Pokemon, Tabloidi & Parapsihologija
Pokemoni i anime generalno nisu svačija šolja čaja, niti naravno imaju potrebe da to budu. Traju već punih 18 godina i za njih je vezan jedan naročito bizaran incident koji će imati presudnog uticaja i na srpsku medijsku scenu. Daleke ’97. godine specijalni efekti korišćeni u jednoj od epizoda navodno su bili uzrokom epi-napada kod 865 gledalaca, mahom dece. Njih 150 primljeno je u bolnice širom Japana.
Iako su napadi zabeleženi na malom procentu gledalaca (gledalo je više od 4,5 miliona porodica) ova epizoda Pokemona nikada više nije emitovana nigde u svetu. Kod ogromne većine dece simptomi epilepsije se više nikad nisu pojavili, što je navelo naučnike da zaključe da se zapravo radilo o slučaju masovne histerije, poznatog psihološkog i sociološkog fenomena odgovornog za brojne istorijske događaje, od kojih je najpoznatiji lov na veštice u američkom Salemu.
Danas nauka ne dovodi u pitanje mogućnost da TV dovede do epi-napada, ali kod onih ljudi koji su im i inače skloni. Ipak, nauka sumnja da TV ima sposobnost da dovede do napada kod ljudi koji inače nemaju problem sa epilepsijom. Domaća nauka ovih dana tvrdi i dokazuje suprotno!
Incident s Pokemonima iz ’97 godine naveo je grupu vrhunskih domaćih naučnika da se zapita može li TV ipak imati ulogu u planskoj indukciji jednokratnih epi-napada i ako može, kako otići i korak dalje, te transformisati TV iz sredstva javnog informisanja i zabave u moćno psihološko oružje za izazivanje masovne histerije. Polazna tačka njihovog istraživanja je napušteni projekat šifrovan og imena „Dnevnikov dodatak“ kojim se 90-ih pokušavalo odgonetnuti može li se preko medija velika masa ljudi istovremeno dovesti u stanje hipnoze.
Iako je bilo značajnih rezultata, projekat je morao biti napušten odlaskom njegovog glavnog finansijera u stečaj početkom oktobra 2000. godine.
Poštovani čitaoci i čitateljke„Nove ekonomije“ znaju da nije svaki stečaj nužno i kraj priče, što se i ovde pokazalo kao tačno. Finansijer se konsolidovao i izašao na zelenu granu. Pogodovali su nikad bolja ekonomska situacija, masovan priliv stranih investicija, nikad pre viđene stotine kilometara novoizgrađenih puteva, prva u istoriji renesansa građevinske industrije, direktna linija Beograd – Njujork, kao i privredni rast na kojem nam zavidi i Finska. Posebno je stimulativno delovao milionski finansijski špric u vidu čuvenih 90.000 Bugara u Beogradu za Novu godinu. Tako je stvorena pogodna finansijska klima za opšti razvoj nauke, a samim tim i nastavak istraživanja na polju upotrebe medija kao psihološkog oružja za masovno uništenje i osvetu.
Nastavak teksta možete pročitati u dvadesetdevetom broju štampanog izdanja časopisa „Nova Ekonomija“
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs