
Kolumna Biljane Stepanović
Ima se, može se, je li tako?
Broj 90, maj 2022.
Kad naiđu teška vremena, posebno u dva uzastopna talasa – prvo korona, pa rat u Ukrajini, državi je potreban novac. Na stranu bogate evropske zemlj...
Projekat „Znanjem do posla“ (E2E), kao partnerstvo vlada Švajcarske i Srbije, pokrenuo je četvrti krug izbora kompanija kojima će pružiti finansijsku i tehničku podršku za obuku i zapošljavanje mladih radnika
Novi javni poziv za poslodavce, Platforma za obuke na radnom mestu „Zaposleni po meri vašeg biznisa“, otvoren je od 20. aprila. Kroz obuke na radnom mestu do sada je prošlo je 1.678 mladih u 127 projekata. Više od 75 odsto mladih koji su završili obuke odmah se i zaposlilo. Pokazalo se da je naš recept uspešan u spajanju mladih ljudi željnih posla i kompanija koje su spremne da podele znanje i veštine i zaposle kompetentne mlade ljude. Očekujem da će odziv poslodavaca ponovo biti dobar na osnovu iskustava 132 kompanije i 30 partnera iz javnog sektora i civilnog društva koji su bili uključeni u obuke prethodnih godina – rekao je Oliver Štrajt, direktor projekta „Znanjem do posla“ (Education to Employment E2E).
Ukupna vrednost projekta je 28,7 miliona evra, a u drugoj fazi Švajcarska i Srbija su nastavile da zajednički doprinose sprovođenju projekta, i to švajcarska vlada sa 8,9 miliona evra, a Vlada Srbije sa 4,5 miliona evra. Osmogodišnji projekat „Znanjem do posla“ od 2016. stvara preduslove za brže zapošljavanje mladih u Srbiji na osnovu potreba tržišta rada.
„Zajednički sa nadležnim ministarstvima i institucijama, privatnim sektorom, nevladinim organizacijama, lokalnim samoupravama, zalažemo se za unapređenje javnih politika kojima bi se omogućio inkluzivan i održiv položaj mladih na tržištu rada. Želimo da utičemo na modernizaciju zapošljavanja mladih, da učenjem kroz rad brže i lakše dođu do pristojnog posla. Dugoročno naš najveći uspeh je prilika da kreiramo sistem podrške zapošljavanju napravljen samo za Srbiju“, istakao je Štrajt.
„Utisak je da mladi u Srbiji žele da uče, cene praksu. Kroz naš program dobijaju karijerno vođenje, obuku i mentore koji su im smernica za buduće poslove. Imamo niz uspešnih primera kako su nezaposleni posle obuke ostali u firmi u kojoj su se obučavali. To je zaista bila dobitna kombinacija i za radnike i za poslodavce.“
Kruševačko preduzeće Dunipak zaposlilo je troje od petoro praktikanata sa obuke. Među njima je Danica Veljković, koja je po obrazovanju prehrambeni tehničar, ali nikada nije uspela da pronađe posao u struci.
„Kada smo počeli sa obukom, svi su nam izlazili u susret, za svaki deo posla smo imali objašnjenje i podršku od kolega“, rekla je Danica Veljković, dodajući da joj se posao i kolektiv veoma sviđaju i da sada ne bi mogla da zamisli da radi na nekom drugom mestu. „Posao mi mnogo znači, kako zbog finansija, tako i zbog toga što se osećam ispunjeno, krećem se među ljudima i uvek naučim nešto novo.“
Mladi iz druge generacije eduSTAX obuke zaposlili su se u kompaniji STAX Technologies d.o.o. iz Čačka, u kojoj su sticali znanja i veštine za zanimanje operater na CNC mašini.
„Ovo mi je prvo zaposlenje i dosta mi znači. Kada je legla prva plata, baš sam se obradovao. Naravno, važno je kolika je plata, ali su bitni i uslovi rada i da je dobra atmosfera među kolegama. Sve to imam u kompaniji STAX u kojoj radim već nekoliko meseci“, rekao je Nemanja, jedan od praktikanata.
Rukovodilac za ljudske resurse u STAX Technologies Mladen Mojsilović je istakao da su obuke „apsolutno jedini način da se dođe do odgovarajućih radnika prema zahtevima konkretnog radnog mesta.
„Zavidni su rezultati. Ovo nam je do sada najbolja grupa polaznika obuke za CNC operatere. U ovoj grupi je bilo 13 polaznika, od kojih se u našoj kompaniji posle obuke zaposlilo sedmoro.“
Obuke u 12 okruga
Programi obuke na radnom mestu biće organizovani u Mačvanskom, Kolubarskom, Zlatiborskom, Podunavskom, Moravičkom, Raškom, Šumadijskom, Pomoravskom, Rasinskom, Zaječarskom, Nišavskom i Pirotskom okrugu. Za ovaj poziv opredeljeno je 75 miliona dinara. Budžet za obuku biće rezultat zajedničkog finansiranja, gde poslodavci preduzetnici, mikro i male kompanije učestvuju sa minimum 30 odsto ukupnog budžeta, a kompanije srednje veličine i velike sa minimum 50 odsto ukupnog budžeta za obuku. Više informacija o pozivu i načinu prijavljivanja može da se nađe na www.znanjemdoposla.rs.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 90, maj 2022.
Kad naiđu teška vremena, posebno u dva uzastopna talasa – prvo korona, pa rat u Ukrajini, državi je potreban novac. Na stranu bogate evropske zemlj...
Broj 90, maj 2022.
„Štark do 2025. vidim u top tri konditora u Adrija regionu. Cilj nam je da budemo kompanija koja izvozi van Srbije jednako koliko i prodaje u Srb...
Broj 90, maj 2022.
Aprilski izbori pokazali su sve slabosti srpske opozicije. Rezultatima možda jedino mogu da budu zadovolјne nacionalno orijentisane stranke koje su...
Broj 90, maj 2022.
U poslednjih deset godina Republika Srbija je iz budžeta isplatila oko milijardu evra za kazne i penale. Samo ove godine na ime kazni i penala u bu...
Broj 90, maj 2022.
Od prošle godine među narod se vratio osećaj da sve poskupljuje. To se može čuti na pijaci, u prodavnici, na ulici. Neuobičajeno dugih osam godina ...
Broj 90, maj 2022.
Vlast je na gradnji puteva zasnivala dobar deo svoje kampanje o uspešnoj vladavini jer to svi vide, ali ima i puno otvorenih pitanja. Na svim proje...
Broj 90, maj 2022.
Sve je krenulo od Nokije. Iz problema ovog giganta rodilo se puno kvalitetnih inženjera, ideja i startapa, reći se vam iskreno Finci. Ali, na to tr...
Broj 90, maj 2022.
Do pre nekoliko godina mladi ljudi, budući stručnjaci i tek svršeni studenti, kada dobiju diplomu, ulazili bi u začarani krug - za zaposlenje je po...
Broj 90, maj 2022.
Apsurdno je očekivati da se mlađe generacije prilagode nama. Bitno je da se približimo jedini drugima, da se upoznamo i da prihvatimo da smo isti n...
Broj 90, maj 2022.
A1 Srbija je od početka svog poslovanja strateški orijentisana ka mladim ljudima i njihovom razvoju. Svesni smo da se učenje u današnje vreme ne od...
Broj 90, maj 2022.
Mi volimo da ističemo da je Erste Banka pravo mesto za sve one koji veruju u sebe, bez obzira na godine. Smatramo da je za napredak jedne kompanije...
Broj 90, maj 2022.
Do pre tri godine, mnogim zaposlenima bilo je nezamislivo da rade od kuće. Danas, dobar deo njih uživa u zasluženo datoj slobodi da autonomno organ...
Broj 90, maj 2022.
Apatinska pivara među top tri pivare u svetskoj Molson Coors pivskoj grupaciji prema strogim parametrima izvrsnosti. To je još jedna od tajni uspeh...
Broj 90, maj 2022.
Nema karte pića, nema naručivanja cele flaše, ulazi se tek kada pozvoniš. Prvo što vidiš je zavesa i tek nakon nekoliko koraka shvataš da si ušao u...
Broj 90, maj 2022.
Kakva je situacija sa nekovid lečenjem, pokazuje jedan primer: u Domu za odrasle i invalidna lica na Bežanijskoj kosi, većina štićenika već dve god...
Broj 90, maj 2022.
Trpi li umetnost pravne stege, kako izgleda tržište umetničkih dela u Srbiji i svetu, šta je zajedničko kolekcionarima slika i NFT tokena i postoje...
Broj 90, maj 2022.
Industrija vune nekad je bila razvijena i izvozno orijentisana. Danas je opstao veoma mali broj vunarskih predionica u Srbiji. Na domaćem tržištu v...
Broj 90, maj 2022.
Čini se da nas je, čak i na globalnom nivou, zahvatila epidemija stresa. Kod psihologa u kliničkoj praksi sve češće dolaze ljudi sa simptomima koji...
Broj 90, maj 2022.
Bilo je potrebno čitavih 10 godina da monolitna vlast Srpske napredne stranke počne da se kruni i raspada. Iako su mnogi očekivali i priželjkivali ...
Broj 90, maj 2022.
Kreatori i njihove kreacije ulaze u novu formu ekonomskog transfera vrednosti. Ona sada više nije u samom delu, kao nečemu autorskom, već i u način...
Broj 90, maj 2022.
Ovo je priča o producentima i debitantima i o tome kako je jedan mladi filmski reditelj, po cenu svega, odbranio svoje pravo da snimi delo kakvo je...
Broj 90, maj 2022.
Tekstovi u ovoj rubrici zamišljeni su da „razbijaju” stereotipe i donose manje poznate podatke o poznatima, bez mnogo komentara i autorovog „soljen...
Broj 90, maj 2022.
Maškare se obično povezuju sa kulturnom sferom Zapada, jer je njoj uspelo da ih popularizuje i naravno komercijalizuje, čemu su primeri karnevali u...
Broj 90, maj 2022.
Kle je jedan od umetnika čiji rad nije mogao da izbegne komercijalizaciju. Njegovi „dečji“ crteži i dalje se kopiraju u milionskim tiražima i kače ...
Broj 90, maj 2022.
Proširenje porodične kuće u Santa Moniki američkom arhitekti Frenku Geriju donelo je svetsku slavu, ali i komešanje u komšiluku Arhitekta i „vaja...
Nema komentara