Pojava veštačke inteligencije trebalo je da uništi poslove u svim industrijama, uključujući restorane, ali ispostavilo se da baš i nije tako, bar za sada, piše Biznis Insajder.
Lanac najpoznatijeg restorana na svetu Mekdonalds je krajem prošle sedmice saopštio svim svojim franšizama da će ukloniti tehnologiju AI preuzimanja narudžbina u više od 100 restorana u kojima imaju opciju „drive thru“ ili poručivanje iz kola.
Time bi bio okončan period testiranja koji je ova kompanija sprovela zajedno sa IBM-om, potvrdio je Mekdonalds.
U okviru partnerstva, dve kompanije su od 2021. razvile i primenile AI tehnologiju kako bi „odredile da li rešenje za automatizovano glasovno naručivanje može da pojednostavi posao zaposlenima, ali i kupcima ponudi bržu i bolju uslugu“.
Izvršni direktor Mekdonaldsa Kris Kempčinski rekao je za CNBC još u junu 2021. da je tehnologija prepoznavanja glasa tačna u 85 odsto slučajeva, ali da su zaposleni morali da pripomognu u bar jednoj od pet porudžbina.
Da poručivanje uz pomoć AI ne ide baš glatko videlo se ubrzo jer su društvene mreže, naročito Tik Tok, bile preplavljene snimcima nezadovoljnih potrošača.
Tako se jedna žena žalila da je poručila vodu i sladoled od vanile, ali joj je dodato i naplaćeno i po četiri kesice kečapa i tri putera.
U drugom video snimku, korisnik TikTok-a se žalio da je naručio jednu veliku šolju čaja, ali mu je isporučeno čak devet šolja čaja.
Iako u prvom pokušaju nije funkcionisalo iz Mekdonaldsa poručuju da će nastaviti, zajedno sa IBM-om, da rade na usavršavanju svojih usluga.
„Kako napredujemo, naš rad sa IBM-om nam je ulio poverenje da ćemo uskoro imati rešenje za glasovno naručivanje. Nastavićemo da procenjujemo dugoročna rešenja koja će nam pomoći da osmislimo opciju za glasovno naručivanje do kraja godine“, rekli su iz Mekdonaldsa.
Mekdonalds je, kada je instalirano 700 AI tehnologiju počeo da koristi u svojim restoranima još 2019. godine menija, koji su u sebi imali uključenu AI funkciju.
Putno osiguranje – koje vrste postoje, šta sve pokriva i šta su polise?