BOS PO TRNJU
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
U periodu kada se cela planeta suočava s mnogobrojnim ekološkim i zdravstvenim izazovima, pokazuje se da je dobrodošla svaka podrška privatnog sektora, ali i da velike kompanije mogu biti snažni pokretači promena. Tako su dm drogerie markt i Adria Media Group 2019. godine pokrenule projekat „Zasadi drvo“ i počele zajedničkim snagama da deluju u pravcu ozelenjavanja i pošumljavanja Srbije. Tim povodom, Predrag Petrović, član Uprave dm Srbija, govori o ovoj masovnoj ekološkoj akciji, ali i o drugim zelenim inicijativama kompanije dm.
Srbija bogatija za 153.000 stabala zahvaljujući dm-u, Adria Media Group i partnerima
„Kompanija dm neguje dugogodišnju ekološku tradiciju, koja proističe iz filozofije poslovanja zasnovane na održivom razvoju. Mnogobrojnim aktivnostima i projektima u ovoj oblasti nastavljamo da razvijamo svest o značaju zaštite životne sredine. Projekat ’Zasadi drvo’ je nešto na šta smo posebno ponosni jer pokazuje našu požrtvovanost i angažovanost u ovom segmentu. Pokrenuli smo ga u trenutku kad nam je priroda poručila da od nas očekuje nešto zauzvrat“, izjavio je Predrag Petrović i dodao da se najveći doprinos ovog projekta ogleda u tome što su podstakli i druge kompanije i pojedince da započnu slične poduhvate i učestvuju u ozelenjavanju Srbije.
„Posebnu zahvalnost dugujemo našim zaposlenima, koji su pokazali izuzetnu privrženost ovom projektu, kao i mnogobrojnim volonterima koji su se priključili akcijama sadnje. Izvanredni rezultati projekta ’Zasadi drvo’ svedoče koliko toga zajedno možemo da postignemo i doprinesemo da naša zemlja bude zelenije i lepše mesto za život“, istakao je Petrović.
Od 2019. godine do kraja drugog talasa projekta, Srbija je postala bogatija za 153.000 stabala. Pokretači projekta „Zasadi drvo“ prilagođavali su svoje akcije u periodu za nama, organizujući sadnje u malim grupama i uz poštovanje svih epidemioloških mera. Pored učešća u sadnjama širom naše zemlje, volonteri i zaposleni u dm-u vredno su prikupljali seme i u oktobru prošle godine sakupili su ukupno 1,5 tona semena.
Kompanija dm i Adria Media Group pokrenule su projekat „Zasadi drvo“ u saradnji s Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za šume, JP Srbijašume, JP Vojvodinašume, Pokretom gorana Srbije, Privrednom komorom Srbije i Botaničkom baštom „Jevremovac“, a u 2020. godini inicijativi su se pridružila još dva partnera – Šumarski fakultet Univerziteta u Beogradu i Šumarska škola u Kraljevu.
Održivo poslovanje u svim segmentima
Pored toga što je najveći drogerijski lanac u Evropi, dm dugi niz godina postavlja standarde održivosti, ukazujući na neophodne promene u poslovanju kompanija zasnovanom na eksploatisanju prirode. Kako Petrović ističe, kroz mnogobrojne ekološke inicijative i asortimansku ponudu, dm kontinuirano edukuje svoje zaposlene, ali i kupce, na koji način mogu da doprinesu očuvanju životne sredine.
„Kompanija dm teži da u svakom segmentu poslovanja deluje održivo i da poveća pozitivan uticaj na životnu sredinu. Posvećenost našeg drogerijskog lanca održivom razvoju najviše se ogleda u ekološkoj osvešćenosti kompanije, koja je uveliko postala deo njenog identiteta“, rekao je Petrović.
Vođen tom misijom, dm je postavio niz kriterijuma održivosti unutar ciklusa proizvodnje, pakovanja i transporta, kao što su: biorazgradiva ambalaža, prirodna kozmetika, proizvodi privatne robne marke koji ne sadrže mikroplastiku, delovi asortimana od recikliranog materijala i artikli za višekratnu upotrebu. Pored toga, kompanija je među prvima 2019. godine u potpunosti povuklа plastične ambalažne kese iz prodaje, a još u junu 2012. godine kupcima ponudila alternativu u vidu pamučnih trajnih torbi sa doživotnom garancijom – ukoliko se torba ošteti može besplatno da se zameni u bilo kojoj dm drogeriji za novu.
Očuvanje prirode kroz eko-ponudu u dm drogerijama
U širokom asortimanu dm proizvoda mogu se pronaći mnogobrojne privatne robne marke, kao što su Denkmit, alverde, Saugstark&Sicher i druge. Jedan od primera brižljivijeg odnosa prema prirodi jeste linija nature u okviru proizvoda dm robna marka, koja predstavlja ekološki prihvatljiviju alternativu konvencionalnim proizvodima za domaćinstvo, negu i čišćenje. Brojni proizvodi dm privatnih robnih marki nose eko-oznake koje podrazumevaju ispunjenje visokih standarda u proizvodnji.
Iz dm-a poručuju da će i u narednom periodu nastaviti da obogaćuju svoj zeleni asortiman, istovremeno edukujući širu javnost o svakodnevnim aktivnostima i navikama koje pozitivno utiču na naše neposredno okruženje i celokupno zdravlje planete.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
Prosečna marža u trgovinama na malo u Srbiji kreće se od oko 21-22 odsto do 31-32 odsto, ali je manja od one u Evropi. Maloprodaja nije kriva za visok rast cena u srpskim prodavnicama, a profiti trgovinskih ...
U proizvodnju struje u narednim decenijama moraće da se investira više desetina milijardi evra, jer Srbija više ne može dugoročno da se oslanja na nasleđene kapacitete iz socijalizma, sa izuzetkom hidrocentr...
Srbija mora da uskladi svoju unutrašnju i spoljnu politiku, odnosno da demokratski odluči o svom usmerenju ka velikim silama, glavna je poruka okruglog stola pod nazivom „Srbija između Istoka i Zapada“. Pone...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE