Američki lanac brze hrane Mekdonalds prijavio je razočaravajući rast prodaje u SAD u drugom kvartalu.
Kompanija je, kako je saopšteno, suočena sa izazovnim okruženjem na nekoliko ključnih tržišta, javlja Rojters.
Prodaja u restoranima u SAD, koji rade najmanje 13 meseci, porasla je u drugom tromesečju za 1,8 odsto, što je ispod prosečne prognoze analitičara koji su predviđali rast prodaje od 3,2 odsto, prema podacima istraživačke kompanije Konsenzus metriks.
Neto profit Mekdonaldsa je u tom periodu pao za 9,1 odsto, na 1,09 milijardi dolara, ili 1,25 dolara po akciji, dok su ukupni prihodi smanjeni za 3,5 odsto, na 6,27 milijardi dolara, što je, kako navodi britanska agencija, u skladu sa prosečnom prognozom analitičara.
Mekdonaldsova prodaja u svetu je, u periodu zaključno sa 30. junom, porasla za 3,1 odsto, čemu su, kako poručuju iz kompanije, pomogle izmene u meniju i uvođenje u ponudu doručka koji se služi ceo dan.
Takav rast prodaje je, međutim, još uvek niži u odnosu na projektovani rast od 3,6 odsto.
Mekdonalds, koji ima više od 36.000 restorana u 120 zemalja sveta, u poslednje vreme radi na poboljšanju kvaliteta hrane u SAD, pa je tako nedavno prešao na puter sa margarina u izradi svojih čizburgera „egg mcmuffins“.
Posle najnovijeg saopštenja, akcije Mekdonaldsa su pale za više od tri odsto.