CSR Club

22.03.2023. 10:33

Strauss Adriatic

Autor: Nova ekonomija

Strauss Adriatic – „zeleno“ poslovanje kao imperativ društveno vredne kompanije

Foto: Strauss Adriatic

Solarni paneli na fabrici u Šimanovcima

CSR Club

22.03.2023. 10:33

Svetski dan meteorologije obeležava se već šest decenija svakog 23. marta, u znak sećanja na dan osnivanja Svetske meteorološke organizacije (WMO), specijalizovane agencije Ujedinjenih nacija, koja se bavi proučavanjem procesa i stanja atmosfere, klime i voda.

U našoj zemlji, Republički hidrometeorološki zavod Srbije predstavlja referentnu ustanovu za izradu i prezentovanje prognoza vremena i vodostanja, davanje upozorenja i najava za vanredne i opasne meteorološke i hidrološke pojave.

Rad ovih organizacija se poslednjih decenija nalazi pred velikim izazovima, s obzirom na sve dominantnije klimatske promene sa kojima se svet suočava. Kako bi ih svojim doprinosom ublažile i doprinele očuvanju prirode, društveno vredne kompanije u fokus stavljaju okruženje, prate prirodna dešavanja i uvažavaju klimatske pokazatelje prilikom obavljanja osnovne delatnosti. Ugrađivanjem I unapređivanjem koncepta zelenog poslovanja u svoju svakodnevnu poslovnu praksu, ove kompanije direktno utiču na uzroke u okruženju i doprinose tome da do određenih ekoloških izazova zapravo ne dođe ili da njihova razmera bude manja.

Tako posluje i Strauss Adriatic, poštujući načela ekološkog i zelenog poslovanja kompanije Strauss Coffee čiji je deo. To su okosnice i temelji poslovanja ove kompanije, koji počivaju na čvrstom i beskompromisnom poštovanju ISO 14001 standarda koje poseduje.

Električna energija od 100% obnovljivih izvora

Korišćenje i razvoj obnovljivih izvora energije  ima vrlo važnu ulogu u smanjenju emisije ugljen dioksida (CO2) u atmosferu, a povećanje njenog udela povećava energetsku održivost sistema kako poslovnih entiteta, tako i zemlje u celini.

U isto vreme, pomaže u poboljšanju sigurnosti dostave energije i tako smanjuje zavisnost od uvoza energetskih sirovina kao i električne energije. Ovu činjenicu Strauss Adriatic uvažava, implementirajući je u strategiju svog društveno-vrednog poslovanja.

Projekat koji Strauss Adriatic ističe kao pionira u oblasti ekologije jeste i instaliranje solarnih elektrana na krovu fabrike ukupnog kapaciteta 109kW. Osim toga, kompanija od Elektroprivrede dobija i sertifikat da je električna energija koju kupuje od njih iz 100% obnovljivih izvora, tako da je sva električna energija „zelena” – delom od EPS-a, delom od solarnih panela.

Pored ovoga kompanija je implementirala projekat sakupljanja kišnice sa kojom se tokom leta zalivaju travnate površine i na taj način smanjila potrošnju sve bitnijeg resursa – pijaće vode.

Kafena plevica i katalitičke ćelije sa efektom „staklene bašte“

Od 2012. godine, kafena plevica se koristi kao biomasa za grejanje administrativnog dela i pogona fabrike, čime je  emisija ugljen-dioksida smanjena za čak 11%. Dodatno,  troši se i manje fosilnih goriva, rešava se pitanje skladištenja otpada, a produkti sagorevanja biomase ne utiču štetno na okruženje.

Fabrika u Šimanovcima još od 2003. godine poseduje i katalitičke ćelije za prečišćavanje gasova sa efektom staklene bašte. Poštujući zakonske regulative, kompanija sprovodi periodična merenja emisije gasova sa efektom staklene bašte dva puta godišnje i na taj način drži emisije pod kontrolom. Posebno se ističe i projekat kompanije osmišljen tako da se dodatno smanji emisija gasova sa efektom staklene bašte.

Naime, predgrevanje kafe podrazumeva upotrebu toplotne energije jednog od pržionika za predgrevanje sirove kafe, čime se skraćuje proces prženja, a samim tim i smanjuje potrošnja energenata.

Kafena plevicaFoto: Strauss Adriatic

  Zaposleni kao inicijatori promena

Spoljašno delovanje jednog poslovnog entiteta u najvećoj meri zavisi od unutrašnje organizacije, odnosno od svakog zaposlenog pojedinca. Zato Strauss Adriatic veliku pažnju pridaje zaposlenima, koji su i sami pokretači zelenih  inicijativa. Tako se umesto plastičnih čaša i slamčica za jednokratnu upotrebu koriste personalizovane EcoCareCup od šećerne trske. Za plastične flaše je instalirana posebna reciklažna presa, a za potrebe zalivanja zelenih površina u okviru fabrike sakuplja se kišnica, čime je ušteda vode značajna.

Iz kompanije naglašavaju da će Strauss Adriatic i ubuduće nastaviti sa implementacijom održivih rešenja jer takvim delovanjem postavlja primer zelenog poslovanja u svakom segmentu.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.