2023 CSR Club

11.01.2024. 09:18

Henkel

Autor: Nova ekonomija

Kompanija Henkel kontinuirano posvećena održivosti

Održivost je centralni element naše vizije budućnosti

Foto: Henkel

Henkel – Kruševac

Korporativna društvena odgovornost predstavlja sastavni deo poslovanja velikog broja kompanija. Kompanija Henkel je kao jedan od lidera u održivosti ujedno i pionir novih rešenja za održiv razvoj i nastavlja da oblikuje svoje poslovanje na odgovoran način.

Henkel je još davne 1992. godine bio jedna od prvih kompanija koje su počele da izveštavaju o održivosti svojih procesa, što je kasnije preraslo u godišnji Izveštaj o održivom poslovanju. Prva Strategija održivosti objavljena je 2010. godine, sa ambicioznim i merljivim kratkoročnim i dugoročnim ciljevima. Globalna Strategija održivosti primenjuje se u svim državama u kojima Henkel posluje i to kroz ceo lanac vrednosti, obuhvatajući aktivnosti kompanije koje doprinose društvenom napretku, očuvanju životne okoline uz aktivno učešće naših zaposlenih.

Prošle godine objavljen je „Okvir ambicija održivosti 2030+”, koji se odnosi na sve tri dimenzije ESG-a i definiše ključne oblasti održivog delovanja kompanije kao: Regenerativna planeta, Uspešne zajednice i Partner od poverenja.

Regenerativna planeta

Dimenzija „Regenerativna planeta“ podrazumeva ostvarivanje cilja cirkularne ekonomije, klimatski neutralne budućnosti uz težnju ka regeneraciji prirode. Klimatske promene su jedan od najvećih izazova današnjeg vremena, s obzirom na hitnu potrebu za smanjenjem emisije CO2. Ambicija kompanije Henkel je da do 2030. postane klimatski neutralna u proizvodnji, sa ciljem da se do 2025. godine ukupan ugljenični otisak smanji za 65%.

U Srbiji je kompanija Henkel prisutna već duže od 20 godina, i upravo se u Kruševcu nalazi jedna od najboljih fabrika u Henkelovom sistemu, koja igra važnu ulogu u sprovođenju globalne strategije održivosti. Pomenuta fabrika je 2012. među prvima u Srbiji dobila ISO 50001 sertifikat za energetsku efikasnost, a 2016. godine je postala prva proizvodna lokacija u Srbiji koja je dobila međunarodni Gold LEED sertifikat za liderstvo u oblasti zelene gradnje.

Neki od primera održivog poslovanja u okviru proizvodnog kompleksa u Kruševcu ogledaju se u fokusu na energiju iz obnovljivih izvora, eliminisanju CO2 otiska, ostvarenju cilja nultog otpada na deponiji, instaliranju toplotnih pumpi, korišćenju električne energije iz obnovljivih izvora i drugo. Kako bi se ostvario cilj „bez emisije CO2“, radi se na implementaciji projekta solarnih panela, biomase i opštoj optimizaciji procesa.

Uspešne zajednice

Druga dimenzija „Uspešne zajednice“ podrazumeva bolji život kroz kolektivnu snagu privrede i brendova, podržavajući jednakost, obrazovanje i društvenu dobrobit, uz želju da se doprinese lokalnoj zajednici i poboljša kvalitet života. Jedan od primera dobre prakse u oblasti Uspešne zajednice predstavlja  MIT inicijativa (Make an Impact on Tomorrow – Utiči na sutrašnjicu), u okviru koje kompanija pruža sredstva zaposlenima za sprovođenje projekata koji doprinose napretku u oblasti obrazovanja, nauke, kulture, sporta, zaštite životne sredine i zdravlja. Ova inicijativa zaposlenima pruža priliku da prijave projekat za koji smatraju da može biti od pomoći lokalnoj zajednici, ali i da kroz volonterski rad zajedno sa kolegama uzmu učešće u realizaciji.

Kompanija Henkel je ove godine obeležila 25 godina od pokretanja MIT inicijative, zahvaljujući kojoj je realizovano više od 17.300 projekata širom sveta, vrednosti više od 38 miliona evra.  Kada je reč o Srbiji, u okviru MIT inicijative je u proteklih šesnaest godina realizovano više od 225 projekata širom zemlje, ukupne vrednosti oko 715.000 evra. Više od 100 kolega učestvovalo je u opremanju vrtića i škola, zdravstvenih ustanova i staračkih domova. Pored toga, pružena je podrška kulturnim ustanovama, sportskim klubovima i kulturno-umetničkim društvima koji čuvaju našu tradiciju.

 

Lideri društvene odgovornosti 2023

 

Partner od poverenja

Treća dimenzija je „Partner od poverenja“ i podrazumeva da kroz ceo lanac vrednosti zajedno sa partnerima integrišemo održivost u svoj portfolio kao i u poslovne procese. Henkel je 2011. godine, zajedno sa još pet drugih kompanija, predstavio inicijativu „Together for Sustainability – Chemical Supply Chains for a Better World, TfS“. Cilj inicijative je usklađivanje procesa upravljanja lancem snabdevanja u pogledu održivosti, optimizovanje dijaloga među poslovnim partnerima širom sveta i efikasnije korišćenje resursa. Danas, TfS inicijativa broji 40 članova sa ukupnim prihodima većim od 400 milijardi evra, što pokazuje posvećenost održivom poslovanju na globalnom nivou.

Kompanija Henkel pokazuje svoju društvenu odgovornost i kroz projekte pojedinačnih brendova u različitim oblastima. U Srbiji se već četiri godine uspešno sprovodi projekat „Volim reku, a ti?“, u saradnji sa Savezom organizacija podvodnih aktivnosti Republike Srbije (SOPAS), koji za cilj ima čišćenje i očuvanje vodenih površina naše zemlje. U proteklom periodu su organizovane 23 akcije čišćenja i uspešno je uklonjeno više od 8,5 tona otpada. U okviru projekta „Volim reku, a ti?“ je ove godine prikupljeno više od 2,5 tona otpada iz Zavojskog jezera kod Pirota, jezera Vrutci kod Užica, jezera Perućac, jezera Ćelije kod Kruševca, Gradskog jezera u Beloj Crkvi i Ade Ciganlije u Beogradu. Ovakvi projekti dosledno odražavaju posvećenost Henkelovoj Strategiji održivosti, s posebnim fokusom na šumama, zemljištu i vodi.

Održiva moda

Pored pomenutog, brend Perwoll tradicionalno podržava Beogradsku nedelju mode. Sa željom da posebno istakne i podrži rad mladih dizajnera, diplomaca, studenata mode iz Srbije i ex-YU regiona, otvoren je konkurs pod nazivom „Fashion Incubator by Perwoll“. Najbolji studenti su imali priliku da predstave svoje radove na reviji održanoj u novembru. Ovogodišnji konkurs ima globalno aktuelnu temu „Rethink Fashion“, što pruža priliku da se istraže nove ideje i koncepti u svetu mode. Spajajući etiku i estetiku, Henkel kroz pomenuti projekat želi da skrene pažnju na značaj održive mode i njenu ulogu u zaštiti životne sredine.

Podrška mejkers labovima

Sa svojim brendom Ceresit, kompanija Henkel podržava obrazovanje mladih kao ključno za napredak i kvalitetniji život zajednice. Podržavajući rad NORDEUS fondacije i u saradnji sa Grupom za obrazovanje, koja okuplja četiri organizacije posvećene unapređenju obrazovanja u Srbiji, ove godine je brend Ceresit u statusu nacionalnog partnera učestvovao u otvaranju 11 mejkers labova širom zemlje. Mejkers labovi se otvaraju u srednjim školama širom zemlje, i predstavljaju inovativne, multidisciplinarne prostore u kojima učenici i nastavnici zajedno istražuju, stvaraju i povezuju se sa lokalnom i širom zajednicom. Na ovaj način Henkel podržava mlade i podstiče njihovu želju za učenjem, sticanjem znanja i praktičnih veština iz različitih sfera interesovanja.

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.