E-biznis

OTP banka uskoro dovodi Apple Pay

OTP banka Srbija uskoro dovodi Apple Pay za sve svoje klijente u Srbiji, čime omogućava veću bezbednost, sigurnost i privatnost plaćanja na Apple uređajima. OTP banka je ponosna što će uskoro biti u p...

E-biznis

E komerc u Srbiji za vreme i nakon vanrednog stanja – šta smo naučili?

Jasno je da je pandemija koronavirusa u Srbiji osvetlila sve prednosti onlajn prodaje, te da je sposobnost kompanija da brzo transformišu svoje kanale prodaje i fokusiraju se na eKomerc, za mnoge bila pitanje opstanka. Brz rast evidentiran je kroz dvocifrene procente- trgovaci koji do tada nisu bili na internetu potrudili su se da se tamo i nađu, dok je struka nastojala da ih usmeri i pomogne im, kako bi iskoristili sjajan trenutak za razvoj eKomerca u Srbiji. O ovoj temi razgovarali smo sa Markom Ilićem, suosnivačem eCommerce Asocijacije Srbije, koja će u narednom periodu kroz svoju prvu online eCommerce Akademiju pokušati da odgovori na sva pitanja trgovaca prilikom pokretanja i prvih koraka u internet prodaji. Kako je Covid-19 uticao na e-trgovinu u Srbiji? Evidentno je da se sa pojavom pandemije, u situaciji koju niko nije mogao predvideti biznis planom, čitav eko sistem onlajn trgovine u Srbiji našao pred velikim izazovom, U prvom trenutku, nakon uvođenja vanrednog stanja, zabeležio je blagi pad, da bi potom „eksplodirao“. Internet prodavnice, koje su ostale operativne, nekim danima su beležile rast i do 300 odsto, dok su one tradicionalne počele da pronalaze rešenja da svoje proizvode ponude i putem tog vida prodaje. Koliko novih onlajn prodavnica je otovoreno u protekla dva meseca i koje su delatnosti procvetale u ovom periodu? U eCommerce Asocijaciji Srbije smo na dnevnom nivou dobijali desetine upita od kompanija o načinima na koje mogu da se uključe u prodaju putem interneta. Prodavci su se snalazili koristeći sve moguće kanale komunikacije da bi došli do svojih kupaca, najviše Facebook i Google. Najveći skok u internet prodaji su ostvarili portali iz FMCG industrije koji su već pozicionirani igrači u Internet trgovini, poput Maxi online, E-lakolije i drugih. U jednom trenutku rast je bio toliki da je pretio potpuni logistički kolaps. Procenjuje se i da su mali registrovani trgovci u ovom periodu otvorili više stotina novih prodavnica. Najveci izazovi sa kojima se susreću mala i srednja preduzeća u procesu pokretanja online trgovine? Najveći izazov je najpre nedostatak edukacije - kako trgovaca, tako i kupaca. Sama Asocijacija pokrenuta je sa ciljem da internet trgovci dobiju profesionalno udruženje koje može da im ponudi odgovore ili savete vezane za ecommerce. U narednih dva meseca, pokušaćemo da kroz našu prvu online eCommerce Akademiju damo odgovore na sva osnovna pitanja koje trgovci imaju prilikom pokretanja i prvih koraka u prodaji putem interneta. Potrudićemo se da im damo prave odgovore i usmerimo ih sa pravljenjem biznis i marketing plana, odabirom platforme za web shop, procesima koji se dešavaju na sajtu i van njega, digitalnog oglašavanja, povezivanja sa svim eksternim softverima i alatima. Naravno, uputićemo ih I u sve pravne procese koje potrebno uraditi pre i tokom poslovanja. Koje su prednosti e-trgovine i šta je presudno da se zadrže kupci? Ako izuzmemo veliki izbor i povoljne cene, prednost je i sjajno korisničko iskustvo. Pod tim podrazumevam celokupan proces - od poručivanja i isporuke, pa sve do eventualne reklamacije. Sigurnost i poverenje kupca na internetu su najveća prednost koju možete imati i zato se isplati graditi ih tokom dužeg vremenskog perioda. Da li imamo dovoljno uslova da logistički održimo ovaj način prodaje? Gde su potrebna unapređenja? Za vreme pandemije ali i pre nje zaključili smo da postoji mnogo prostora za unapređenje kurirskih službi u Srbiji. Potrebe su prerasle lokalnu ponudu. Čak i sa pojavom novih kurirskih službi i novih načina isporuke, i dalje su neophodni dodatni resursi u vidu dostavnih vozila i logističkih centara. Ovaj nedostatak deo trgovaca je nadomestio kupovinom vlastitih vozila i otvaranjem pick up points-a, a kurirske službe novim načinima isporuke, poput paketomata. Koje su predikcije za nastavak razvoja onlajn tgovine u poslednja 2 kvartala godine? Nakon pandemije sigurni smo da je eKomerc najsigurnijih kanal, i da će ubuduće ostati jedan od najznačajnijih načina prodaje i komunikacije sa krajnjim korisnicima. Izvesno je i da iskustvo kupovine i prodaje na internetu nikada više neće biti isto kao pre pandemije. Očekujemo sigurni rast, pa je najbolji savet koji mogu da dam: „Ukoliko već niste online, sa svojom najboljom ponudom, nemate više šta da čekate“.

E-biznis

UNIQA osiguranje posluje online 24/7

UNIQA ide u korak sa najsavremenim tehnološkim trendovima primenom najboljih primera iz prakse svoje grupacije koja posluje u 18 zemalja Evrope, što je rezultiralo da se za relativno kratko vreme pozicionira kao lider u inovacijama na lokalnom tržištu. Poslovanje svakodnevno prilagođava potrebama klijenata, koje su se od pre samo nekoliko godina značajno promenile, pa se sada u samom vrhu liste prioriteta nalaze vreme i komfor. Upravo je inspiracija zahtevima klijenata, rezultirala kontinuiranim inovacijama i diktiranjem novih standrada koje UNIQA postavlja na tržištu osiguranja u Srbiji.  UNIQA digitalnu budućnost ne čeka – ona tu budućnost stvara zahvaljujući digitalnoj transformaciji i stalnom unapređenju servisa. Inspirisani potrebama klijenata oformljeni su Kontakt centri koji rade 24/7, dok je sa operaterima pored uobičajenih načina, omogućena komunikacija i putem Live Chat-a. UNIQA je među prvima na lokalnom trištu pokrenula veb šop, uvela besplatan Viber broj za prijavu iznenadne bolesti ili nezgode u inostranstvu, kao i brojne online inovacije koje prate i podupiru ponudu kompanije. Celokupan proces osiguranja je zaokružen online uz pomoć apikacija na vebsajtu kompanije www.uniqa.rs, uz jednostavno korišćenje svih raspoloživih online i telefonskih servisa. Ukoliko je korisnik zainteresovan za informaciju o proizvodima osiguranja može ih pronaći na vebsajtu, saznati više putem Live Chat-a sa operaterima Kontakt centra ili slanjem zahteva za ponudu osiguranja korišćenjem opcije „Želite ponudu?“ U slučaju želje da se ostvari kontakt sa agentom osiguranja u gradu stanovanja, i to je moguće odlaskom na aplikaciju „Izaberi svog savetnika za osiguranje“.  Posetom veb sajtu omogućena je i Online kupovina 24/7. UNIQA internet prodavnica radi 24h, a u ponudi je kupovina putnog osiguranja, pomoći na putu i osiguranja domaćinstva. Sve se  završava jednostavno, u par koraka, a po izvršenom plaćanju karticom polisa stiže na imejl korisnika.  Koliko je potrebno izdvojiti za privatno zdravstveno osiguranje može se saznati uz pomoć kalkulatora koji korisnike očekuje na www.uniqa.rs. Sa istog mesta moguće je direktno zakazati zdravstveni pregled u više od 800 zdravstveih ustanova širom Srbije, uz pomoć online aplikacije ili uputiti imejl lekarima MedUNIQA kontakt centra. Plaćanje rata za osiguranja, je moguće izvršiti u potpunosti online, bez provizije, putem veb stranice www.uniqa.rs. Plaćanje se odvija  uz potpunu sigurnost Visa, Master i Maestro platnim karticama. Korisnicima osiguranja, UNIQA je pružila još jedno korisno iskustvo omogućivši da prijavu štete završe u potpunosti online. Online prijava šteta dostupna je 24 časa na vebstranici kompanije, pri čemu se sva neophodna dokumentacija dostavlja putem imejla. Pun krug online usluga UNIQA zatvara video – procenom šteta. Zahvaljujući ovom inovativnom servisu, korisnici mogu da, tokom samo jednog video poziva sa proceniteljem, u realnom vremenu, snime nastala oštećenja na imovini i vozilu, zbog čega proces isplate šteta, uz kompletiranu dokumentaciju, traje do 48 sati.  Upotreba Video - procene šteta zahteva samo mobilni uređaj – telefon ili tablet i dobru internet konekciju, uz jednostavan postupak procene. Nakon što prijavi štetu telefonom i pošalje dokumentaciju imejlom, klijent dogovara termin i dobija link za pristup video-razgovoru sa proceniteljem UNIQA osiguranja i ceo proces završava za najviše 15 minuta.   Nakon završene i kompletirane online usluge korisnici UNIQA osiguranja svoje utiske mogu ostaviti uz pomoć veb knjige utisaka i oceniti zadovoljstvo korišćenjem vebsajta. Kako drugačije nego online.