U priču o privatizaciji FAP-a uključila se češka Tatra, pošto su pregovori o strateškom parnetrstvu sa finskim Sisu autom zapali u ćorskokak.
Ni posle nekoliko meseci pregovora Vlade Srbije i „Sisu auta“, koji je jedini dostavio privatizacionu ponudu i čiji vlasnik Timo Korhonenen je u maju prošle godine radnicima FAP-a najavio bolje dane u njegovoj kompaniji, stvari nisu pomerene sa mrtve tačke. Izgledi da Skadinavci uđu u fabriku su minimalni, a razlog su uslovi Finaca, , piše Blic.
Prema pisanju lista, zapelo je na prvoj tački pregovora. Vlada insistira na 600 zaposlenih od kojih bi 200 počelo da radi na dan pokretanja proizvodnje. Finci su odgovorili kontrauslovom – investicijama i garanacijama koje bi snosila vlada, a koje su nerealne. O kojoj sumi se radi, kakve investicije i garancije traže sagovornici – ostalo je nepoznato.
Krah pregovora sa „Sisu autom“ menadžmentu i sindikalcima FAP-a nagovestio je i premijer Aleksandar Vučić koji nije detaljisao o uslovima Finaca, ali je predočio da traže nerealno veliki novac. Vučić je ipak obećao kamiondžijama da ih država neće ostaviti na cedilu i da „Sisu auto“ nije poslednja nada.
Na ovo upućuje i činjenica da je u Priboju boravila delegacija „Tatre“.
„Česi su se obratili Vladi i poslali pismo o namerama. Mada nisu stavili cifre na sto, saznali smo da su mnogo ozbiljniji i konkretniji od Finaca, i kada su u pitanju radna mesta i obim proizvodnje. „Tatra“ je pre četiri godine promenila vlasnika i za ovo vreme prošla put od tačke na kojoj se danas nalazi FAP do jedne od najozbiljnijih autokompanija u Evropi“, kaže izvor Blica.
Saznanja lista potvrđuje i Zoran Zaković, generalni direktor FAP-a, koji kaže da se u pregovorima sa Fincima nije odmaklo jer se zbog zakonske regulative ponuda Vlade nije približila onoj koju su dostavili Skandinavci.
Vrlo dobro organizovani i informisani gradjani, clanovi inicijative Bitka za Kosutnjak,ocekuju nedvosmislenu podrsku strucne javnosti i nadleznih institucija na zajednickom putu ka postovanju zakona Republike Srbije.Takodje,podrzavamo razvoj filmske industrije.Najlepse se zahvaljujemo autoru teksta i Bozeni Stojic.