Domaće tržište društvenih igara je u porastu, kao i broj njegovih korisnika. Ono bi trebalo da se razvija kreiranjem novih proizvoda, a bitno je da postoji sistem i znanje koje je garant da će se igre proizvoditi, kazao je Dušan Jovčić iz organizacije „Srpski esnaf društvenih igara“ (SEDI), a prenosi Tanjug.
Mi iz esnafa smatramo da tržište društvenih igara treba razvijati kreiranjem novih proizvoda. Sada možemo da pojedince i firme čvršće povežemo u organizaciju kako bi jedni drugima pomogali u razvijanju proizvoda, testiranju ideja i obezbeđivanja sistemske i finansijske podrške.
On je naveo da SEDI želi da okupi sve relevantne učesnike i obezbedi platformu za deljenje znanja i iskustava, što već, kako kaže, već čine na Discord platformi.
„Namera nam je da obezbedimo predstavljanje dizajnera iz Srbije na inostranim i domaćim sajmovima, kao i da budemo adresa za kontakt i nosilac saradnje sa državnim i nedržavnim institucijama koje bi obezbedile sistemsku podršku za razvoj ove kreativne privredne grane“, naveo je Jovčić.
Nemanja Avramović iz SEDI-a kaže da njihov prvi zajednički nastup bio na sajmu Essen Spiele u Nemačkoj. Kako je objasnio, ko dođe na taj sajam, računa se da je relevantan za industriju društvenih igara:
Prošle godine smo uspeli da prvi put zajedno predstavimo naše udruženje, naše projekte, firme i timove na sajmu u Nemačkoj. Predstavili smo se tom prilikom sa 10 timova iz Srbije. U tom zajedničkom nastupu otvarili smo dobru poziciju za pregovore.
Dodao je da se već uveliko spremaju za ovogodišnje sajmove u Poljskoj i Nemačkoj, na kojima će inostranom tržištu ponuditi društvene igre kreirane u našoj zemlji.
Video-igre privlače sve više investitora
„Na festivalu ‘Global Game Jam’ 2014. godine sam napravio sa prijateljem neke od prvih društvenih igara koje su i danas aktuelne. Tih godina je počelo prvo grupisanje ljudi i razmena znanja. Nastavili smo, a prošle godine smo uspešno okupili tim i otišli na sajam u Nemačku“, ističe Aca Milošević, jedan od kreatora društvenih igara, govoreći o začecima ovakve inicijative na domaćem tržištu.
Organizacija SEDI promoviše i testira svoje igre u novobeogradskom klubu „Ravnica“ koji obiluje izborom društvenih igara, i mesto je okupljanja ljubitelja ove vrste zabave, navode iz te organizacije.
U Srbiji radi više desetina firmi i neformalnih ekipa koje kreiraju svoje proizvode. Neke od tih igara su već objavljenje, neke su u pripremi. Najveći problemi sa kojima se kreatori suočavaju su nedostatak finansijskih sredstava, kompleksnost plasiranja igara iz Srbije, manjak radne snage koja je usko specijalizovana za rad na društvenim igrama.
Srpski esnaf društvenih igara SEDI je organizacija nastala sa ciljem da okupi kreatore društvenih igara kako bi unapredila uslove za stvaranje i plasiranje kreativnih prizvoda ovog tipa.