U 2015. američka Nacionalna agencija za bezbednost saobraćaja (NHTSA) naložila je proizvođačima automobila da prekontrolišu i po potrebi poprave 51,2 miliona vozila u okviru 868 odvojenih opoziva, čime je oboren negativan rekord iz 2014. godine.
Kada su pre godinu dana pedantni statističari izračunali da je u 2014. na vanredne servise radi otklanjanja fabričkih nedostataka pozvano 50,1 milion vlasnika automobila u 779 zasebnih kampanja, smatralo se da će taj rezultat teško biti nadmašen. Međutim, događaji su ih demantovali samo godinu dana kasnije.
Ipak, ono što stručnjake u SAD zabrinjava još više jeste podatak da svake godine čak 25% opozvanih vozila ostane nepopravljeno jer se njihovi vlasnici ne odazovu pozivu na vanredni servis. Takvi automobili predstavljaju potencijalnu opasnost na putu kako za one koji se voze u njima, tako i za druge učesnike u saobraćaju.
NHTSA je započela kampanju pod nazivom „Bezbedan automobil spasava živote“ ne bi li uticala na svest vozača i ubedila ih da odvezu svoje vozilo na kontrolu i da o trošku proizvođača poprave eventualni fabrički kvar što je pre moguće. Postoje brojni primeri koji pokazuju da neodazivanje na poziv za vanredni servis može da ima tragične posledice.
Prema podacima koje je izneo NHTSA, zbog izostanka kontrole i popravke nedostatka u sistemu vazdušnih jastuka japanske firme Takata, poginulo je devet a povređeno oko 100 osoba.
Najsvežiji primer je nesreća koja se dogodila 2015. kada je jedan američki tinejdžer izgubio život u eksploziji vazdušnog jastuka. Nastradali mladić kupio je automobil od svog rođaka, ne znajući da je proizvođač još 2010. naložio pregled i poravku neispravnog vazdušnog jastuka koja nikad nije obavljena.
Ko se setio da ponudi rešenje za džabe – mozak nad mozgovima. Ideja godine po mom izboru, uz humani kontekst.