Kompanija Tojota razmatra pokretanje tužbe zbog korišćenja logotipa te firme u zvaničnoj kampanji da se glasa za izlazak Britanije iz Evropske unije.
Time se, kako se navodi, implicira da japanski automobilski div podržava Bregzit.
U saopštenju Tojote se navodi da upotreba logotipa te kompanije u propagandnom materijalu kampanje „Glasaj za izlazak“, može da zavede čitaoce da pomisle da Tojota podržava izlazak Britanije iz EU, prenosi agencija Frans pres.
„Mi ne pružamo takvu podršku i, štaviše, razmišljamo da podnesemo zvaničnu tužbu zbog neovlašćenog korišćenja našeg zaštitnog znaka, čime se krše naša prava kao vlasnika marke Tojota“, piše u saopštenju kompanije.
Tojota, koja zapošljava 3.400 ljudi i ima dve fabrike u Velikoj Britaniji, jedna je od šest „velikih kompanija“ koje se u brošurama kampanje „Glasaj za izlazak“ navode kao firme koje su rekle da će „ostati u Velikoj Britaniji bez obzira na rezultat referenduma“.
Johan van Zil, predsednik i generalni direktor Tojote Motor Evropa, rekao je u februaru da je referendum o članstvu u EU stvar Britanaca, ali je dodao da je britanski ostanak u EU „najbolji za poslovanje kompanije i njihovu (britansku) konkurentnost dogoročno“.
Neke od ostalih kompanija koje su korišćene u propagandnom materijalu kampanje „Glasaj za izlazak“ – Nisan Opel, koji je deo DŽeneral Motorsa, DŽeneral Elektrik, Unilever i Erbas, takođe su digle glas zbog ovih zloupotreba i saopštile da će se žaliti nadležnim organima, izveštava francuska agencija.