Svet

30.11.2021. 12:55

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Milijardu dolara za održive projekte

MOL će potrošiti milijardu američkih dolara na nove, niskougljenične i održive projekte, kako bi postao ključni igrač u CEE u cirkularnoj ekonomiji i kako bi se približio svom cilju ka nultoj emisiji CO2 do 2050. godineMOL Grupa je ...

Ana Dešić, MOL Serbia

Svet

30.11.2021. 12:55

MOL će potrošiti milijardu američkih dolara na nove, niskougljenične i održive projekte, kako bi postao ključni igrač u CEE u cirkularnoj ekonomiji i kako bi se približio svom cilju ka nultoj emisiji CO2 do 2050. Godine

MOL Grupa je ove godine, u vrlo neizvesnom pandemijskom poslovnom ambijentu, ostvarila najbolje kvartalne rezultate u istoriji. Kakav je doprinos srpskog tržišta finansijskim pokazateljima?

MOL Serbia je značajno tržište za MOL, a naše učešće u finansijskim pokazateljima to i dokazuje. Rezultati MOL Serbia na kraju prošle godine, kao i naš plasman na Biznis top 150 listi – 19. po prihodu, 52. po dobiti, pokazali su da smo uspeli da se izborimo sa svim izazovima koje je pandemija donela. Istim tempom nastavili smo i ove godine. Otvaranje zemalja i popuštanje mera doprineli su povećanom broju putovanja, što se svakako odrazilo i na naše rezultate. Osim MOL EVO goriva, kafa i hot dog su naši najprodavaniji artikli.

MOL Grupa je usvojila ažuriranu Strategiju 2030+ „Shape Tommorow“ koja akcenat stavlja na održivi razvoj. Šta su glavni ciljevi, kako planirate da dostignete karbonsku neutralnost?

Jedan od temelja Strategije MOL Grupe 2030+ je da igra ključnu ulogu u oblikovanju cirkularne ekonomije koja je bazirana na niskoj emisiji ugljenika. U narednih pet godina, MOL će potrošiti milijardu američkih dolara na nove, niskougljenične i održive projekte, kako bi postao ključni igrač u CEE u cirkularnoj ekonomiji i kako bi se približio svom cilju ka nultoj emisiji CO2 do 2050. godine. MOL je početkom ove godine napravio iskorak u lancu vrednosti i od korisnika biogoriva postao proizvođač, realizacijom investicije u Rafineriju Dunav. Kao deo MOL Grupe, MOL Serbia poštuje i promoviše sve propise koji se odnose na zaštitu životne sredine. Radujemo se novim propisima o biogorivima na našem tržištu, koji će Srbiju dodatno dovesti na put ekološki prihvatljivijeg okruženja i uskladiti zakonodavstvo sa standardima EU.

MOL ima za cilj da pomogne ljudima u pokretu, bez obzira na to koji način transporta ili goriva kupac koristi. U budućnosti će to značiti prodaju kilometara umesto litara: proširićemo portfolio alternativnih goriva i kompleksne usluge mobilnosti.

Ove godine ste nastavili sa prošlogodišnjom strategijom proširenja maloprodaje i otvaranja novih servisnih stanica u Srbiji. Kakvi su vam dalji planovi za ovo tržište i kako se to uklapa u „Shape Tommorow“ strategiju? 

Za nas u Srbiji najvažnije smernice strategije „Shape Tomorrow“ odnose se na proširenje maloprodajne mreže i transformaciju naših stanica u prodajna mesta sa kvalitetnim MOL EVO gorivima, različitim uslugama, robom široke potrošnje i gastro ponudom Fresh Cornera, tako da naše poslovanje u budućnosti neće zavisiti isključivo od prodaje fosilnih goriva.

Nastavljamo sa rekonstrukcijom stanica u cilju pružanja najboljeg iskustva kupcima i sa željom da MOL servisne stanice budu mesta na kojima će se kupci osećati prijatno. Nama su kupci u fokusu, a cilj nam je da im ponudimo više od točenja goriva – mesto na kome mogu da obave osnovnu kupovinu, popiju šoljicu dobre Fresh Corner kafe ili ručaju dok su na putu. Poslednjih godina MOL je posvećen razvoju EV infrastrukture i pozitivno utiče na usvajanje EV u CIE. U Srbiji radimo kontinuirano na projektu uvođenja elektropunjača i nadamo se da ćemo biti u prilici da kupcima u narednom periodu ponudimo i ovaj vid energije.

Srbija predstavlja značajno tržište i, u skladu sa tim, neprestano i proaktivno tražimo mogućnosti za dalji rast i razvoj kompanije. Širenje mreže servisnih stanica i unapređenje postojećih ostaje jedan od prioriteta na srpskom tržištu.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.