Svet

24.04.2016. 10:27

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Hajneken prodao piva u količini od 1740 olimpijskih bazena

Svet

24.04.2016. 10:27

Holandski proizvođač piva Hajneken je u prvom kvartalu 2016. povećao globalnu prodaju piva za 11 odsto, zahvaljujući kineskoj Novoj godini i katoličkom Uskrsu.

Uprkos tome, neto profit Hajnekena je u prvom tromesečju pao za više od polovine, na 265 miliona evra sa 579 miliona evra iz istog perioda prošle godine, prenosi agencija Frans pres.

„Ovo je bio dobar prvi kvartal, kome su podršku pružili snažna prodaja u Vijetnamu, kineska Nova godina i ranije vreme proslave Uskrsa“, navodi se u saopštenju generalnog direktora kompanije Žan-Fransoa van Boksmera. 

Globalna prodaja je porasla sa 39,3 miliona hektolitara iz prvog prošlogodišnjeg kvartala na 43,5 miliona hektolitara, što je jednako zapremini oko 1.740 olimpijskih bazena. 

Iako je prodaja piva ostvarila dobar rast u Aziji od 23 odsto, kao i u Južnoj i Severnoj Americi i Evropi, Hajnekenovo tržište u Africi i Bliskom istoku ostaje izazovno, dodaje se u saopštenju direktora. 

U zapadnoj Evropi, prodaja je porasla za 2,3 odsto, potpomognuta blagom zimom i ranijim vremenom proslave Uskrsa. 

Uz procenjenu vrednost na 35 milijardi evra, Hajneken je druga najveća svetska pivara posle AB Inbeva, koji je u novembru prošle godine potpisao ugovor o spajanju sa rivalskim Sab Milerom, što je okarakterisano kao treća najveća akvizicija u globalnoj korporativnoj istoriji. 

Hajneken proizvodi i prodaje preko 250 brendova piva i sajdera, i zapošljava oko 73.000 ljudi širom sveta.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.