Henkel Srbija se fokusira na energiju iz obnovljivih izvora
INTERVJU Dušan Antonijević, direktor fabrike Henkel u Kruševcu
Henkel Srbija posluje već duže od 20 godina, i znamo da je ekskluzivni proizvođač za Somat Excellence proizvode za mašine za sudove, a ceo svet koristi i Bref proizvode iz vaše fabrike. Koliko je teško držati lidersku poziciju kruševačke kompanije u globalnoj konkurenciji?
Dve decenije nakon privatizacije Merime, na istom mestu nastavljamo tradiciju čuvene kruševačke fabrike. Uložili smo više od 420 miliona evra u različite projekte u Srbiji. Kontinuirano proširujemo naš kompleksan proizvodni i regionalni logistički centar iz koga se izvozi više od 97% ukupne proizvodnje i snabdevaju zemlje širom sveta.
Neki od proizvoda iz Henkelovog portfolija, kao na primer Somat Excellence, ekskluzivno se proizvode samo u Kruševcu. Takođe, bili smo prva fabrika za proizvodnju Persil kapsula za pranje veša, a nedavno smo obeležili petmilijarditi Bref toaletni osveživač sa naše lokacije.
Svrstavamo se već nekoliko godina zaredom među najznačajnije fabrike u Henkelovom globalnom sistemu i među TOP 10 izvoznika Srbije. Prošlu, 2022. godinu smo završili na 8. mestu najvećih izvoznika uz udeo u BDP-u od 0,9 odsto, sa izvozom vrednim skoro 500 miliona evra, što je rast od 34,4% u odnosu na 2021. godinu.
Kako je nastala ideja o projektu solarnih panela u Kruševcu?
Ideja o projektu potiče iz globalne Henkelove Strategije održivosti koja se primenjuje u svim zemljama u kojima kompanija posluje. Kruševac je izabran za jednu od prvih lokacija gde će solarni paneli biti instalirani. Ugovor o instaliranju solarnih panela je potpisan i nastavljamo dalje sa pripremnim radnjama za postavljanje panela.
Naša analiza, koju je sproveo tim konsultanta iz Evropske unije, usmerena je ka cilju „bez emisije CO2“, a solarni paneli su samo jedan od koraka ka ostvarivanju tog cilja. Kada je reč o uštedi, konkretna računica zavisi od cene struje na tržištu, koja je promenjiva, ali smatramo da je ovaj projekat ključna investicija u budućnost i održivost našeg poslovanja.
Uz energiju, Henkel dosta vodi računa i o vodi. Na koji način se fabrika u Kruševcu uklapa u globalnu Henkelovu Strategiju održivosti? Da li je teško dostići te ciljeve?
Henkel je veoma visoko rangiran na listi „100 najodrživijih globalnih kompanija na svetu“, uz brojne nagrade i priznanja za svoju održivu poslovnu praksu. U skladu sa našom Strategijom održivosti i Strateškim okvirom održivog poslovanja 2030+, nastojimo da budemo dobar partner zajednici u kojoj poslujemo, te smo kao prva fabrika u Srbiji dobili ISO 50.001 sertifikat za energetsku efikasnost, kao i međunarodni Gold LEED sertifikat za liderstvo u energetskom dizajnu za očuvanje životne sredine.
Takođe, naša moderna fabrika u Kruševcu se ističe po optimizovanom procesu proizvodnje zbog postavljenih merača koji nam u svakom trenutku daju uvid u potrošnju vode, struje, gasa, kvalitet proizvodnje i efikasnost linije koja nas zanima, pri čemu se onlajn prate svi pomenuti podaci. Konstantno merenje pomaže u praćenju procesa proizvodnje, što vodi ka smanjenju emisije štetnih uticaja na ljudsko zdravlje i životnu sredinu. Naš fokus je na energiji iz obnovljivih izvora, a veliku pažnju posvećujemo smanjenju emisije CO2.
Već smo ostvarili cilj nultog otpada iz naše proizvodnje koji šaljemo na deponiju, instalirali smo toplotne pumpe, sakupljamo kišnicu, a naša lokacija je priključena na gradski kolektor za tretman vode koja je prethodno iskorišćena u sanitarne svrhe. Sva ostala voda koja se generiše u procesu proizvodnje je svedena na minimum i kao takva se prerađuje ili ponovo koristi.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs