Svet

18.08.2015. 17:00

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Grčke aerodrome dobijaju domaći biznismen i nemački konzorcijum

Svet

18.08.2015. 17:00

Savet za ekonomsku politiku Grčke odobrio je koncesiju 14 regionalnih aerodroma nemačko-grčkom konzorcijumu Fraport i Slentel (grupa grčkog magnata Kopuluzosa).
Prema uslovima kocesije, konzorcijum će dobiti aerodrome na korišćenje 40 godina, a za to će grčkim vlastima platiti 1,2 milijarde evra jednokratno i kasnije po 22,9 miliona evra godišnje kao rentu, objavila je ANA.
Pored toga, konzorcijum će u prve četiri godine u aerodrome uložiti 330 miliona evra, a ukupne investicije za 40 godina treba da dostignu 1,4 milijarde evra. 
Privatizacija grčkih aerodroma je jedan od uslova novog sporazuma Grčke sa medjunarodnim kreditorima. Odluku su potpisali potpredsednik vlade Janis Dragasakis, ministar finansija Euklid Cakalotos i ministar privrednih reformi, zaštite životne sredine i energetike Panos Skurletis. 
Tender za privatizaciju aerodroma raspisan je 2013. godine, ali ga je ove godine suspendovala Ciprasova vlada. Na tenderu je pobedila nemačka kompanija Fraport koja je dala ponudu zajedno sa grčkim Slentelom i zato je Berlin najviše insistirao na realizaciji tog sporazuma. 
Konkurs je raspisan za pravo na korišćenje, upravljanje i eksploataciju 14 regionalnih aerodroma i 39 regionalnih vazdušnih luka zemlje. 
Radi se o profitabilnim vazdušnim terminalima na najpopularnijim turističkim ostrvima Grčke, kao što su Rodos, Krf, Mikonos i Santorini. Tu su i aerodrom Solun, Aktion (na Lefkadi), Kavala, Hanija (na Kritu) i na ostrvima Kefalonija, Kos, Lesbos, Samos, Skijatos i Zakintos. 
Ti aerodromi ukupno godišnje opsluže oko 20 miliona putnika.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Nema stalnih radnika, jer se niko ne trudi da ih zadrzi. Nemamo osnovne uslove za rad, a svako od poslodavaca očekuje da imaš performanse mađioničara, pri tom bez ijedne pauze za jelo ili vodu (čitaj-ni 10 min, u toku 8 sati, a često se radi i 10,11sati. Prekovremeno se ne plaća). Nigde početne obuke koju svi obećavaju, puste te da radis vrlo odgovorne poslove a posle se deru na tebe. O prijavi radnika ni da ne govorim, to je u rangu naučne fantastike! Radimo za 5,6 osoba, a plaćeni uglavnom oko minimalac, na ruke. Kad prestane država da štiti privatnike i kad radnici budu imali ovde neka ljudska prava, onda će i gomila nas koja je digla ruke od turizma i hotelijerstva da se vrati. Ljubav prema turizmu stoji, ali isto tako s njom ne možemo račune platiti.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.