Srbija

14.02.2022. 11:42

Nevena Petaković

Autor: Nova Ekonomija

Beograd kupuje 80 trolejbusa, tender vredan 47 miliona evra

Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd raspisalo je tender za kupovnu 80 novi trolejbusa. GSP je vrednost nabavke procenio na 5,5 milijardi dinara.Od 80 novih trolejbusa, GSP kupuje 60 solo trolejbusa sa produženom autonomijom  i 20 zglobn...

Pixabay

Srbija

14.02.2022. 11:42

Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd raspisalo je tender za kupovnu 80 novih trolejbusa. GSP je vrednost nabavke procenio na 5,5 milijardi dinara (oko 47 miliona evra). 

Od 80 novih trolejbusa, GSP kupuje 60 solo i 20 zglobnih trolejbusa sa produženom autonomijom, piše u specifikaciji. Rok za podnošenje ponuda je 4. mart. 

Prvih 20 trolejbusa treba da budu isporučeni u roku od 300 do 365 dana od dana zaključenja ugovora, dok svake naredne godine treba da stigne po još 20 trolejbusa. 

„Tražimo da to budu najkvalitetniji trolejbusi koji se proizvode na svetu, da imaju najmanje deset kilometara autonomije, što znači da će biti istovremeno i trolejbusi i autobusi i da će moći da idu najmanje deset kulometara bez pantografa kao elektroautobusi“, rekao je  zamenik gradonačelnika Goran Vesić. 

Pored trolejbusa, nabavka obuhvata i obuku kadrova kupca i tehničku podršku.

Trolejbusi koji se kupuju treba da imaju nizak pod, bez stepenika na celokupnoj površini dostupnoj za stajaće putnike.

Vlasnik Bus plusa i ubuduće naplaćuje karte, ali pod novim imenom

Kako piše u specifikaciji, vozila treba da budu opremljena uređajima sistema za naplatu karata i daljinsko praćenje vozila, da imaju ugrađen WiFi/4G ruter, kao i da budu opremljeni sistemom za automatsko brojanje ulaza i izlaza putnika.

Svi trolejbusi moraju da budu iste marke i proizvedeni od istog proizvođača, a modeli koje se nude moraju biti proizvedeni u serijskoj proizvodnji. 

„Ponuđači moraju da ponude potpuno nove trolejbuse. Pod terminom ‘nov trolejbus’ podrazumeva se nekorišćen trolejbus proizveden u periodu ne dužem od godinu dana od dana isporuke, sa celokupnom novom konstrukcijom i ugrađenim potpuno novim agregatima, sklopovima, podsklopovima, delovima i drugim ugradbenim stavkama“, piše u tenderskoj dokumentaciji. 

Takođe, glavne komponente vozila: vučni elektromotor, invertori, baterije, osovine, strujni oduzimači, i sistemi (klima uređaj, sistem za grejanje, informisanje, brojanje putnika, video nadzor…) moraju da budu od istog proizvođača ugrađeni u solo i zglobne trolejbuse.

Građani bi se češće vozili javnim prevozom kad bi on bio kvalitetniji

Koji su uslovi za ponuđače?

Jedan od uslova za dobijanje ugovora je da ponuđač dokaže da je u prethodne tri godine isporučio minimum 20 komada kompletno novih niskopodnih trolejbusa, opremljenih vučnom baterijom za autonomno kretanje sa radnim dometom u režimu vučne baterije najmanje pet kilometara i da za iste nije imao nerešene reklamacije koje se odnose na kvalitet ili eksploataciju isporučenih vozila. 

Trolejbusi moraju biti isporučeni i u eksplotaciji u bilo kojoj zemlji članici Evropske unije, Evropske ekonomske zone (EEA), uključujući Island, Lihtenštajn, Norvešku i Švajcarsku.

Ponuđač treba da dokaže da raspolaže servisom koji je od proizvođača ponuđenog vozila ovlašćen da vrši uslugu servisiranja i održavanja vozila koji je udaljen najdalje do 60 kilometara od JKP GSP Beograd u ulici Kneginje Ljubice 29.

Prosečna starost solo trolejbusa na kraju 2020. godine bila je nešto više od 11 godina, dok je starost zglobnih trolejbusa bila 17,6 godina, vidi iz statistike GSP-a.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.