Srbija

15.06.2023. 09:44

Autor: Katarina Baletić

Ova šumadijska planina privlači četiri puta više turista nego prošle godine

Rudnik, vrh Ostrovica Foto: Wikimedia - BrankaVV

Srbija

15.06.2023. 09:44

Od januara do aprila ove godine, na Rudniku je noćilo više od 5.100 turista, što je skoro četiri puta više nego u istom periodu 2022. godine. Zbog skromne osnovice i sve više turista, Rudnik je domaća planinska destinacija sa najbržim rastom broja noćenja.

Od ukupnog broja, više od polovine turista boravilo je na ovoj šumadijskoj planini u aprilu, pokazuju podaci Republičkog zavoda za statistiku.

Preko 95 odsto gostiju su bili domaći turisti, dok je zabeleženo tek 145 posetilaca iz inostranstva koji su prenoćili na Rudniku.

Rudnik je najviša planina Šumadije (Cvijićev vrh, 1.132 metra) i nalazi se u njenom zapadnom delu. Dobio je ime Rudnik zbog rude olova i cinka koje se i danas eksploatišu.

Zbog izuzetnih klimatskih uslova (velika osunčanost tokom godine, vazdušna strujanja, visoka jonizacija vazduha) planina je još 1922. godine proglašena za vazdušnu banju.

Brojni tragovi materijalne kulture dokazuju da je na Rudniku ranije bilo veliko rimsko naselje, a da su i Rimljani imali rudnike na ovoj planini, piše na sajtu Turističke organizacije Gornjeg Milanovca.

Najposećenija planina bio je Zlatibor sa više od 308.000 noćenja za prva četiri meseca ove godine.

Zatim sledi Kopaonik (303.000 noćenja), a potom Tara (73.800), Divčibare (70.100) i Fruška Gora (47.500).

Nakon Rudnika, procentualno najveći porast noćenja imao je Goć na kome je od januara do aprila noćilo 30.700 posetilaca, što je tri puta više nego u istom periodu prošle godine.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.