Svet

10.11.2015. 13:13

Poslovni pregled

Autor: Nova Ekonomija

Folksvagenovi inženjeri varali iz straha od direktora?

Svet

10.11.2015. 13:13

Inženjerske manipulacije otkrivene su u internoj istrazi, a u sve dublji skandal prvi put uvode element korporativne kulture.

Grupa inženjera Folksvagena koji rade na razvoju priznala je u sklopu interne istrage da su manipulacijom pokušali da postignu niske emisije izduvnih gasova i manju potrošnju jer se nisu usudili da govore protiv bivšeg izvornog direktora Martina Vinterkorna.

Kako je objavilo nedeljno izdanje nemačkog tabloida Bild, Vinterkorn je 2012. na ženevskom auto salonu objavio kako će taj proizvođač automobila do 2015. srezati emisije ugljen-dioksida u svojim vozilima za trećinu. Međutim, iako je inženjerima tada bilo jasno kako će taj cilj biti teško dostići, niko mu to nije rekao, saznalo se u internoj istrazi.

Nakon što je u septembru izbio skandal sa varanjem na emisijama azotnih oksida, prošlog utorka je VW objavio kako je za 800.000 vozila prodatih u Evropi potcenio podatke o potrošnji goriva i emisijama štetnih gasova. 

Kako piše Bild, inženjeri su nižu potrošnju pokušali ostvariti pumpanjem guma testnih vozila na viši pritisak te dodavanjem malog udela dizel goriva u motorno ulje. Takva praksa trajala je sve do leta ove godine. Izbijanjem skandala u septembru, jedan od inženjera navodno je u oktobru sve ispričao svojim nadređenima. Tako se sada prvi put u skandal uvodi element korporativne kulture u VW-u i menadžerskog stila Martina Vinterkorna koji je ostavku dao nekoliko dana po izbijanju prvog skandala. 

Njegovi advokati odbili su da komentarišu medijske napise, a isto je učinio i portparol VW. Međutim, potvrdio je da su internoj istrazi „zaposleni napomenuli da je bilo nepravilnosti u podacima o potrošnji goriva te da su ti navodi predmet dalje istrage“, ističe Rojters. 

Ovo poslednje otkriće dodatno je produbilo krizu u kompaniji koja bi se, prema procenama, mogla suočiti s troškovima skandala i do 35 milijardi evra. Navedena brojka odnosi se na sudske troškove, kazne regulatora i troškove povlačenja vozila u servise. O širenju skandala u ponedeljak je raspravljao i Nadzorni odbor kompanije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Rudarenje i trgovanje sa kriptovalutama nije za svakoga. Pre svega to je skupo za one koji bi trgovali bitcoinom. postoje i jeftinije valute ali je i potencijalna zarada manja. I sto je najvaznije, niko ne zna sta sutrasnji dan nosi. Ali, ko ima strpljenja i interesovanja kada jednom zaviri u ovaj svet može svašta da pronadje. I onda nije cudo sto je pojam bitcoinprodajakupovina tako popularan na Internetu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.