Skoro četiri petine nastavnika i roditelja dece sa smetnjama u razvoju smatra da onlajn nastava tokom pandemije koronavirusa nije bila prilagođena njihovim potrebama, rezultati su četvrte ankete kojom Nova ekonomija istražuje posledice zdravstvene krize na obrazovanje.
U uzorku ispitanika se nalazilo preko 80 odsto nastavnika i nešto manje od 20 odsto roditelja, koji su najčešće žalili na nedostatak opreme za izvodjenje nastave na daljinu (oko 27 odsto svih odgovora), kao i na nedovoljnu informatičku pismenost.
Sledeći najdominantnije problem bio je obaveza poštovanja epidemioloških mera (tačno 19 odsto odgovora), ali se gradjani žale i da deca nisu dobijala prilagođen materijal za učenje.
„Ne znam ni na koji način bi bila primerena“, jedan je od odgovora. „Ne mogu sva deca da prate onlajn nastavu. Na decu sa autizmom niko nije mislio. Mada obrazovanje za njih nije bolje ni van pandemije“, smatra drugi roditelj.
Podsećamo, u prethodnom našem istraživanju nastavnici su dali dvojku za organizaciju nastave u pandemiji.
Ispitanici navode i da je prilagođenost nastave i nastavnog materijala posebnim okolnostima zavisila od predavača, ali i da je deci bila potrebna socijalizacija. Svoja iskustva su podelili i oni čija deca zbog smetnji uopšte nisu mogli da prate nastavu.
„Ne znam što da radim, niko ne zna šta treba da radim. Psihijatar, defektolog i pedagog kažu:’Vidi šta on može’, ali ja ne znam šta on može“, navodi jedan od roditelja-ispitanika.
Kao i u ovom primeru, većina ispitanika, preko tri četvrtine, žali se da nisu imali kome da se obrate za dodatnu podršku, a nadpolovična većina nije prijavila nikakve pozitivne utiske vezane za nastavu iz perioda pandemije.
Spremnost roditelja na saradnju i njihovo razumevanje situacije je više ispitanika navelo kao pozitivno iskustvo iz kriznog perioda.
„U prošloj školskoj godini deca su odmah pokazala visok nivo empatije i počela da sarađuju, zajednički su izvršavali domaće zadatke i pružali podršku međusobno. Ove školske godine to se dešava daleko manje, kao da su izgubili osećaj međusobne povezanosti“, ocenjuje jedan od predavača.