. Donacije stižu do SOS Dečijih sela, Centra za integraciju mladih, udruženja Plava školjka, Narodne kuhinje Slanci i još 70 humanitarnih organizacija i udruženja. Naša namera da doprinesemo stvaranju boljeg okruženja nije bila pokolebana ni sa izazovima koje je donela pandemija, pa samim tim nismo zaboravili ni na naše sugrađane kojima je pomoć najpotrebnija. Zajedno sa Programom Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) radimo na novoj formi ovog programa – princip doniranja hrane podižemo na nivo digitalne platforme koja će pojednostaviti proces doniranja i omogućiti da namirnice stignu do još većeg broja udruženja i krajnjih korisnika“, istakla je Milana Jević Gledović i dodala da je ovaj projekat samo jedna od humanitarnih aktivnosti koju kompanija sprovodi sa svojim partnerima. 

„Delez Srbija se trudi da zajedno sa svojim potrošačima misli na one kojima je pomoć najpotrebnija, pa smo i ove godine tradicionalno obeležili Nedelju solidarnosti. U okviru humanitarne akcije ’Stalo nam je. Hvala što pomažete’ za samo dva dana Beograđani su donirali više od 4.000 kilograma osnovnih životnih namirnica za socijalno ugrožene građane, a zahvaljujući ovoj saradnji Crvenog krsta Beograd i kompanije za najugroženije porodice pripremljeno je 506 paketa sa osnovnim životnim namirnicama.“

Već šestu godinu zaredom sa Bankom hrane Beograd realizujemo projekat „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“, zahvaljujući kome 9.000 građana svakodnevno dobija voće i povrće

Moć solidarnosti

I Svetski dan hrane, 16. oktobar, u prodavnicama ovog maloprodajnog lanca prošao je u sličnom duhu, duhu solidarnosti. Tokom tri dana građani Srbije su donirali više od devet tona namirnica u velikoj humanitarnoj akciji koja je organizovana sa  Bankom hrane Beograd.  Akcija je podržana u 11 gradova širom zemlje i svi sugrađani su bili u prilici da doniraju neophodne namirnice u humanitarne kutije postavljene u odabranim Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnicama. Građani Beograda, Novog Sada, Pančeva, Stare Pazove, Zrenjanina, Vrbasa, Rume, Niša, Kruševca, Kragujevca, Požege, pokazali su još jednom kolika je moć solidarnosti i u izazovnim vremenima, a prikupljene namirnice su distribuirane do korisnika 25 humanitarnih organizacija.

Zajedno sa kupcima i partnerima kompanija Delez Srbija tradicionalno učestvuje u humanitarnim akcijama za decu iz SOS Dečijeg sela. U tom duhu u Tempo hipermarketima i Mega Maksiju ove sezone bio je obeležen i početak školske godine. Prilikom nabavke odabranih artikala iz školskog asortimana kupci su imali priliku da pruže doprinos tradicionalnoj humanitarnoj akciji „Dobro delo za SOS Dečije selo“ i najmlađima u Dečijem selu poboljšaju uslove smeštaja u porodičnim kućama, kao i kvalitetnije grejanje.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.