Ako biste, iz nekog razloga, sebi postavili izazov da ponovite nešto što je neponovljivo iz sfere filma, Stenli Kjubrik bi sigurno bio jedan od najtežih izbora. Osim rediteljeve prakse snimanja, to jest ponavljanja scena do savršenstva, poznata je i njegova posvećenost postavci, rekvizitima, kostimima. Kjubrik je bio poznati „manijak za detalj”
Ovaj izazov prihvatio je Alesandro Mikele, kreativac na čelu kompanije Gucci.
Modna kuća Gucci nikada ne razočarava kada su u pitanju editorijali, a ni kolekcije. Naime, Gucci je predstavio svoju najnoviju kampanju veličajući rad američkog reditelja Stenlija Kjubrika tako što modeli čine sastavni deo kultnih scena iz Kjubrikovih filmova. Filmska i modna kultura usko su povezane jedna sa drugom, modni trendovi nas ponekad podsećaju na poznate filmove, a kostimi iz filmova često budu nošeni i u realnom životu.
Stenli Kjubrik, kakva inspiracija.
Kjubrik i Gucci, kakav spoj.
Usijanje – (The Shining), Paklena pomorandža – (A Clockwork Orange), Odiseja u svemiru 2001 -(2001 – A Space Odyssey), Širom zatvorenih očiju – (Eyes Wide Shut), čak i Kjubrikovo rano delo Barry Lyndon, sve su to filmovi čije su scene direktno referencirane i ponovo rekonstruisane u Gucci kampanji „Exquisite Gucci” jesen/zima 2022.
Gucci nikada nije bežao od preteranosti, naprotiv, luksuzna modna kuća insistira i uživa u tome da se uvek doda još ponešto, pretvarajući frazu preteranosti u izraz posvećenosti i nežnosti. Tako da kada je Gucci krenuo u rekonstrukciju zadatih scena iz legendarne Kjubrikove filmografije, nije izostavio nijedan detalj. Nije bilo lako napraviti određene rekvizite i predmeta koji su imali ključno značenje i razlog svog postojanja na filmu, mnogi više nisu bili u funkciji ili prosto nisu više postojali, što je podrazumevalo pravljenja čitavih scena od samog početka.
Od zastrašujućih bliznakinja iz Usijanja, brutalnih scena iz Paklene pomorandže, zabave pod maskama iz Širom zatvorenih očiju, nije se štedelo na oživljavanju scena kako samo to Gucci može. Posebno izbor modela, integracija i dopunjavanje scene u kontekstu zadate teme je besprekorno. Postoje dvojnici koji imitiraju glumce i oni uglavnom služe da pojačaju fragment poznatog i filmskog, ali uz prisustvo Gučijevih modela dobija se i ono modno, vizuelno uznemirenje koje se inače ima pri gledanju ovih filmova.
„Kampanja Exquisite moj je omaž kinematografiji i jednom od njenih najsjajnijih umetnika, filozofskom reditelju koji je, bolje od drugih, emanirao čaroliju tog nezamrsivog čvora kroz koji kinematografija zrači život i veliča ga. Kjubrikovi filmovi poseduju posebnu sposobnost kombinovanja suprotstavljenih ideja, spajanja distopije i parodije, drame i ljudske komedije, horora i filozofije”, objasnio je kreativni direktor Gučija Alesandro Mikele u obraćanju za javnost.
Otkako se 2015. godine pridružio ovoj kompaniji, Gučijeve kampanje su znatno drugačije od svega trenutnog u svetu mode, nekonvencionalne, sa istorijskom nostalgičnom pozadinom i referencama iz pop kulture.
I nemojte misliti da je ovo samo puki omaž velikom umetniku, Gucci je u ovom projektu imao partnera, Warner Bros, poznatu produkcijsku kuću skoro svih Kjubrikovih filmova, koja se potrudila da prošlost, čiji je sastavni deo i sama bila, ponovo eksplodira u sadašnjosti. Na obostrano zadovoljstvo.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs