Solidarnost kompanija u 10. nedelji pandemije

Unsplash

Unicef: Porodični paketi za učenje i igru za ugrožene porodice

Kako bi obeležili Međunarodni dan porodice, UNICEF i Crveni krst Srbije, uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), danas su podelili porodične pakete za učenje i igru kako bi podržali ugrožene porodice tokom pandemije COVID-19 u Republici Srbiji. UNICEF pruža podršku roditeljima i starateljima za stvaranje podsticajnog okruženja kod kuće koje podržava rani razvoj dece i pomaže u prevazilaženju osećanja izolacije do kojih je došlo tokom pandemije. Igra i učenje kod kuće su od ključnog značaja za održavanje podsticajnih uslova za zajedničke i kreativne aktivnosti kod kuće i svođenje na minimum efekata stresa na porodični život u kriznim vremenima, ali i sada kada se svakodnevne aktivnosti polako vraćaju u normalu. Vlada Republike Srbije podržava porodice u ovim turbulentnim vremenima tako što se stara o zadovoljenju potreba najugroženijih porodica. „Danas, obeležavajući Međunarodni dan porodice, mi pružamo podršku svim našim porodicama, naročito onim najugroženijim, uz pomoć naših partnera, u vidu socijalne solidarnosti i prava na mirno društvo. Porodica je osnovni stub razvoja društva, ali danas se suočava sa velikim izazovima, naročito u kontekstu posledica pandemije COVID-19. Zaštita i primarnih i sekundarnih porodica ostaje naš prioritet, u skladu sa Agendom za 2030. godinu, uz poštovanje svih sloboda svakog pojedinca, jer je porodica ostala oaza radosti, sreće, naše sklonište i mesto iz kojeg crpimo energiju za sve naše životne poduhvate“, rekla je Slavica Đukić Dejanović, ministarka bez portfelja zadužena za demografiju i populacionu politiku i predsednica Saveta za prava deteta. „UNICEF-u je drago što je Vlada u ovim teškim vremenima odredila porodice kao prioritet. Ovo je poseban Dan porodice, jer se mnoge porodice suočavaju sa poteškoćama tokom pandemije korona virusa. Ali ovo je i vreme jedinstva, vreme da svi budemo solidarni. Važno je da pomognemo porodicama i deci tako što ćemo im pružiti podršku koja im je potrebna da se izbore sa posledicama pandemije COVID-19. Zahvaljujemo USAID-u na njihovom finansijskom doprinosu i Crvenom krstu jer je omogućio ovu isporuku“, rekla je Ređina De Dominićis, direktorka UNICEF-a u Srbiji. USAID je podržao UNICEF u Srbiji sa 500.000 američkih dolara u odgovoru na COVID-19. Ta sredstva se koriste za sprečavanje prenošenja korona virusa i ublažavanje uticaja epidemije kroz komunikaciju o riziku i učešće zajednice, obezbeđivanje ključnih higijenskih potrepština i prikupljanje i analizu podataka kako bi se unapredio celokupni odgovor na COVID-19.  „Na početku ove globalne krize, razmišljali smo kako da uparimo naše resurse sa potrebama koje je prepoznala Vlada Republike Srbije. I dok smo mi i naši prijatelji u EU i drugi partneri dopremali testove, zaštitnu opremu i druge medicinske potrepštine, drago mi je da je UNICEF razmišljao i o tome kako ova kriza utiče na decu, naročito jer su škole zatvorene. Kada se UNICEF obratio USAID-u sa idejom da se obezbede paketi za učenje kroz igru za stotine dece iz ugroženih porodica, bilo nam je zadovoljstvo da podržimo njihovu inicijativu“, rekao je Entoni Godfri, ambasador SAD u Republici Srbiji.

Generali donirao 12 miliona dinara laboratoriji „Vatreno oko” i Vladi Srbije

Generali je donirao 100.000 evra Vladi Republike Srbije za jačanje zdravstvenog sistema u savladavanju epidemije COVID-19 i laboratoriji „Vatreno oko” za nabavku laboratorijskog materijala i opreme, sredstava za higijenu i dezinfekciju, kanacelarijskog materijala i nameštaja, naknade za rad angažovanih lica i razvoj istraživačko-obrazovnog potencijala, saopštila je kompanija. Kako se navodi, donacija je obezbeđena iz sredstava Vanrednog međunarodnog fonda Generali grupe, koji je osnovan sa ciljem rešavanja vanrednih situacija uzrokovanih pandemijom bolesti COVID-19, a koji je dostupan u zemljama u kojima posluje Generali. Fond pruža momentalnu pomoć u aktulenoj krizi, a srednjoročno treba da podrži ekonomski oporavak zemalja pogođenih pandemijom. Dragan Filipović, predsednik Izvršnog odbora Generali Osiguranja Srbija, o donaciji je rekao: „Pandemija COVID-19 je izmenila život ljudi širom sveta. Sa željom da doprinese naporima zdravstvenih i naučnih radnika da adekvatno odgovore na povećanu potrebu za zaštitom zdravlja, Generali želi da podrži rad laboratorije ‘Vatreno oko’ i napore Vlade Republike Srbije da porazi epidemiju u Srbiji. Naučna zajednica je zajedno sa zdravstvenim sektorom stala na prvu liniju borbe sa novom bolešću. Ova laboratorija je doprinela da se značajno pojača intenzitet testiranja u Srbiji, a u budućnosti će doprineti jačanju zdravstvenog sistema Srbije kroz razvoj svog istraživačko-obrazovnog potencijala.” „Vatreno oko”, nacionalna laboratorija za molekularnu detekciju infektivnih agenasa u Kliničkom centru Srbije, jedinstvena je u regionu. Oko 350 m2 od ukupno 750 m2 njene površine u režimu je negativnog pritiska, koji infektivnim agensima onemogućava izlazak iz objekta, dodaje se u saopštenju.  Ključni deo analize koja se ovde obavlja oslanja se na dve robotizovane platforme koje automatski izoluju RNK i DNK i pripremaju uzorke za poslednju fazu analize, čime se ubrzava protok uzoraka kroz sistem i izdavanje rezultata.  Strogi protokoli za biološku bezbednost u laboratoriji jedinstveni su u regionu, a razvijeni su u saradnji sa kinsekim stručnjacima koji su bili u Vuhanu u doba epidemije. Četrdeset sedam iskusnih stručnjaka iz naših najboljih naučno-istraživačkih ustanova prošlo je obuku kod kineskih kolega i svoju ekspertizu stavilo u funkciju pomoći društvu. Laboratorijom, koja radi 24 časa dnevno, rukovodi dr Jelena Begović, direktor Instituta za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo Univerziteta u Beogradu. 

Mars donirao 27.000 čokoladica Crvenom krstu Srbije

Kompanija Mars, koja stoji iza nekih od najomiljenijih svetskih brendova, donirala je 27.000 proizvoda, čokoladica Mars, Snikers i M&M’s, Crvenom krstu Srbije. Donaciju vrednu više od 1,5 miliona dinara, Crveni krst Srbije proslediće prvenstveno zdravstvenim radnicima u čitavoj zemlji kao znak zahvalnosti za njihovu izuzetnu posvećenost i  zalaganje u borbi protiv korona virusa. Zahvalnica za uloženi trud i pokazanu solidarnost u vidu slatkih paketa biće uručena i volonterima Crvenog krsta Srbije. “Moje kolege zdravstveni radnici kao i moji saradnici volonteri i zaposleni u Crvenom krstu svakoga dana su nesebično pokazivali koliko je važna ljudska solidarnost, humanost i lično požrtvovanje. Drago mi je da ste i vi to prepoznali i da ste za svog partnera izabrali najstariju humanitarnu organizaciju koja u Srbiji postoji 144 godine. U  različitim  krizama, nevoljama i teškim vremenima Crveni krst Srbije je mogao da pruži pomoć najranjivijim kategorijama našeg stanovništva poštujući svoje osnovne principe - humanost, nepristrasnost, neutralnost, nezavisnost, univerzalnost, dobrovoljnost i jedinstvo, ali i zahvaljujući dobrim namerama donatora i angažovanju volontera Crvenog krsta. Tokom trajanja vanrednog stanja u Srbiji u 165 organizacija Crvenog krsta u gradovima i opštinama bilo je  angažovano  2.823 volontera i 685 zaposlenih Crvenog krsta koji su svakodnevno prosečno prelazili  po 1.821 kilometara  da bi stigli do 352.904 građana Srbije kojima je neka vrsta pomoći bila potrebna.” – izjavio je prof. dr Dragan Radovanović, predsednik Crvenog krsta Srbije. “U kompaniji Mars verujemo da svet kakav želimo da vidimo sutra, počinje sa načinom kako poslujemo danas. Zbog toga smatramo da je važno da podržavamo jedni druge i verujemo da kompanije imaju veliku odgovornost u ovim neobičnim okolnostima. Naš pristup u radu tokom pandemije COVID-a bio je i ostaće i dalje da osiguramo sigurnost i dobrobit naših saradnika, i brinemo o našim zajednicama. U ovoj krizi smo zajedno i neophodno je da svi damo svoj doprinos u borbi da se situacija u svetu što pre vrati u normalu." – istakao je Predrag Milinčić, regionalni direktor kompanije Mars.

Coca-Cola: U kriznim vremenima, najvažnija je solidarnost!

U  Coca-Cola sistemu kažu da su se uvek vodili idejom da je veoma važno da se uz razvoj njihovog poslovanja razvija i zajednica u kojoj žive i rade. Baš zbog toga njihova podrška nije izostala ni u ovom trenutku, jer kako kažu zajedno smo u ovome. ,,Partner smo zajednice više od pola veka i trudimo se da joj budemo podrška, uvek, a posebno u vreme krize.  Naše aktivnosti usmerene su prvenstveno na one koji se nalaze na prvoj liniji borbe protiv COVID-19, medicinskim radnicima, vojsci, policiji, volonterima, kao i onima koji su egzistencijalno najugroženiji. Do sada smo pored donacije od 200 000 dolara Crvenom Krstu Srbije donirali i 150 000 litara naših proizvoda za nekoliko hiljada zaposlenih u  Kliničkom centru Srbije u saradnji sa Fondom B92,  i drugim covid bolnicima širom Srbije kao i pripadnicima policije, zatim obroke za medicinske radnike u saradnji sa Woltom i IT opremu Kliničkom centru Srbije. Sve svoje aktivnosti sprovodimo u partnerstvu sa organizacijama koje su najangažovanije u ovom trenutku. Duboko verujemo da samo zajedno možemo prevazići ovu situaciju i da ćemo iz svega izaći jači.’’, rekao je Svetoslav Atanasov, generalni direktor Coca‑Cola HBC Srbija i naglasio da će Coca-Cola sistem nastaviti sa pružanjem pomoći. Od početka krize izazvane pandemijom virusa COVID-19, Crveni krst Srbije ostvario je 325.904 akcije humanitarne pomoći ka pojedincima kojima je ta humanitarna pomoć bila potrebna. Te akcije ostvarene su uz angažovanje 2.823 volontera i 685 profesionalnih saradnika na svim nivoima organizovanja Crvenog krsta. Ova organizacija je u uslovima vanredne situacije delovala na lokalnom i na nacionalnom nivou sa 165 lokalnih timova u opštinama i gradovima. Pomoć je bila sveobuhvatna i raznovrsna: od obezbeđivanja rada narodnih kuhinja koje su nedavno opremljene upravo uz pomoć Coca-Cola sistema, a koje su neophodne za život 33.000 korisnika, zatim pomoći starim licima koji su tokom vanrednog stanja bili najugroženiji, pružanja psiho-socijalne podrške građanima kojima je bilo ograničeno kretanje, ali i dobrovoljnog davanja krvi, koje je funkcionisalo i u ovom uslovima.

Dezinfekcioni tunel za dom zdravlja od Metalca i Metalac-Proletera

Tunel za dezinfekciju je 1.20m širine i 1.70m dužine, a 2.10 visine. Ima 16 prskalica i može raditi na bazi alkohola, a i na bazi vodonik-peroksida, dok je cisterna zapremine oko 200 litara i pokriva 6.000 prolazaka kroz tunel. Vrednost donacije je oko 5000 evra. Namera kompanije „Metalac“ i lokalnog trgovinskog lanca „Metalac Proletera“ je da se ovom donacijom smanji rizik od širenje virusa i poveća bezbednost sugrađana, što je u skladu sa celokupnom politikom kompanije „Metalac“ . "Najvažnije nam je da povećamo bezbednost građana u opštini u kojoj su i sve Metalčeve fabrike i naš trgovinski lanac Proleter. Mi ovde živimo, ovde dolaze naši roditelji i mi se ovde lečimo, pa prema tome logično je da pomognemo svi zajedno. Nismo jedina firma koja je to uradila i drugi privrednici su to prepoznali i svi zajedno do sada smo donirali tri tunela, da bi zajedno lakše izašli iz ove nesreće koja nas je snašla" – kazao je Aleksandar Marković generalni direktor kompanije „Metalac“. Osim generalnih direktora Metalca a.d. i Metalac Proletera, ovom događaju u Domu zdravlja, prisustvovali su i predsednik opštine Gornji Milanovac, kao i direktor zdravstvenog centra.  

Henkel i Fondacija Novak Đoković donirali respiratore i kliničke monitore Opštoj bolnici u Kruševcu

Udruženim snagama, kompanija Henkel Srbija i Fondacija Novak Đoković uručili su vrednu donaciju Opštoj bolnici u Kruševcu, kao deo podrške zdravstvenim ustanovama u borbi protiv virusa Covid-19. Kruševačkoj bolnici uručeno je pet respiratora i pet kliničkih monitora, koji će biti od velikog značaja za sve pacijente ove ustanove kojima su oni neophodni u lečenju, kako u trenutnoj situaciji izazvanoj virusom korona, tako i ubuduće. „Kao odgovorna kompanija koja brine o zajednici u kojoj posluje i svim njenim članovima, zahvalni smo našem partneru Fondaciji Novak Đoković sa kojim delimo iste vrednosti kao što je pružanje pomoći kada je najpotrebnije, što su nam pomogli i omogućili nabavku pet respiratora. Donacijom pet najkvalitetnijih respiratora Opštoj bolnici u Kruševcu želeli smo da pomognemo ovoj zdravstvenoj ustanovi u lečenju pacijenata, ali i da medicinskim radnicima, našim herojima, pružimo podršku u borbi protiv koronavirusa. Verujemo da će ova oprema doprineti u lečenju pacijenata i nakon završetka epidemije“, naglasio je Dušan Antonijević, direktor fabrike Henkel u Kruševcu. Izuzetno mi je drago što možemo da pomognemo u suzbijanju pandemije korona virusa donacijom i dopremanjem medicinske opreme zdravstvenim ustanovama širom Srbije. Nabavku pet najkvalitetnijih respiratora i pet kliničkih monitora Opštoj bolnici u Kruševcu, obezbedili smo zajedničkim delovanjem sa kompanijom Henkel, što je nastavak dugogodišnje saradnje Fondacije Novak Đoković i Henkela u rešavanju problema od javnog značaja. Tim Fondacije Novak Đoković oseća dužnost da, koliko može, pomogne onima kojima je pomoć najpotrebnija, jer su solidarnost i odgovornost u ovim danima najvažniji“, istakla je Emina Potrić, menadžer za prikupljanje donacija Fondacije Novak Đoković. Sa željom da pruže podršku kada je najpotrebnije, i kompanija Henkel i Fondacija Novak Đoković su od početka pružili nesebičnu pomoć u borbi protiv Covid-19.

MSD Srbija donirala više od 85.000 evra za borbu protiv pandemije

Farmaceutska kompanija MSD u Srbiji (Merck Sharp & Dohme) pridružila se inicijativi celog farmaceutskog sektora i svojim donacijama  pružila podršku u borbi protiv epidemije. Pomoć je podrazumevala podršku na tri glavna fronta u borbi protiv virusa i njegovih posledica: zdravstvenim institucijama, pacijentima na obaveznim terapijama i državi u pogledu doprinosa budžetu. 

• Donacijom u vrednosti od 25.000 evra pružena je pomoć onkološkim i pacijentima sa reumatoidnim artritisom, u organizaciji prevoza na terapije;• Na poziv Vlade Republike Srbije, MSD je donirala 60.000 evra kao pomoć državi, a dodatno je doprinela državnom budžetu odrekavši se olakšice da se svakom poslodavcu uplati minimalni iznos zarade za svakog zaposlenog;• 10 zaposlenih u MSD Srbija volontiralo je u okviru projekta AmCham-a, u popunjavanju baze podataka u vezi sa epidemijom u svetu.

Onkološkim i pacijentima sa reumatoidnim artritisom organizovan je prevoz do ambulanti kako bi primili neophodnu terapiju, ali i prevoz medicinskog osoblja do onih pacijenata koji nisu mogli da izlaze iz svojih kuća.  „Naša uloga je da sačuvamo i poboljšamo zdravlje ljudi i sve naše aktivnosti mere se uspešnim postizanjem tih ciljeva. Smatramo da je izuzetno važno da u ovim teškim trenucima budemo solidarni i pružimo podršku zdravstvenom sistemu, kao i pacijentima, što smo želeli da učinimo ovom donacijom. Mere opreza treba da ostanu glavna odgovornost svakog od nas. Time ćemo najbolje pomoći društvu da se izbori sa epidemijom“, istakao je Nebojša Škuljec, direktor predstavništva MSD Srbija. Na poziv Vlade Republike Srbije, MSD je donirala sredstva u iznosu od 60.000 evra, i na taj način dodatno podržala napore države da posledice epidemije budu što manje.  

Marbo Product donirao preko 90.000 evra Kliničkom centru Srbije

Kompanija Marbo Product, deo multinacionalne kompanije PepsiCo, u saradnji sa Fondom B92 i Srpskim filantropskim forumom, obezbedila je sredstva u iznosu od 92.032 evra za podršku Kliničkom centru Srbije.  Zahvaljujući ovoj donaciji, Klinici za infektivne i tropske bolesti Kliničkog centra Srbije danas je isporučeno sanitetsko vozilo u vrednosti od 39.432 evra. Od ukupnog iznosa koji Marbo Product donira kroz humanitarnu akciju Fonda B92, izdvojeno je 13.000 evra za kupovinu reanimacionog stola koji je namenjen Klinici za ginekologiju i akušerstvo KC Srbije. Predstavnike kompanije Marbo Product i Fonda B92 danas je prilikom zvaničnog uručenja donacije dočekao direktor Klinike za ginekologiju i akušerstvo KC Srbije prof. dr Aleksandar Stefanović koji se zahvalio na ovoj značajnoj donaciji istakavši da je GAK Višegradska tokom vanrednog stanja imala 1.158 porođaja, što je rekordan broj u ovako kratkom periodu. Tokom današnje posete i primopredaje donacije dvema klinikama obratio se generalni direktor kompanije PepsiCo za Zapadni Balkan Nenad Miščević: „Donacije Kliničkom centru Srbije deo su našeg kontinuiranog napora podrške i pomoći zajednici, medicinskim radnicima i ustanovama, i građanima. Od samog početka je bilo jasno da moramo biti deo šireg delovanja i naša uloga se ne dovodi u pitanje. Za nas je važno da sarađujemo sa partnerima koji mogu da omoguće da pomoć bude usmerena tamo gde je najpotrebnija. U saradnji sa Fondom B92 smo odgovorili na najvažnije potrebe za medicinskom opremom i zahvaljujemo se na brzini realizacije ove donacije.“ Preostala sredstva od ove velike donacije u iznosu od 39.600 evra biće iskorišćena za opremanje intenzivne nege Klinike za kardiohirurgiju KC Srbije. Za kompletno opremanje ovog odeljenja neophodno je ukupno izdvojiti negde oko 200.000 evra, te Fond B92 apeluje na sve koji su u mogućnosti da slede primer kompanije Marbo Product i priključe se akciji. Predsednik UO Fonda B92 i direktor Srpskog filantropskog foruma Veran Matić ovom prilikom zahvalio se donatoru i naglasio: „Marbo je kompanija koja je prepoznala da nije dovoljno samo reagovati na aktuelni tok pandemije, već i dodatno trajno osnaživati naše zdravstvene institucije,  one koje su prve na udaru, poput Klinike za infektivne i tropske bolesti ili one koje su posvećene najnemoćnijima, bebama, kao i intenzivnim negama i šok sobama kao što je u Klinici za kardiohirurgiju. Verujemo da donatori neće posustati u ovom drugom talasu solidarnosti sa svima koji su ugroženi, od osoba sa posebnim potrebama, siromašnima, osobama sa invaliditetom, starima.“

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara