Na Dalekom Istoku opet raste broj zaraženih koronom, zbog čega je zatvoren jedan od najvećih finansijskih centara u svetu – Šangaj. Isto se dešava i u nekoliko drugih gradova u Kini, kaže Nebojša Đekić, direktor prodaje i razvoja kompanije cargo-partner Srbija.
„Ne možemo reći da nas je ovo iznenadilo, jer su naši članovi tima u Kini već pripremljeni za rad na daljinu i ulažu sve napore da pošiljke naših klijenata nesmetano stižu, bez obzira da li se radi o avionskim ili pomorskim pošiljkama. Zatvaranje Šangaja je veliki izazov, ne samo za nas već za celu industriju“, kaže Đekić.
Trenutno je većina transporta, skladišta i lučkih objekata u funkciji, pa smo naše pošiljke preusmerili na obližnje luke, ali kako možemo očekivati dalja zatvaranja i nove izazove već radimo na alternativnim rešenjima, kaže on.
Kako će trenutna situacija uticati na celokupno tržište logistike, teško je predvideti sa sigurnošću, ali velika je verovatnoća, kako on ocenjuje, da ukoliko ova situacija potraje, kapaciteti Šangaja neće tako lako biti nadoknađeni, zbog čega može doći do zastoja i usporavanja pošiljki.
Foto: Pixabay
„Takođe, u stalnom smo kontaktu sa našim operaterima u Ukrajini kako bismo brzo i efikasno raspolagali informacijama. Naravno i ovde nam je fokus na intenzivnom razvoju fleksibilnih rešenja, kako ne bi bile ugožene pošiljke na relaciji Azija-Evropa-Azija. U skladu sa motom naše kompanije – we take it personally – nastavićemo da činimo sve što je moguće da pošiljke naših klijenata dođu do konačnog odredišta, u celosti, ali i na vreme”.
KINESKA NOVA GODINA DONOSI LOGISTIČKE PROBLEME U FEBRUARUTrenutne alternative su još uvek moguće, kao što su okolne luke, od kojih se posebno izdvaja Ningbo koje i dalje nesmetano rade, kaže on.
„Na osnovu dosadašnjeg iskustva, ako se navedena zatvaranja u Kini produže možemo predvideti neke od sledećih scenarija: obustavljanje lanaca proizvodnje i posledično manja proizvodnja u državama koje uvoze sirovine iz Kine. Neki od velikih proizvođača, poput automobilske marke Tesla, proizvode upravo u Šangaju, čija je fabrika trenutno zatvorena. Potencijalno “zaglavljivanje” kontejnera i neravnoteže između uvoza i izvoza. Poskupljenje transportnih usluga, kašnjenje i produžavanje vremena dostave pošiljki“, kaže Đekić.