Srbija

16.05.2022. 17:57

Katarina Baletić

Autor: Nova Ekonomija

Građani ne znaju kada mogu da kažu „neka ostane lično“

Foto: Nova ekonomija - Paola Felix Meze

Srbija

16.05.2022. 17:57

Građani ne samo da nisu upoznati sa potrebama zaštite podataka o ličnosti, već ni sa tim šta su njihovi lični podaci, kaže za Novu ekonomiju Milan Marinović, poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti. Zbog toga je instutucija Poverenika u saradnji sa Misijom OEBS-a pokrenula kampanju „Neka ostane lično“.

„Ključni deo kampanje je pet promotivnih spotova koje smo snimili. Dva su igrana, a tri su animirana, u trajanju od pola minuta. Oni su već prosleđeni televizijama, kako onima sa nacionalnom frekvencijom tako i lokalnim. Preko njih utičemo da utičemo na građane u celoj Srbiji, da pružimo pozitivnu poruku zašto da štite svoje podatke“, kaže Marinović.

Predstavljanje kampanje „Neka ostane lično“, foto: Paola Felix Meze

Trenutno je najvažnije izmeniti Zakon o zaštiti podataka o ličnosti i doneti prvu strategiju o zaštiti podataka o ličnosti, objašnjava Marinović. 

„Mi smo oformili radnu grupu. Sva ministarstva i su tu, i nevladin sektor. Ideja je, pod jedan, da izmenimo ovaj zakon koji je odsta složen i komplikovan za primenu jer nije lako čitljiv, nije razumljiv. Pod dva, da rešimo one oblasti koje nisu rešene, a to je obrada naših biometrijskih podataka, obrada naših podataka putem svih tipova video nadzora, uticaj ubrzane digitalizacije i sveobuhvatne centralizacije na zaštitu naših ličnih podataka. Uticaj ubrzanog razvoja veštačke inteligencije na zaštitu naših ličnih podataka“, rekao je poverenik.

Marinović objašnjava da građani mogu da se obrate Povereniku u dve situacije kada je u pitanju obrada ličnih podataka.

„Jedna je, sve što ih interesuje u vezi sa zaštitom podataka o ličnosti, slobodno mogu da se obrate Povereniku i pre nego što je neko počeo da obrađuje njihove podatke. U drugoj situaciji mogu da se obrate kada oni imaju saznanja ili sumnjuju da neko obradu njihovih podataka vrši na nezakonit način“, kaže Marinović.

On dodaje da uvek savetuje građane da se prvo obrate institucijama ili firmama koje rukuju ili obrađuju njihove podatke.

„Ako rukovalac ćuti ili im da informacije kojima nisu zadovoljni, može se podneti pritužba Povereniku, a onda je tu i inspekcijski nadzor i postupanje po pritužbama i sve ostalo tako da je sto već uhodano. Ali bilo idealno kada bi cilj kampanje bio da se podigne svest građana podigne na viši nivo i samim tim da bude manje posla za Poverenika“, rekao je Marinović.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.