2020

03.02.2021. 16:39

PepsiCo

Autor: Nova Ekonomija

Prilika da vodimo pozitivne promene

PepsiCo

2020

03.02.2021. 16:39

U kompaniji PepsiCo verujemo da postoji prilika da utičemo na način na koji se proizvode, distribuiraju, konzumiraju i odlažu hrana i piće kako bismo se borili sa zajedničkim izazovima sa kojima se suočavamo

Ove godine, imali smo neočekivane uslove poslovanja koji su zahtevali brzu reakciju i solidarnost i to zajedničku, globalnu. Kompanija Marbo Product posluje kao deo globalne kompanije PepsiCo za tržišta Zapadnog Balkana i zahvaljujući snazi našeg poslovnog sistema i kulture u kojoj radimo, uspeli smo da odgovorimo na izazove i podržimo naše zaposlene, partnere, potrošače i zajednicu u kojoj poslujemo, osiguravajući pritom zdravlje i bezbednost naših zaposlenih, kontinuiranu proizvodnju i distribuciju omiljenih Marbo proizvoda.

Kao deo globalne porodice PepsiCo, vodimo se poslovnom filozofijom Brže Jače Bolje, a rezultati su  vidljivi kroz odgovorno poslovanje i saradnju s domaćim partnerima i dobavljačima, kao i brojne inicijative za lokalnu zajednicu i zaštitu životne sredine kroz primenu savremenih tehnologija za smanjenje emisije C02, smanjenje potrošnje električne energije i vode, kao i povećanje reciklaže. Kako bismo zadovoljili različite potrebe potrošača, nedavno smo predstavili Chipsy Oven Baked, prvi pečeni čips, koji sadrži 50 odsto masti. Kao članovi Udruženja za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije, sa Ministarstvom zdravlja sprovodimo kampanju „Teži ravnoteži“ i radimo na prevenciji gojaznosti, kao značajnom problemu dece i odraslih.

Ujedinjeni u borbi protiv globalne pandemije

Kriza izazvana pandemijom virusa COVID-19 uticala je na sve segmente društva i privrede i izmenila način na koji živimo i radimo. Trudili smo da kroz brojne interne i eksterne inicijative pomognemo dase lakše prevaziđu negativne posledice izazvane pandemijom virusa COVID-19. Fokusirali smo se na bezbednost, sigurnost i kontinuiranu podršku i u saradnji sa brojnim donatorskim akcijama i fondacijama obezbedili pomoć tamo gde je bila najpotrebnija. 

Podrška Kliničkom centru Srbije

U saradnji sa Fondom B92, a u skladu sa potrebama Ministarstva zdravlja Republike Srbije, donirali smo sredstva za nabavku visokokvalitetne medicinske opreme. Zahvaljujući ovoj saradnji, za potrebe Klinike za infektivne i tropske bolesti Kliničkog centra Srbije, nabavljeno je medicinski opremljeno ambulantno vozilo za prevoz pacijenata. Klinici za ginekologiju i akušerstvo Kliničkog centra Srbije obezbeđen je topli sto za reanimaciju, dok su za potrebe opremanja novog prostora Klinike za kardiohirurgiju Kliničkog centra Srbije, obezbeđeni kreveti za smeštaj pacijenata. U prvim danima pandemije, kroz Fond B92 upućena je i finansijska donacija za kupovinu zaštitnih kombinezona za zdravstvene radnike i zaštitnih gumenih rukavica za mikrobiologe Kliničkog centra Srbije.

Kompanija Marbo Product se odazvala pozivu Vlade Republike Srbije i robne donacije brendova Chipsy, Clipsy, Pardon i Gud isporučila za potrebe privremene bolnice. Proizvodi su isporučeni kroz saradnju sa Fondacijom Divac Crkvenoj narodnoj kuhinji u Beogradu i SOS Dečijem selu u Sremskoj Kamenici za više od 100 dece u okviru sela. Pridružili smo se kampanji #WakeUpCall koju je sproveo portal Marketing mreža i uputili robnu donaciju za najugroženije porodice. Pomoć je upućena i lokalnoj zajednici u Bačkom Petrovcu, gde se nalazi i fabrika kompanije Marbo Product, jedna od dve u okviru poslovanja kompanije PepsiCo na Zapadnom Balkanu. 

Udruženim snagama sa Nacionalnom alijansom za lokalni ekonomski razvoj u Srbiji (NALED) i Crvenim krstom Republike Srpske i Federacije Bosne i Hercegovine, deo sredstava smo usmerili za nabavku hrane i proizvoda za higijenu i zajedno sa proizvodima kompanije Marbo isporučili ugroženim domaćinstvima najnerazvijenijih opština u Srbiji i Bosni i Hercegovini. Na taj način obezbedili smo donaciju od 45 tona hrane za 10.000 domaćinstava u 20 gradova i opština. 

Osnaživanje zaposlenih kao najvažniji resurs kompanije

Pored posvećenosti zajednici u kojoj posluje, kompanija PepsiCo veliku pažnju posvećuje svojim zaposlenima i njihovom blagostanju. U uslovima koje je izazvala pandemija korona virusa, trudili smo se da našim zaposlenima olakšamo uslove rada, posebno u segmentima preventive. Redovnim informisanjem o pravilnicima društvenog distanciranja, rada od kuće, izolacije, kao i dezinfekcije svih naših lokacija i procedurama koje važe za posetioce naših fabrika uspostavili smo neophodne mere kako bismo im obezbedili adekvatne uslove za rad. 

Zdravlje naših zaposlenih za nas je od izuzetne važnosti jer podrazumeva emotivno, psihološko, fizičko i društveno blagostanje, a neizvesna situacija može izazvati stres i anksioznost i predstavlja izazov za mentalno zdravlje i blagostanje ljudi. Kriza i neizvesnost koja nas je okružila utiču na naše svakodnevne aktivnosti, odluke koje donosimo i uopšte na sve sfere života. Zbog toga smo, zahvaljujući primeni globalnih PepsiCo praksi, kao i internim i eksternim ekspertima, realizovali programe pružanja psihološke podrške, upravljanja stresom, roditeljstva i rada od kuće. 

Kroz različite sesije zaposlenima smo obezbedili konkretne savete i preporuke kako da reaguju u izazovnim situacijama i kako da se suoče sa određenim problemom. Na taj način smo osnažili i podržali naše zaposlene da prihvate nove okolnosti i da se prilagode novoj normalnosti posla i života uopšte.

Marbo Product kompanija inovatora i talenata

Kada kompanija ulaže u zaposlene, ona ulaže u svoju budućnost. Naši zaposleni za nas predstavljaju najveći resurs, a ulaganje u njih je najveća investicija. Svim zaposlenima u kompaniji Marbo Product dostupni su najbolji primeri prakse implementirani širom sveta, u više u 200 zemalja u kojima PepsiCo grupa posluje, kao i preko 10.000 različitih edukativnih programa koji integrišu savremene tehnologije i tradicionalne pristupe učenju. Kao deo globalne strategije u oblasti upravljanja ljudskim resursima, lokalno sprovodimo brojne programe koji su namenjeni negovanju mladih talenta. Putem ovih programa pomažemo mladim ljudima da se profesionalno ostvare i steknu praktična znanja i iskustva.

Dare To Do More

Dare To Do More (Usudi se da postigneš više) je već drugu godinu zaredom omogućen i mladima u Srbiji. Ovaj program takmičarskog karaktera za cilj ima da okupi najbolje mlade ljude koji žele da budu inovatori u industriji hrane i pića. Učešće na ovom takmičenju omogućeno je mladim i talentovanim studentima završnih godina i diplomcima koji imaju do tri godine iskustva. 

Ove godine, devet kandidata koji se tokom takmičenja budu pokazali kao najbolji, dobiće priliku da započnu svoju karijeru u našoj kompaniji. Znanje i iskustvo moći će da steknu radom u sledećim sektorima: prodaja, ljudski resursi, lanac snabdevanja, finansije, agro-nabavka, digitalni marketing i Insights sektor.

Dare To Do More predstavlja jedinstvenu šansu mladim ljudima da započnu svoju karijeru kroz plaćeni dvogodišnji rad u jednoj od najvećih globalnih kompanija. S druge strane, za našu kompaniju ovaj program je prilika da ulažemo u mlade inovatore koji su željni novih iskustava i spremni da preuzmu inicijativu i prihvate izazove. 

O kontinuiranom ulaganju u zaposlene, njihov profesionalni napredak i blagostanje govori i činjenica da je kompanija šesti put zaredom ove godine dobitnik priznanja Top Employer za poslovanje u Srbiji i Bosni i Hercegovini. Ovo priznanje rezultat je posvećenosti kompanije stvaranju jednakih i stimulativnih mogućnosti za sve, pružanju prilike za karijerni, ali i za lični rast i razvoj uz visoke standarde rada.

Održivi zasadi i razvoj srpske oranice 

Održivi zasadi su za nas jedan od osnovnih prioriteta, zbog čega unapređujemo uslove za proizvodnju krompira kroz primenu tehnologija i najviših industrijskih standarda, kako bismo obezbedili potreban nivo kvaliteta proizvodnje krompira. Sa godišnjim otkupom od oko 35.000 tona krompira jedan smo od najvećih industrijskih otkupljivača, a pored toga na taj način obezbeđujemo najviši nivo kvaliteta sirovina. Ove godine smo posebno ponosni na činjenicu da smo ostvarili cilj da se domaći brend Chipsy proizvodi od 100% domaćeg krompira.

Sarađujemo sa lokalnim poljoprivrednicima i godišnje posadimo između 45.000 i 60.000 biljaka po hektaru, što zavisi od same sorte i veličine krtole. Ekspertizu agro-sektora kompanije prenosimo na lokalne proizvođače krompira, ali i studente, buduće poljoprivrednike i tehnologe. Chipsy Agro akademija je jedinstveni program namenjen studentima završnih godina Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu i Univerziteta u Beogradu, koji već treću godinu zaredom sprovodimo u Srbiji. Krajnji cilj ovog programa jeste kreiranje nove generacije poljoprivrednika – farmera 21. veka. 

Studenti Poljoprivrednog fakulteta imaju jedinstvenu priliku da steknu znanja i iskustva u skladu sa najvišim globalnim standardima koje kompanija primenjuje u našem poslovanju. Specifičnost ovog programa je upravo u tome što studentima pruža mogućnost da imaju direktan i detaljan uvid u proces prerade krompira koji koristimo u stvaranju naših brendova. Sarađujući sa lokalnom zajednicom, mi dajemo impuls lokalnom razvoju privrede, lokalnim proizvođačima, ali i budućim mladim poljoprivrednicima.

Vrednosti koje negujemo želimo da prenesemo i na lokalni nivo, i zato smo podržali projekat Inspiring, Girls koji za cilj ima osnaživanje devojčica da slobodno i samouvereno biraju svoje buduće profesije. U saradnji sa organizacijom CRTA, kroz ovaj projekat mi želimo da ohrabrimo devojčice sedmog i osmog razreda osnovnih škola širom Srbije da ne podlegnu stereotipima i da biraju svoju profesiju prema ličnim interesovanjima i željama. Ovaj projekat predstavlja posebnu priliku da zajedno sa našu radnu kulturu prenesemo na čitavo društvo i na taj način damo doprinos zajednici u kojoj živimo i radimo.

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.