Kompanije u industriji lepote sve više koriste usluge firmi za veštačku inteligenciju i proširenu realnost (AR, Augmented reality) koje im pomažu da razviju personalizovano korisničko iskustvo, prenosi Axios.
Fokus firmi koje proizvode šminku, kao i proizvode za kosu i kožu nekada je bila kupovinu manjih brendova koji su imali verne korisnike. Sada ove kompanije takođe „jure“ firme za veštačku inteligenciju i proširenu realnost.
Predvodnik ovog trenda bila je kompanija L’Oreal koja je 2018. godine kupila „ModiFace“, stručnjake za proširenu realnost, čije je patente koristila kako bi napravila niz virtuelnih alata koje potrošači mogu da koriste da ekperimentišu sa L’Orealovim proizvodima.
L’Oreal takođe ima sopstveni tehnološki inkubator sa timom od 30 i više fizičara, inženjera, stručnjaka za korisničko iskustvo, dizajnera hardvera i data naučnika.
L’Oreal koristi veštačku inteligenciju kako bi korisnicima omogućila da prilagode boju ruževa za usne, kao i da, pre nego što kupe farbu za kosu razgovaraju sa profesionalncima putem video poziva.
Takođe mogu i da isprobaju različite nijanse šminke u aplikaciji „Makeup Genius“ (virtuelno ogledalo).
„Ljudi ne žele nužno da idu u prodavnicu da bi samo probali stvari pre nego što ih kupe“, rekao je Dejvid Ripert, izvršni direktor Poplar studija za digitalni magazin za Futurism.com.
Njegova kompanija je radila AR kampanju za sjaj za usne kompanije Mejbilin (Maybelline), a za kompaniju NYX je kreirala filter za lice koji ljudima omogućava da isprobaju maske za Noć veštica na Instagramu i Snepčetu.
„Primetili smo da najmanje 38 onih koji su probali naš kviz i istražili naše boje za kosu koristeći alatke za proširenu virtuelnu realnost, na kraju odu i kupe ih“, rekao je Tajler Vozni (Tyler Wozny), potpredsednik kompanije „Madison Reed“, koja proizvodi farbe za kose.