Da možete da predložite tri pametne stvari koje svako u životu treba da uradi, šta bi to bilo?
1. Opismeniti se za borbu protiv arhetipskih narativa
Svi smo, svuda u svetu, potopljeni u takozvane ‘arhetipskenarative’ – emocionalizovane priče koje imaju za cilj da utičuna naše emocije, odluke i ponašanje. Ovi narativi su skoro uvek bazirani na dramskoj formuli o sukobu dobra i zla, ili makar onoga što ‘mi’ želimo i što nas neko drugi ili nešto drugo sprečava da ostvarimo. Ovo se dešava na ličnom, grupnom ili kolektivnom nivou.
Arhetipski narativi su u temeljima priča o ličnom uspehu i prevazilaženju prepreka, o timskom radu i o odbrani profesije ili o odbrani nacije ili religije od štetnih uticaja ‘drugih’. Interesantno je da nas niko, nigde, ne uči kako da se od ovih narativa branimo, samo kako da ih koristimo da utičemo nadruge…
2. Makar neko vreme živeti u drugoj kulturnoj sredini. Nema boljeg načina za širenje vidika i prikupljanje novih korisnih iskustava.
3. Stalno učiti nešto novo, da bismo zadržali osećanje ograničenosti sopstvenog znanja i razmišljanja. Jaka je ljudska tendencija da misle da je njihovo mišljenje najvažnije, najtačnije i, često, jedino. Učenje novog nas podseća da to nije tako.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Studentska organizacija ESTIEM LG Beograd, biće domaćin humanitarnog i sportskog turnira pod imenom Dani Sporta, koji će se održati od 24. do 26. maja.
ESTIEM LG Beograd je grupa članova evropske organiza...
U Galeriji ULUS od sinoć je otvoren osvrt na (prvih) 25 godina rada Mirjane Bobe Stojadinović pod nazivom „Mestopriče”. Na izložbi je predstavljeno devet radova koji trasiraju njena dosadašnja interesovanja,...
Sa novim prolećem stiže nam i novo osveženje na tržištu – Somersby Malina & Limeta!
Prefinjeni spoj slatkih malina i osvežavajuće kisele limete pruža neodoljivu senzaciju za vaše čulo ukusa. Kreiran ...
Komapnija Human Mobile Devices (HMD) saopštila je da će početi da prodaje redizajniran model Nokia 3210, klasični telefon popularan kasnih ranih 2000-ih godina, koji u novoj verziji ima moderne nadogradnje p...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok