Nabavka softverskog rešenja i opreme za potrebe uspostavljanja Pametnih gradova (Smart city) na više lokacija u Srbiji procenjena je na oko 1,25 milijardi dinara, vidi se iz oglasa o javnoj nabavci.
Naime, Kancelarija za informaicione tehnologije i elektronsku upravu je 11. juna raspisala javnu nabavku pod nazivom „Smart city“, a njena procenjena vrednost je 1,25 milijardi dinara.
U pitanju je projekat koji predviđa isporuku i implementaciju platforme za pametne gradove (Smart City platforma) na kojoj će se nalaziti servisi i aplikacije za razvoj pametnih gradova.
Isporuka i implementacija platforme predviđa se u više faza. Svaka faza podrazumeva isporuku i implementaciju određenog broja Smart City servisa. U prvoj fazi je predviđena isporuka 14 servisa.
Koji se servisi uvode u prvoj fazi?
1. Servis pametnog osvetljenja, 2. Servis pametnog parkiranja, 3. Servis za praćenje kvaliteta vazduha, 4. Gradski Smart City portal, 5. Servis obaveštavanja putnika javnog gradskog prevoza, 6. Servis adaptivnog upravljanja saobraćajem, 7. Servis prijave incidentnih situacija, 8. Servis za praćenje meteoroloških uslova, 9. Servis za praćenje bujičnih tokova, 10. Servis za praćenje nivoa kanalizacionih kolektora, 11. Servis za upravljanje otpadom, 12. Servis za standardno i termovizijsko upravljanje letelicam 13. Servis bezbednosti pešaka u saobraćaju, 14. Servis za merenje nivoa buke.
Platforma za pametne gradove mora da bude otvorena za proširenje i nadogradnju novim servisima, modulima i funkcionalnostima, piše u specifikaciji.
„U tom cilju, hardversku, softversku i telekomunikacionu arhitekturu Smart City platforme modelovati tako da se omogući plug & play instalacija senzora i modula“, piše.
Nadzor šuma i polja letelicama
Servis za standardno i termovizijsko nadgledanje letelicama treba da omogući nadzor određenih lokacija (polja, šume) dronom ili letelicom „tipa dron“, standardnom kamerom ili termovizijskom kamerom, piše u tehničkoj specifikaciji.
To podrazumeva aplikaciju za nadzor i upravljanje letelice, georeferenciranje nadziranih lokacija, kao i mobilnu i web apilikaciju za obaveštavanje nadležnih službi ili pretplaćenih korisnika u slučaju incidenata.
Servis prijave incidentnih situacija treba da različitim autorizovanim korisnicima ( na primer policija, komunalne službe, službe spasavanja) obezbedi obezbedi web i mobilnu aplikaciju za unos indcidentnih situacija.
Po unošenju, servis treba da obradi informacije i prosledi ih drugim servisima koji su pretplaćeni na te podatke, piše u specifikaciji.
Servis pametnog osvetljenja treba da ima mogućnost nadzora i kontrole sistema javnog osvetljenja, između ostalog mogućnost uključivanje/isključivanje ulične rasvete.
Tender se sprovodi radi zaključenja okvirnog sporazuma na period od tri godine, a rok za dostavljanje ponuda je 11. jul.
Od ponuđača se traži da je u poslednje tri godine ostvario minimalan ukupan prihod od 2,5 milijarde dinara, kao i da je ovlašćen za prodaju i implementaciju ponuđene platforme za pametne gradove, od strane proizvođača ili lokalne kancelarije proizvođača platforme za teritoriju Srbije.
Izabrani dobavljač, kako piše u specifikaciji, biće dužan da uspostavi platformu u skladu sa zahtevanim modulima, da postavi svu potrebnu hardversku i softversku infrastrukturu koja je navedena i da realizuje Smart city servise na lokacijama koje budu ugovorene.
Kancelarija će, kako se navodi, obezbediti podršku konkretnih lokalnih samouprava (gradova) za implementaciju onih delova projekta koji se odnose prvenstveno na građevinske radove na lokaciji, radove na implementaciji servisa za koje je to neophodno, ali i za sve ostale aktivnosti u nadležnosti lokalne samouprave (sve neophodne dozvole i saglasnosti za implementaciju projekta, postavljanje privremene saobraćajne signalizacije).
Vrsta i količina dobara koja su predmet nabavke su objektivno pretpostavljene, okvirne i očekivane količine, za vreme trogodišnjeg trajanja okvirnog sporazuma, piše u specifikaciji.
Dodaje se da naručilac (Kancelarija za infromacione tehnologije) zadržava pravo da ugovori nabavku i u drugačijoj, većoj ili manjoj količini, u zavisnosti od stvarnih potreba.