Svi korisnici Amazona, kojima se nekad desilo da vrate poručenu robu, trebalo bi da obrate pažnju na Grega Nelsona, kompjuterskog programera, čiji je nalog deaktiviran nakon što je vratio 37 od 343 poručena artikla.
„Mogao bih to da razumem da postoje dokazi koji ukazuju na to da sam na bilo koji način želeo da zlouportrebim sistem, ali nisam, kaže Nelson.
Programer tvrdi da je svaki artikal vratio s razlogom, ali Amazon UK je jednostavno suspendovao njegov nalog i obrisao sve bonus poene.
Svi korisnici koji ostanu bez naloga takođe gube pristup Amazon Prime striming servisima i preuzimanju fajlova sa Kindle.
„Ovaj postupak Amazona smatram nečuvenim”, dodao je Nelson, koji se pita ima li sajt legalno pravo da sa računa korisnika skine sav neutrošen iznos.
Portparol Amazona izjavio je za Gardijan da „je kompanija u malom broju slučajeva primorana da deaktivira korsničke naloge, ukoliko se posumnja na zloupotrebu sistema”.
Ali, šta se uopšte smatra ekstremnim slučajem?
Amazon UK omogućava klijentima da poručenu robu vrate u roku od 30 dana, ali je britanki ogranak američkog giganta za internet trgovinu odbio da navede koliko naručenih artikala je previše.
Tech Walls savetuje korisnike da stopu vraćene robe održavaju na manje od 10 odsto – donji prag koji najverovatnije objašnjava zašto je Nelson udaljen sa sajta.
„Na kraju krajeva, pravljenje novog naloga vrlo je prosto. Veliki broj korisnika kojima je pristup zabranjen takođe se okreće svojim partnerima, prijateljima i članovima porodice, i robu nastavlja da naručuje sa njihovih naloga”, piše Inquisitr.