Svet

22.05.2015. 12:23

Beta

Autor: Nova Ekonomija

Francuska preduzima mere protiv bacanja hrane

Svet

22.05.2015. 12:23

Sektor maloprodaje, veoma moćan u Francuskoj, uskoro više neće moći da neprodatu hranu sa svojih polica šalje u kontejnere za smeće.
Razlog za to je niz mera protiv bacanja hrane koje su u četvrtak prihvatili poslanici retkom, jednoglasnom odlukom.
Distributerima u prehrambenom sektoru se izričito zabranjuje da neprodatu hranu proglašavaju ili je čak i čine nepodobnom za konzumaciju. 
„Polivanje neprodate hrane izbeljivačem za rublje je skandalozno!“, rekao je bivši ministar za poljoprivredu i ishranu, Gijom Garo, poslanik socijalističke većine koja je i pokrenula inicijativu za zabranu. 
Naprotiv, maloprodaja treba da nastoji da umesto bacanja ili uništavanja neprodate robe, spreči nastajanje bilo kakvog otpada, a da hranu koja ipak ostane neprodata, poklanja, ili daje za ishranu životinja, ili za proizvodnju komposta za poljoprivredu i baštovanstvo. 
Samousluge veće od 400 kvadratnih metara su tako sada obavezne da zaključe trajne sporazume sa dobrotvornim organizacijama o redovnom poklanjanju viškova hrane. 
U Francuskoj se u proseku godišnje baci 20 do 30 kilograma hrane po stanovniku, čime u smeće ode ukupno između 12 i 20 milijardi evra. 
Vlada Francuske je 2012. godinu utvrdila cilj da se bacanje hrane prepolovi do 2025. godine.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Beograd je pod naprednjacima postao kofa bez dna! Dokle ce gradjani Srbije da finansiraju raznorazne gluposti i svinjarije beogradske vlasti!? Gde su ti turisti iz Bugarske i Kine? Gde su te pare…

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.