Nemačke mašinovođe, u borbi za bolje uslove rada i zarade, stupaju u jednonedeljni štrajk, koji je već naišao na oštra upozorenja vlade.
Nemački ministar privrede i vicekancelar Zigmar Gabrijel ozbiljno je upozorio na posledice štrajka po nemačku privredu i zahtevao razumno ponašanje jer bi ovaj štrajk mogao naneti štete celokupnoj nemačkoj privredi.
Gabrijel je za tabliod „Bild“ rekao da će ovaj štrajk teško pogoditi putnike, ali takođe i „Dojče ban“ i celokupnu nemačku privredu i zahtevao ozbiljne pregovore, umesto paralisanja Nemačke. Slično je reagovao i ministar saobraćaja Aleksander Dobrint, ocenivši da je štrajk dostigao granicu razumevanja kod građana.
Sindikat mašinovođa postaje rizik za nemačku privredu, upozorio je zamenik šefa poslaničkog kluba nemačkih demohrišćana u Bundestagu Mihael Fuks i rekao da su igre za moć jednog sindikata postale, jednostavno, nepodnošljive.
Savez nemačkih službenika, čiji je član sindikat mašinovoća, pozvao je na postizanje dogovora u pregovorima o tarifi, ali i uvođenje arbitra, ukoliko ovaj štrajk ne bude vodio ka rezultatu u pregovorima.
Nemačke mašinovođe, zaposlene u državnoj železnici „Dojče ban“ počinju danas u 15 sati u teretnom saobraćaju štrajk, a sutra u dva sata u putničkom saobraćaju koji će trajati do 10. maja.
Sindikat železničara GDL sa rukovodstvom železnice vodi dugotrajne pregovore koji su fokusirani na zarade, ali i na radno vreme.
Prošlog meseca njihov štrajk trajao je svega 43 sata, što je dovelo do otkazivanja dve trećine železnickog saobracaja.
„Dojče ban“, koji zaposlsjlava oko 300 000 ljudi, dnevno preveze 5,5 miliona putnika, ukazuju mediji koji objavljuju internet stranice i telefonske brojeve na kojima putnici mogu da se informišu u uslovima putovanja u vreme štrajka, osmog po redu u poslednjih 10 meseci.
Nedostaci Dina kartice su sto se zahteva potpisivanje slipa sto otezava upotrebu. Ukucavanje PIN-a je brze i za korisnika i za one koji cekaju na kasi.