2020

22.02.2021. 11:59

Henkel

Autor: Nova Ekonomija

Posvećeni održivosti kroz lični primer

Henkel

2020

22.02.2021. 11:59

Pored svih izazova, u avgustu smo očistili četiri vodena dragulja: Ćelije kod Kruševca, Gradsko jezero u Beloj Crkvi, Zavojsko jezero kod Pirota i beogradsku Adu Ciganliji. Nastavljamo sa edukacijom javnosti zahvaljujući ekološkoj liniji proizvoda i projektu „Volim reku, a ti?“ 

Društveni angažman u kompaniji Henkel poznatiji je pod terminom korporativno građanstvo i sastavni je deo odgovornosti kompanije da vrati vrednost zajednicama u kojima posluje i aktivno doprinese njihovom daljem razvoju. Kompanija Henkel svoje aktivnosti usmerava ka stvaranju dugoročne vrednosti za kupce, zaposlene, akcionare i za društvo u celini. To čini na dva načina – organizujući i učestvujući u društveno odgovornim projektima i prateći sopstvenu Strategiju održivosti, kako bi obezbedila očuvanje životne sredine kroz čitav lanac vrednosti. Korporativno građanstvo u Henkelu izgrađeno je na četiri oslonca, a to su korporativno volontiranje, poznatije kao MIT inicijativa, zatim društvena partnerstva sa organizacijama koje se bave temama od javnog značaja, treći oslonac jeste angažman brendova zasnovan na Strategiji održivosti, dok se četvrti oslonac odnosi na pomoć zajednicama u urgentnim situacijama. 

Osećaj odgovornosti prema zajednici potiče od osnivača kompanije Henkel, Frica Henkela, po kome danas nosi ime Henkelova fondacija. Jedan od najznačajnijih globalnih projekata pod okriljem Fondacije jeste spomenuta Make an Impact on Tomorrow – MIT inicijativa, koja pruža mogućnost svim zaposlenima da prijave projekte od značaja za lokalnu zajednicu i da volontiraju u njihovoj realizaciji. Na taj način, svi članovi Henkel porodice imaju priliku da daju lični doprinos unapređenju svog okruženja u oblasti nauke, kulture, obrazovanja, sporta, zaštite životne sredine i zdravlja. MIT inicijativa je u Srbiji aktivna od 2007. godine i do danas je pod njenim okriljem sprovedeno više od 170 projekata, u vrednosti većoj od 480.000 evra, zahvaljujući angažovanju više od 80 MIT volontera. Pored svih globalnih izazova koje je donela 2020. godina, zaposleni u Srbiji su do oktobra meseca uspeli da sprovedu 10 projekata u vrednosti većoj od 20.000 evra, podržavajući bolnice, vrtiće, škole, sportska i kulturno-umetnička udruženja. 

Privredna komore Srbije prepoznala je značaj MIT incijative i dodelila mu Nacionalnu nagradu za društveno odgovorno poslovanje. Posebna zahvalnost upućena je zaposlenima, jer se zahvaljujući njihovom velikom angažmanu i broju realizovanih projekata Henkel Srbija nalazi na 8. mestu Henkel sistema, u okviru koga se MIT inicijativa sprovodi u više od 78 zemalja širom sveta.

Promocija cirkularne ekonomije

Pored angažmana za podršku zajednici, fokusiranost na održivo poslovanje predstavlja jednu od ključnih vrednosti za kompaniju Henkel. Kao lider na polju održivosti Henkel je 2010. godine lansirao globalnu Strategiju održivosti koja podrazumeva efikasnije korišćenje resursa, i smanjenje ekološkog otiska kroz smanjenje potrošnje vode, električne energije i generisanja otpada. Strategija se redovno ažurira, mnogi ciljevi su već dostignuti, te su javnosti predstavljene najnovije smernice koje će Henkel slediti kako bi nastavio da ostvaruje pozitivan uticaj na životnu sredinu. 

Plan je da se sva Henkelova ambalaža može reciklirati ili ponovo upotrebiti do 2025. godine, kao i da se smanji udeo novih plastičnih materijala iz fosilnih izvora u proizvodima široke potrošnje za 50 odsto. Imajući u vidu težnju kompanije da reši pitanje korišćenja plastike, sasvim je logična činjenica da je Henkel jedan od osnivača Saveza za ukidanje plastičnog otpada, kao i partner Banke plastike. Svaki od ciljeva globalne Strategije održivosti prožima se kroz čitav lanac vrednosti promovišući cirkularnu ekonomiju. Zbog toga su i proizvodi i fabrike u kojima oni nastaju posvećeni ovoj temi. 

Sva načela Strategije održivosti se podjednako sprovode i u Srbiji, te je Henkelova fabrika u Kruševcu prva u našoj zemlji dobila ISO 50.001 sertifikat za energetsku efikasnost, kao i međunarodni Gold LEED sertifikat za liderstvo u energetskom dizajnu za očuvanje životne sredine. 

Ambasadori održivosti

Kada je održivost u pitanju, svaki pojedinac pravi razliku – kroz sopstveno ponašanje, spremnost za usvajanje novih znanja i razumevanje značaja ove teme. Zbog toga je Henkel ponosan na svoje zaposlene koji su obučeni kao ambasadori održivosti. Kroz ovaj program zaposleni uče više o Strategiji održivosti i stiču praktična znanja koja im pomažu da u svakodnevnim aktivnostima brinu o planeti. Henkel teži da pošalje poruku o održivosti što većem broju ljudi, zbog toga zaposleni stečeno znanje kasnije prenose i lokalnim zajednicama, organizujući edukacije za đake u školama posvećene zaštiti životne sredine. 

Projekat koji najlepše odslikava sve navedene vrednosti jeste projekat čišćenja reka i jezera koji je pokrenuo Henkelov poslovni sektor Deterdženti i kućna hemija, pod nazivom „Volim reku, a ti?“. Zahvaljujući ovome, iz četiri vodena dragulja naše zemlje u avgustu ove godine uklonjeno je oko 650 kg otpada. 

Realizovan pod okriljem ekološke Pro Nature linije proizvoda, projekat predstavlja integrisan pristup rešavanju jednog od najvećih ekoloških problema u Srbiji, a to je nepropisno odlaganje otpada i stvaranje divljih deponija. Prvi koraci projekta napravljeni su još u decembru 2019. godine, kada su zaposleni Henkela održali niz predavanja i upoznali đake iz nekoliko osnovnih škola kako svi zajedno možemo doprineti zaštiti životne sredine. Usled pandemije izazvane korona virusom, projekat je prošao kroz nekoliko promena, a mnoge aktivnosti su redukovane u cilju zaštite zdravlja. 

Pored svih izazova, u avgustu mesecu sprovedene su četiri akcije čišćenja u saradnji sa Savezom organizacija podvodnih aktivnosti Republike Srbije, Olimpijskim komitetom Srbije i ronilačkim klubom Calypso. Zahvaljujući roniocima vraćen je prirodni sjaj jezeru Ćelije kod Kruševca, Gradskom jezeru u Beloj Crkvi, Zavojskom jezeru kod Pirota i beogradskoj Adi Ciganliji. Nakon akcije u avgustu, Henkel je nastavio sa edukacijom javnosti o ovoj temi i na mestima prodaje, zajedno komunicirajući projekat „Volim reku, a ti?“, kao i benefite ekološke Pro Nature linije proizvoda. Ovim projekat nije gotov, njegov nastavak tek sledi ekološkim akcijama na drugim lokacijama. 

Proizvodi od biljnih sastojaka

Henkelova Pro Nature linija obuhvata proizvode za čišćenje domaćinstva koji imaju održivu formulu  i održivo pakovanje. Svi proizvodi su napravljeni od čak do 99,9 odsto prirodnih sastojaka na biljnoj bazi, dok su za ambalažu i do sto odsto korišćeni reciklirani plastika i karton i sto odsto je reciklabilna. Od ove godine, u Pro Nature liniju su, pored brendova Bref i Clin, uključeni i brendovi Somat i Mer. Svi oni, osim Bref WC osveživača, imaju EU Ecolabel sertifikat koji se dodeljuje proizvodima i uslugama koji imaju manji otisak na životnu sredinu od drugih proizvoda iste vrste. Pored svih karakteristika proizvoda i pakovanja koji su u skladu sa Strategijom održivosti, važna je edukacija potrošača da kupovinom ekoloških proizvoda doprinose zaštiti životne sredine, a da pritom performanse samog proizvoda ostaju nepromenjene.

PLAN JE DA SE SVA HENKELOVA AMBALAŽA MOŽE RECIKLIRATI ILI PONOVO UPOTREBITI DO 2025. GODINE

Ambalaža Pro Nature proizvoda rezultat je saradnje kompanije sa Bankom plastike koja se zalaže za borbu protiv plastike u okeanima i istvoremeno smanjenje siromaštva u zemljama u razvoju. Partnerstvo sa Bankom plastike započeto je na Haitiju 2018. godine sa svega pet sabirnih centara. Stanovnici Haitija koji su uglavnom socijalno ugroženi, sakupljaju plastiku sa plaža i time se trude da očuvaju morski život čistim. Zatim, plastiku koju su prikupili odnose u jedan od sabirnih centara za prikupljanje plastike. Plastika se dalje razmenjuje za novac ili neku drugu robu ili usluge, kako bi se zadovoljile osnovne ljudske potrebe. Nakon toga, prikupljena plastika se vraća u lanac reciklaže kao Social Plastic. Danas je partnerstvo prošireno sa Egiptom tako da je broj sabirnih centara povećan na 400.

Može se zaključiti da Pro Nature linija globalne probleme rešava kroz lokalnu podršku zajednicama, adresirajući snažnu poruku što većem broju pojedinaca. 

U godini obeleženoj pandemijom korona virusa, kroz ovakav projekat Henkel je nastavio da podiže svest o temi koja je i dalje jedan od najvećih problema današnjice. 

Pomoć zdravstvu u Srbiji

Međutim, Henkel usmerava svoju podršku na rešavanje urgentnih situacija i zato je ove godine pokrenuo globalni progam solidarnosti kako bi pomogao ugroženom stanovništvu za vreme trajanja pandemije korona virusa. U Srbiji se Henkel lično obavezao na pomoć medicinskom osoblju, herojima na prvoj liniji odbrane, kao i na podršku najstarijem stanovništvu. Od marta do juna meseca, Henkel je donirao više od 450.000 evra i to doniravši Opštoj bolnici u Kruševcu pet respiratora i pet kliničkih monitora u saradnji sa Fondacijom „Novak Đoković“, kao i nekoliko tona higijenskih proizvoda i dodatne zaštitne opreme. Higijenski proizvodi donirani su Crvenom krstu Beograda i Kruševca za podršku najstarijim sugrađanima sa minimalnim prihodima, kao i Domu zdravlja u Inđiji i Gerontološkom centru u Beogradu. 

Od marta do juna meseca, Henkel je donirao više od 450.000 evra zdravstvu u Srbiji

Henkelova tri poslovna sektora, Adhezivi Tehnologije, Beauty Care i Deterdženti i kućna hemija nastoje da pruže svoj doprinos u oblastima u kojima deluju. Još jedan primer tome jeste podrška brenda Ceresit Fondaciji „Novak Đoković“ u obezbeđivanju boljih uslova obrazovanja mališanima u Srbiji. Početkom godine Ceresit je podržao Fondaciju u otvaranju  vrtića u mestu Ljukovo nadomak Inđije, što je imalo posebnu emotivnu vrednost jer se nalazi u neposrednoj blizini Ceresit fabrike. Pored toga, najavljeno je i otvaranje vrtića u Topoli čiju je adaptaciju takođe podržao Ceresit.  

Negujući kulturu poštovanja različitosti i otvorenosti, Henkel će i u budućnosti nastaviti da realizuje slične projekte, sa ciljem edukacije i očuvanja životne sredine, doprinoseći stvaranju boljih uslova za život i rad zajednice u kojoj kompanija posluje.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.