Facebook je godinama gradio veliku bazu korisnika koji su s prijateljima na ovoj mreži delili veliki broj ličnih informacija. To se, međutim, u poslednje vreme promenilo.
Iako veliki broj ljudi na ovoj mreži i dalje preteruje s brojem objava i fotografija, u poslednje vreme sve više korisnika na Facebooku deli linkove s internet stranica, spotove s YouTubea i slično, a sve manje objavljuje podatke i fotografije iz privatnog života.
S obzirom na to da mnogi na Facebooku imaju više stotina ‘prijatelja’ koje u stvarnom životu ne poznaju, više ne žele s njima da dele privatne informacije, pa je broj ‘ličnih’ objava u poslednjih godinu dana smanjen za čak 21 odsto.
Za deljenje ličnih informacija sada se sve više koriste mreže poput Instagrama i Snapchata, ili aplikacije poput WhatsAppa i Vibera, dok se na Facebooku objavljuju informacije drugačije prirode.
Korisnici na Facebooku ne dele manje sadržaja nego ranije, ali je on sada jednostavno drugačiji, što je donekle zabrinulo Zakerberga. Naime, deljenje originalnog i ličnog sadržaja korisnika jeste ‘gorivo koje napaja ovu fabriku novca’ – Facebook na taj način saznaje više informacija o samim korisnicima i na osnovu tih informacija može još preciznije da im prikaže oglase na kojima će zaraditi novac.
Facebook je do sada pokušao na različite načine da reši problem, poput uvođenja opcije ‘na današnji dan’ ili podsećanja korisnike na Dan majki, a jedan od poslednjih koraka je predstavljanje alata Facebook Live za video prenose uživo koji je odnedavno dostupan svim korisnicima ove društvene mreže.